nie można
prawda jest taka że jeszcze zapewne kupa czasu upłynie nim ktoś wykopie kamaza z placów budów......nieśmiało wchodzą jakieś wywrotki 8x4 scanie i renault ale co z tego że jedna firma kupła bodajrze premium 8x4 z angli (kierwnica z prawej strony:D)jak konkurencyjna eksploatuje już 4 nowe kamazy (same 65115 jeden z tym 3 stronnym kiprem i 3 z orginalnym S1 tylko że strasznie wysokim )Kamazy jeżdzą w swoim żywiole odcinki po 20-30km kilkaset razy dziennie od żwirowni na budowe i dają rade i słyszaałem że żadnych zastrzeżen do nich nie mają
wiele osób zarzuca temu autku bardzo słaby silnik że te 260KM to za mało na 15 ton ład i jazde w cięzkim terenie......z tym także nie ma problemów latem widziałem 2 takie kamazy jak z pełno załadowaną kipą jechały po koła w błocie wolniutko ale dawały rade po budowie .......nie wiem ile było wsypane ale kiper 12m3 i załadowane po same końce burt jeszcze sie aż wysypywało więc pewnie te 15ton było
to że jeżdzi wolno też żadna wada...........3/4 trasy jakie przejeżdza to teren zabudowany więc i tk nie wolno jechać ponad 50.......
auta zachodnie są za drogie na budowe ii zbyt napikowane elektroniką ............nowy kamaz 8x4 kosztujee 200tys a uywana scania 8x4 z angli 230 tys ........
dla kamaza jedyną konkurencje w terenie budowy w naszym kraju stanowi tatra choć jest sporo droższa to jest bardzo bezawaryjna i jeszcze lepsza do terenu .........natomiast zachodnie marki króluja w ciągnikach i tam z kolei dla kamaza nie ma miejsca bytu
ciągniki kamaza są bardzo słabe i moim zdanie kompletnym bezsensem jest układ 6x4 przy takim silniku.........6x4 to mają ciągniki z silnikami po 500KM do gabarytów ......a nie 6x4 z 320KM .......ta dodatkowa oś to tylko większe koszty i opory a więc i zużycie paliwa a zyskujemy tylko niewiele lepsze rozłożenie masy z siodła i sprawnośc w terenie.....a i tak pod wanienkami w europie jeżdza zwykłe 4x2 więc własności terenowe nam nieotrzebne ........a przeciętny europejski ciagnik ma 360KM i 4x2 jest więc lżejszy i szybszy ........