Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Fale na oponach
Post Wysłano: 11 mar 2007, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

Oby dwie opony na przodzie po wewnetrznej stronie mam po wybierane ,robia sie takie ~~~~(takie własnie fale) na całym obwodzie. juz byłem z ustawianiem zbierznosci,wywazaniu ale to nie pomogło... co moze byc powodem ?????


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 7:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Amortyztory do wymiany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2007, 10:47
Posty: 14
Lokalizacja: Kuznocin

Lub zwrotnice do regeneracji, (dla nas łatwiej bylo wymienic os przednia) u nas w firmie w MANach tak sie działo jak sie zapominało o smarowaniu :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 23:45
Posty: 93
GG: 0

U nas był tez ten problem ale zmienilismy marke opon i juz jest dobrze. Moze to u ćiebie tez pomoże. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

hmmm zwrotnice sa ok,smarowane reguralnie,opony sprawdzone były juz dwa rodzaje bo przezucalismy z innych i sytuacja sie powtaza... narazie sprawdze omortyzatory tak jak "MAN" doradził i zmienie opony.. i poczekam .


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2007, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

My od paru lat w Scaniach na przodzie stosujemy tylko opony marki MICHELIN :wink: Z tego co doświadczyliśmy na Dunlopach, Godyerach itd. również robią się takie fale :wink: A jakiej marki wy macie opony :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 14 mar 2007, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

kolego amortyzatory 100 % ci moge powiedzieć że to amory. u nas wcześniej w volvie tak sie działo. po wymianie opon i amortyzatorów było ok


Tytuł:
Post Wysłano: 15 mar 2007, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2007, 16:44
Posty: 2
Lokalizacja: Lubin

Nie kombinuj nic tylko udaj się do sklepu i kup nowe (NOWE !!!) nie regenerowane amortyzatory. Nasze Mercedesy z kiprami łążą czasami po dziurach, autostradami w ogole nie jezdza i było tak samo, po regeneracji długo nie wytrzymaly, teraz są nowe i spokój z oponami na przodzie.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 mar 2007, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 19:09
Posty: 48

A sprawdzaliście luz pionowy na zwrotnicach? Ja sie dwa lata i trzy pary opon w manie meczyłem. Niby luzu w poziomie nie było ale nie wpadłem na to, że i w pionie sie luz robi i tłucze gumy.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2006, 8:20
Posty: 46
Lokalizacja: Żagań

Miałem taki sam problem co kolega Jonasz007. W serwisie stwierdzili ze to wina kolein na drodze. Po wymianie opon na nowe problemu już nie ma.
Zobaczymy co się bedzie działo z nowym ogumieniem, narazie przejechałem 25 tyś. km. i nie stwierdziłem falowania.

_________________
Scania 114L 380


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2006, 9:04
Posty: 58
Lokalizacja: KIETRZ

ja tez skłaniałbym sie ze amortyzatory do wymiany , najlepiej jechac na "wytrząsarke" na serwisach i wtedy pokaże co i jak


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 22:39
Posty: 49
Lokalizacja: Ślask

Wymieniłem na orginalne amorki i oponki tez nowe teraz tylko czekac na efekty.. ale zastanawia mnie to jak sprawdzic luz pionowy na zwrotnicach? bo jesli to ze wszystko co wymieniłem nie pomoze to tza bedzie sie brac za zwtotnice. dzieki za porady


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Witam!!! Mogę Ci doradzić tylko tyle:
1) sprawdź czy na zwrotnicy są jeszcze łożyska na sworzniu (organoleptycznie), czy jest w całości - na pewno będzie widać
2) lewarkiem podnieść koło i "szrpać" w płaszczyźnie pionowej w celu wyczucia luzu na zwrotnicy.
Lub udaj się na stację diagnostyczną na szarpaki, diagnosta pomoże Ci sprawdzić stan całego zawieszenia
Życzę powodzenia


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Kolego podnosząc lewarkiem przyglądaj sie zwrotnicy od wewnątrz,jesli jest luz napewno to zobaczysz.A zamiast jechac na szarpaki ponies koło do góry załóż klucz do kół na nakretke i ruszaj góra dół tak sprawdzisz luz na łożysku lób zwrotnicy.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Tytuł:
Post Wysłano: 24 mar 2007, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Tak ja tez mama problem z falami w xf i bylem na diagnostyce na zbieznosci ina szarpakacgh troche podkrecili jeden stopien i wymienilem amortyzatory i narazie jest dobrze ale zrobilem tylko 1000 km


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Witaj.Niekoniecznie to amortyzatory. Miałem podobny problem w DAF-ie XF.Kupiłem go używanego.Opony wytrzymywały 50 tys. I zakładałem różne, z Michelinem włącznie.Za każdym razem wyważanie ,rzecz jasna.Wymieniałem amortyzatory, kasowane były ewentualne luzy na zwrotnicach.Bez skutku.Problem znikł po przetoczeniu bębnów hamulcowych jednocześnie po obu stronach.Płaskich.Wewnątrz oczywiscie też.Najprawdopodobniej powierzchnie któregoś (zewnętrzna i wewnętrzna) nie były równoległe.Felga przykręcana jest do piasty przez bęben a przez to nieznacznie "rzucało" kołem bo płaszczyzna felgi nie była równoległa do płaszczyzny piasty.Już z rok i spokój. Pozdrawiam.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: