Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: KABINY KRÓTKIE
Post Wysłano: 06 mar 2007, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 14:43
Posty: 3

Mam wielką prośbę do osób znających się na temacie: "Kabiny w samochodach Ciężarowych. Ogólna charaktrystyka kabin krótkich". Niestety z przykrościa musze stwierdzic ze jestem zielony w tym temacie :( i licze na Waszą pomoc :| z góry dziękuje


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Po pierwsze co chcesz dokładnie wiedzieć?
Po drugie co to ma sie do tuningu?

Temat przeniesiony. /Rafał

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kabiny krótkie to kabiny przeznaczone do jazdy na niedługie odległości, ale przy montażu kurnika można już nieźle się wyspać w niej.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 14:43
Posty: 3

Sorry ze jest to tuningu, ale dokładnie to potrzebuje wszytkich informacji na temat tych kabin bo mam do wygłoszenia seminarium właśnie z tego tematu. A dokladniej to-czy sie rózni kabina krótka od dlugiej(czy chodzi tylko o miejsce na spanie) jak one wgladaja(czy da sie bezposrednio rozpoznac jedna od drugiej), mogą byc jakies parametry jesli obowiazują(mianowicie ile moze miec kabina krotka, a od ilu jest juz uwazana za dlugą) gdzie sie je przewaznie stosuje, co to takiego "kurnik"? Pomozecie mówiąc to co wiecie, bo ja nie wiem nic :|


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Kurnik jest to to spanko na dachu, występujące najczęsciej w samochodach cieżarowo-dostawczych nieposiadających wyra w kabinie.

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

Opis kabiny scani:

Krótka kabina typu P: kabina dla kierowcy.

Zaletą krótkiej kabiny typu P jest jej kompaktowa konstrukcja zewnętrzna, zapewniająca maksymalną długość nadwozia i ładowność. Kabina ta została równie dobrze wyposażona, jak pozostałe kabiny z oferty Scania.

Kolumna kierownicy z pełnym zakresem regulacji i fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym umożliwiają wybór preferowanej pozycji do jazdy. Kabina jest wyposażona w klimatyzację zapewniającą wysoki komfort pracy przez cały rok. A do tego charakterystyczna, ergonomiczna tablica rozdzielcza z logicznie rozmieszczonymi wskaźnikami i elementami sterowania.

Kabina jest wyposażona w schowki w tablicy rozdzielczej i między fotelami. A na drodze zaskoczy Cię jej ciche wnętrze. Ściany i panele poszycia wewnątrz kabiny zostały wykonane z wysokiej jakości materiałów. Są one odporne na zużycie, łatwe do utrzymania w czystości - co poprawia komfort i umożliwia kierowcy łatwe utrzymanie kabiny w dobrym stanie.
Obrazek
A to Opis następny:

Biuro, hotel, kabina

Nowa kabina Topline to najbardziej komfortowa, najlepiej wyposażona i najbardziej imponująca kabina typu R, jaką kiedykolwiek zbudowano w Scanii. To w pełni samowystarczalne środowisko pracy: do jazdy, do pracy biurowej, do odpoczynku w domowej atmosferze.

Bardzo przestronne wnętrze kabiny sprzyja relaksowi, ułatwia poruszania się w kabinie, umożliwia "rozprostowanie kości". Tutaj kierowca może przyrządzić posiłek, obejrzeć film, rozłożyć przenośne urządzenia biurowe i zaplanować trasę przejazdu.

Kabina oferuje dużą liczbę schowków: nad przednią szybą, w tablicy rozdzielczej, pod dolną leżanką. Kabina jest również przygotowana pod zainstalowanie kuchenki mikrofalowej, chłodziarko/zamrażarki lub lodówki i jest wyposażona w gniazda zasilania dodatkowych urządzeń.

Dostępne wyposażenie opcjonalne Systemu Zarządzania Flotą obejmuje zintegrowany komputer osobisty z aplikacjami biurowymi, nawigacją, systemem entertainment oraz oprogramowaniem danych pojazdu.

Obrazek
Różnica widoczna gołym okiem
źródło http://www.scania.pl

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 14:43
Posty: 3

Dzieki chlopaki za opis a jakbyscie mieli cos wiecej to wrzucie mi jeszcze. Z góry dzieki. Aha mam jeszcze opytanie do Truckerka-to są obie kabiny krótkie?


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

Cytuj:
to są obie kabiny krótkie?
Pierwsza jest krótka, druga nie jest.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

1. typy kabin krótkich.
jak już tu napisał kolega Trakerek wyróżniamy dwa typy krótkiej kabiny:
a. taka która kończy się zaraz za fotelami kierowcy. stosowana w pojazdach gdzie kierowca w ciągu jednej dniówki w zasadzie cały czas pracuje.
b. taka gdzie za fotelami jest wąska leżanka do odpoczynku - w założeniu konstruktorów nie przeznaczona do spania w nocy. kabiny te stosuje się w pojazdach gdzie kierowca z racji charakteru pracy ma okresy oczekiwania. jednak i tutaj jego praca zamyka się w ciągu jednego dnia.

2. pojazdy do przwożenia ładunków przestrzennych.
pojazd ciężarowy konstruowany jest pod określone zadania. i tak aby przewozić ładunki przestrzenne potrzebne jest maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. więc wszystkie rzeczy poza szkrzynią ładunkowa upycha się na jak najmniejszej przestrzeni.
i tak na dole jest silnik, a nad nim kabina kierowcy.
pojazdy te wykorzystywane sę zarówno w ruchu lokalnym jak balekobieżnym. w tym drugim wypadku stosuje się dla zwiększenia powierzchni życiowej kierowcy "kurnik", czyli miejsce do spania, które z racji krótkości kabiny nie może być za fotelami, tylko montuje się nad kabiną. przykładem może być fabryczna kabina Renault typu Duplex czyli nadbuduwka fabryczna typu "kurnik" zastosowana w krótkich kabinach samochodu Renault Major..
do przewożena ładunków objętościowych stosuje się najczęściej pojazdy z przyczepami, które mają większą długość dopuszczalną, ale zdarza się że do tych przewozów wykorzystuje się naczepy. takie naczepy posiadają większą długość 13,9m zamiast 13,6m jednak sworzeń sprzęgu (sworzeń królewski) jest cofnięty o 30cm w tył naczepy dzięki czemu zestaw mieści się w dopuszczalnej długość. jednak naczepa ta z przodu wystaje dalej od naczepy standardowej, więc niebyłoby możliwości zaczepienia jej do ciągnika z długą kabiną o którą by mogła zahaczyć podczas manewrów.

3. pojazdy w ruchu lokalnym.
innym powodem stosowania krótkiej kabiny jest przeznaczenie pojazdu do ruchu lokalnego gdzie praca kierowcy rozpoczyna się i kończy w ciągu jednego dnia. są to pojazdy dystybucyjne, niektóre pojazdy z nadwoziem samowyładowyczym itp.


Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 12:30 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 8:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2006, 10:56
Posty: 84
Lokalizacja: Koszalin

Cytuj:
Aha mam jeszcze opytanie do Truckerka-to są obie kabiny krótkie?
Nie pierwsza krótka a druga TopLine różnica widoczna wejdz na volvo truck tam znajdziesz opis kabin volvo serii f:m-l-h

_________________
Warstat:
Iveco TurboStar II- 5%
Tank Trailer-0%
Scania 14G 580 V8 8x4 "Finn Hansen"-1%


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: