Cytuj:
Czyzby sprzedaz Volva spadała
Rok 2006 był rekordowym rokiem dla Volvo Trucks. Nigdy przedtem, w fabrykach Volvo Trucks na całym świecie, nie wyprodukowano tak dużej liczby pojazdów ciężarowych, jak w roku ubiegłym. Wysoki poziom produkcji to skutek nie tylko zwiększonego popytu, jaki odnotowano w krajach Europy Wschodniej i Ameryki Północnej. Ten doskonały rezultat to również skutek sukcesu, jaki odniosły najnowsze, ostatnio wprowadzone modele samochodów ciężarowych Volvo. Pojazdy te, wyposażone są w nowe, jeszcze bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa silniki, które dodatkowo już teraz spełniają przyszłe normy emisji spalin.
W 2006 roku firma Volvo Trucks dostarczyła ponad 105 000 samochodów ciężarowych, co oznacza wzrost o 2% w stosunku do roku 2005.
„Nasza dobra rentowność umożliwiła nam zainwestowanie ponad 10 mld koron w rozwój nowych produktów w ciągu ostatnich pięciu lat” powiedział Staffan Jufors, Prezydent Volvo Trucks. „ Nasze nowe modele pojazdów ciężarowych spotkały się z doskonalym przyjęciem przez rynek. Zainwestowaliśmy również w dalszy rozwój naszej sieci dealerskiej oraz w rozwój kompetencji naszych pracowników”.
Zapotrzebowanie na ciężkie samochody ciężarowe w Europie, gdzie w ubiegłym roku dostawy wzrosły o 15%, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Tradycyjnie, wzrost popytu odnotowały silne rynki we Francji, Niemczech i w Holandii, jednocześnie bardzo pozytywny trend w sprzedaży pojazdów utrzymuje się w Europie Wschodniej. Największy wzrost wielkości dostaw odnotowano w 2006 roku w Rosji i w Polsce, o 82% i 56% odpowiednio.
Rynek samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej również osiągnął rekordową wielkość w 2006 roku, zamykając się na poziomie 340 000 pojazdów łącznie. Volvo zwiększyło swój udział w tym rynku do 10,8% (10,5% w 2005 r.). Jedną z głównych przyczyn tego wzrostu jest tzw. efekt wcześsniejszych zakupów, na jakie zdecydowało się wielu klientów, w celu nabycia pojazdów jeszcze przed wejściem w życie regulacji prawnych dotyczących nowych norm emisji spalin, obowiązujących na tamtejszym rynku od 01.01.2007.
Rozwój rynków wchodzących w skład Międzynarodowej Dywizji, obejmującej kraje Ameryki Południowej, Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, był stosunkowo stabilny. Cały rynek w Brazylii zmniejszył się w 2006 roku, ale jednocześnie Volvo w Brazylii zwiększyło wielkość swoich dostaw o 3%.
Również na kilku rynkach Bliskiego Wschodu i Azji, takich jak Turcja, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie odnotowano pozytwny wzrost. W Chinach, Korei Południowej i Indiach, dostawy Volvo Trucks w 2006 roku osiągnęły wyższy poziom niż w roku 2005.
Kompletnie nowa gama produktowa.
Począwszy od jesieni 2005, Volvo Trucks rozpoczęło proces odnawiania swojej całej gamy produktowej przeznaczonej na rynek europejski. Jako pierwsza, pojawiła się na rynku nowa generacja modeli Volvo FH i Volvo FM, wyposażonych w nowy, ekonomiczny silnik 13-litrowy, który już teraz spełnia normy emisji spalin, jakie w Europie wejdą w życie dopiero w 2009 roku. W lutym 2006 roku miała miejsce premiera nowego Volvo FH16, najmocniejszego samochodu ciężarowego na rynku, z nowym silnikiem o mocy 660KM.
Podczas dorocznej, amerykańskiej wystawy samochodów ciężarowych (Mid-American Trucking Show) w Louisville (Kentucky, USA) dwa nowe warianty kabin dla modeli Volvo VN i Volvo VT zostały zaprezentowane. Kabiny te oferują taką samą przestronność wnętrza, a niższy dach zapewnia lepsze właściwości aerodynamiczne, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa przez pojazdy z niskimi naczepami, takimi jak na przykład cysterny.
Europejska gama produktowa została jeszcze bardziej poszerzona w czerwcu 2006 roku, kiedy to swoją premierę rynkową miały Volvo FL i całkiem nowe Volvo FE (prezentacje dla prasy i dla klientów). Oferując dwa całkiem nowe pojazdy dystrybucyjne, Volvo Trucks dąży do pozyskania szerokiej bazy klientów również w segmentach innych, niż ciężki transport długodystansowy. Jednocześnie Volvo wprowadza nowe rozwiązanie handlowe dla dystrybucji towarów w warunkach miejskich. Pojazdy ciężarowe Volvo są liderami w transporcie długodystansowym na terenie Europy. Teraz, wraz z nowymi, mniejszymi i lżejszymi modelami, Volvo Trucks wychodzi ze swoją ofertą do klientów w sektorze dystrybucyjnym.
W 2006 roku Volvo Trucks poinformowało o swojej intencji uczynienia wszystkich należących do Volvo Trucks zakładów produkcyjnych w Europie neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Taką inicjatywę w odniesieniu do fabryki w Tuve firma ogłosiła już w roku 2005. Wiąże się to oczywiście, między innymi, z koniecznością przestawienia się na korzystanie z alternatywnych źródeł energii, takich jak siła wiatru.
W celu usprawnienia dostaw, głównie do klientów z południowych obszarów Afryki, nowy zakład montażowy w Durbanie (Afryka Południowa) został uruchomiony w sierpniu 2006. W Ameryce Północnej, należąca do Volvo Trucks fabryka w New River Valley (Virginia) wyprodukowała rekordową liczbę samochodów ciężarowych. Na krótko przed początkiem nowego roku, magiczna liczba 50 000 pojazdów, wyprodukowanych w ciągu jednego roku obrachunkowego, została tam przekroczona.
za:
http://www.volvo.com/trucks