Regulamin forum


Drogi Użytkowniku!

Pamiętaj że bierzesz odpowiedzialność za swoje wypowiedzi, dlatego ostrożnie dobieraj słowa uwzględniając fakt, że nie jesteś wystarczająco anonimowy.

Administrator forum, zastrzega sobie prawo do usuwania wątków bądź pojedynczych wypowiedzi, na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną o treści:

„Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych”.



Strona 1 z 38 [ Posty: 754 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 538 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: PEKAES, Błonie
Post Wysłano: 28 mar 2007, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wraz z Harnasiem zadecydowaliśmy, ze powstanie nowy, wolny od syfu temat o tej firmie. Miłego czytania :wink:

Pekaes jest najstarszym i największym czysto polskim przewoźnikiem międzynarodowym. Firma powstała w 1958 roku jako PMPS (Przedsiębiorstwo Międzynarodowych Przewozów Samochodowych) PEKAES, swiadczyła usługi na rzecz polskiego handlu zagranicznego. Był to spory w przełom w stosunku do komunistycznej polityki całkowitej izolacji kraju. Pierwszymi pojazdami we firmie było 10 Magirusów Saturn (145) i Jupiter (195) z przyczepami z obrotnicą. Baza znajdowała się na Woli w Warszawie. Pierwsze trasy pojazdy wykonywały do górzystej Szwajcarii (prasa szwajcarska pisała o najeździe komunistów ma ich kraj) obarczone ładunkami głównie mąki ziemniaczanej. Na powrocie ładowano różne towary drobnicowe. W 1961 roku firma liczy już 21 pojazdów w tym 5 zestawów chłodniczych. Autostrady zaczęły dopiero powstawać, a punkty graniczne przypominały senne peryferyjne miasteczka.
Lata 60'te upływają pod znakiem poszerzania bazy taboru (pojawiły się wozy takie jak Saviem JM240, Volvo F88/89 czy Pegaso 208) do ok. 200 sztuk oraz wykonywaniem kursów do coraz większej ilości krajów (w tym do Niemiec, Austrii, Francji, Włoch, Hiszpanii).
W lata 70'te firma wchodzi z flotą 220 żółtych jednostek. Był to czas wielkiego rozwoju gospodarczego, który nie ominął transportowego monopolisty. W 1972 roku bazę przeniesiono do Błonia, (w którym znajduje się do dziś) zarząd jednak przeniósł się z powrotem do Warszawy na ul. Siedmiogrodzką, bo kilkugodzinne czekanie na połączenie telefoniczne dezorganizowało pracę przedsiębiorstwa. W połowie lat 70'tych doszło do podpisania kontraktów na wykonywanie jazd na Bliski Wschód. Była to istna żyła złota, a sama firma była sprawnie zarządzana przez znanego w całej Europie Juliusza Kowalika. Rozszerzano tabor w zastraszającym tempie. Pod koniec lat 70'tych tabor skłądał się z ponad 1300 zestawów drogowych! Trzon stanowiły Volvo F88/89 (później także F12), Renault-Berliet TR305 oraz Fiat NT, w większości pojazdy wyposażono w... klimatyzacje. Miesięcznie na Bliski Wschód firma wysyłała nawet 400 do 500 pojazdów! Powstały nowe zajezdnie w Słubicach, Szczecinie i Śremie. Wynajęto bazy w Czechowicach i Starachowicach. Przyjęto zasadę wymiany taboru co 7 lat (z reguły auta miały wtedy ponad 800 tys. km), a więc średnia wieku nie przekraczała 3 lat!
Popyt na transport był tak wielki, że na początku lat 80'tych stworzono tzw. "patronat" i międzynarodowe zlecenia Pekaesu dostawały inne firmy, np. PKS czy Transbud. Firma wypracowała sobie ogromną renomę wszędzie, gdzie tylko się pojawiła. Sovtransavto wzorował się na Pekaesie. W 1982 roku firmę przekształcono w spółkę akcyjną, która oprócz przewozów zajęła się także spedycją. Do tej pory korzystano z usług C. Hartwig, który podlegał Ministerstwu Handlu Zagranicznego. Placówki Pekaesu powstały nimal w każdym kraju. Od Sofii po Londyn, od Malmo po Padwę. Pojawiła się pierwsza konkurencja - wozy PLO, Hartwiga i Hortexu, ale do końca lat 80'tych Pekaes utrzymuje rolę głównego przewoźnika międzynarodowego i przypada mu ponad 80% zezwoleń innych krajów na wjazd (Hortex otrzymał 3,68%, PLO 3,48% a inni ok. 10% - dane z 1987 roku). Tabor Pekaes składał się z doskonale nam znanych Iveco/Fiat TurboStar, Volvo F12, Mercedesów NG/SK czy Renault R. Na próby trafiły także Fordy Transcontinental z motorami Cumminsa. Jednostki ciągnione to na ogół chłodnie i plandeki, ale były też ubraniówki, cysterny spożywcze i pojazdy do transportu żywca oraz autotransportery.
Lata 90'te to czas rosnącej konkurencji i kolejek na granicach. W 1991 roku firma stała się holdingiem, a zajezdnie spółkami. Następne zmiany to końcówka lat 90'tych. Nazwę holdingu zmieniono na PEKAES S.A, a Pekaes Transport S.A. w Błoniu stał się jedyną spółką zajmującą się transportem. Wchłonął spółki ze Sremu i z Czechowic i Słubic, a jeszcze prędzej ze Szczecina. Główny cel tej zmiany to zmniejszenie kosztów i lepsze zarządzanie firmą. Tabor uległ zmniejszeniu do ok. 600 jednostek. Opierał się głównie na Mercedesach SK oraz Actros, Volvo FH12, Renault Major i Magnum oraz Iveco EuroTech.
Poczatek XXI wieku to połączenie oddziału spedycyjnego - Multi Spedytor z Pekaes Transport i powstanie jedego PEKAESu oraz dalsza konsolidacja spółek. Pojawiają się wozy nowej generacji - Iveco Stralis 430, Mercedes Actros MPII 1841 oraz Renault Magnum 440 E-tech i Premium 420dCi. W większości są to pojazdy typu low-deck. Naczepy to chłodnie oraz plandeki. W 2005 roku część udziałów zostaje przejęsta przez AJK Menagment, co owocuje nowym zarządem i rozwojem przewozów drobnicowych oraz licznymi planami zmian, które obecnie wprowadzane są w życie i wychodzą firmie na dobre. W 2005 roku kupiono 24 sztuki Renault Magnum 480DXi, 25 Volvo FH12 460 GlobetrotterXL oraz 30 Iveco Stralis 480AS. Wszystkie trworzą zestawy mega. Firma zainwestowała także w system łączności satelitarnej - Qualacomm.

Nagród zebranych przez Pekaes czy ładunków jakie przewiózł wymieniał nie będę - podam link: http://www.pekaes.com.pl/index.php?opti ... Itemid=306


A teraz "do dzieła", proszę abyście w temacie przedstawiali zdjęcia SWOJEGO autorstwa.


Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 20:53 przez Mihu, łącznie zmieniany 3 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 15:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Mihu czy Pekaes planuje w najbliższym czasie poczynić jakieś zakupy? :roll:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Mihu czy Pekaes planuje w najbliższym czasie poczynić jakieś zakupy?
Z pewnością tak, plotek jednak rozpowaidać nie mam zamiaru :twisted: Trzeba poczekać aż pojawią sięoficjalne informacje. Póki co wprowadzany jest plan restrukturyzacji i rozwoju :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2006, 14:24
Posty: 50
GG: 1
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Opis całej historii firmy jest rewelacyjny, ciesze sie ze powstał na nowo temat tej firmy. A co do planu restrukturyzacji mam nadzieje ze przyniesie porzadany efekt.Mihu wiesz moze jak wyglada sprawa z drobnica bo czytałem na strnce ze ostro sie za to biora i maja zamiar wyciac konkurencje :D


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Opis całej historii firmy jest rewelacyjny, ciesze sie ze powstał na nowo temat tej firmy.
Cieszę się, że się podoba ;)
Cytuj:
A co do planu restrukturyzacji mam nadzieje ze przyniesie porzadany efekt.
Jakieś poprawy już widać, ale osiągnięcie 100% możliwości planowane jest na rok 2008/9.

Cytuj:
Mihu wiesz moze jak wyglada sprawa z drobnica bo czytałem na strnce ze ostro sie za to biora i maja zamiar wyciac konkurencje
Sprawę drobnicy można śledzić niemal non-stop na stronie firmy w dziale Press Room - gorąco zachęcam do częstego czytania :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 22:11
Posty: 8

Ile dokładnie zestawów ma PEKAES?

_________________
MALTRANS(!)
DAF XF!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Ile dokładnie zestawów ma PEKAES?
Co do sztuki Ci nie podam, ale szacunkowo ok. 550/600 składów.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 12:36
Posty: 27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Czy poza Błoniem mają jeszcze w Polsce swoje bazy z ciężarówkami??
Bo przy tym podziale na spólki w twoim artykule, Mihu, trochę żem się zdążył pogubić już i sam nie wiem co z tego wynika, uświadom mnie :)


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
zy poza Błoniem mają jeszcze w Polsce swoje bazy z ciężarówkami??
Bo przy tym podziale na spólki w twoim artykule, Mihu, trochę żem się zdążył pogubić już i sam nie wiem co z tego wynika, uświadom mnie
No to tak. Obecnie wszystkie auta rejestrowane są w Błoniu, i tam też zatrudnieni są wszyscy kierowcy. Dodatkowe bazy oczywiście są - w Szczecinie, Słubicach, Śremie i Czechowicach-Dziedzicach, ale nie rejestruje się tam już aut :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
proszę abyście w temacie przedstawiali zdjęcia SWOJEGO autorstwa
Prosze bardzo, niestety jak narazie mam tylko jedno swoje zdjęcie PEKAESU i trochę nieudane.

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 17:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 18:11
Posty: 229
Samochód: 5.2L Magnum V8 oraz 1.8 Twin Spark
Lokalizacja: Poznań

Pekaes noca. ;) Actros 2540.
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

_________________
Aktualności i ciekawostki ze świata samochodów użytkowych:
40ton.net


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Obrazek Obrazek
Źródło: Fotogaleria Igorka

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 18:08
Posty: 159
Lokalizacja: Janów Lubelski / Rzeszów

Obrazek

(C) by Cin#034


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2007, 19:55
Posty: 8
GG: 0
Samochód: DAF XF 105
Lokalizacja: Ciechanów

amacie jakies info.czy przyjmuje tam


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Czy poza Błoniem mają jeszcze w Polsce swoje bazy z ciężarówkami??

Kiedyś były. Ale pod koniec lat 90 wszystkie zajezdnie w celu łatwiejszego zarzadania firmą oraz zmniejszenia kosztów prowadzonej działalności wchłonęły Błonie. Tabor z wszystkich placówek został przeniesionydo Błonia, a pracownicy dostali nowe umowy o pracę. Komu cała przemiana się nie podobała, mógł odejść. A wtedy nie brakowało kierowców, a podań o przyjecia leżały stosy (hueh jak to się diametralnie odwróciło :lol: )

Każda placówka, tj. Szczecin, Słubice, Czechowice-Dziedzice, Śrem, czy niegdyś Starachowice istniały jako osobne spółki, miały własne zarządy, własnych prezesów i swój własny tabor (jak już wspomniałem).

Teraz w Starachowicach nie zostało już nic, w Czechowicach i Śremie są tylko oddziały Multi-Spedytora wraz z magazynami. Jedynie przy życiu utrzymały się Szczecin (Pekaes Truck), oraz Słubice (Pekaes Service). Oddziały te zajmują się m.in. sprzedarzą paliw płynnych, części samochodowych, naprawą etc. Również poznański dealer Iveco - Servipol, należy do Pekaesu.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2007, 22:24
Posty: 18
Lokalizacja: Starachowice (TST)

Iveco EuroTech
Obrazek

_________________
"Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy"

"Żywnośc przewożona z dużą predkościa nabiera walorów smakowych"


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Fotka Stralisa mojego autorstwa. Niestety osobówki trochę go przysłoniły.
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Mihu nie dopisałeś jeszcze, że Pekaes wykupił Expolco Transped. Ale to szczegół :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Dokładnie John. Expolco ma niebieskie Dafy i ciąga kontenery. ;)

I co najważniejsze wchodzi w skład holdingu Pekaes S.A. i obok Pekaes Transport tworzy drugą spółkę zajmującą się transportem drogowym.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Może trochę z historii, gdy Pekaes woził konie do Włoch. Volvo F12 Turbo.

Obrazek Obrazek

Szkoda, że na zdjęciu z inną przyczepą, bo do Pekaesu przychodziły dwu osiowe Piacenza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 38 [ Posty: 754 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 538 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: