Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2006, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Tatra to dobry wyczytały wóz. W Polsce już trochę zapomniany, chociaż mamy swoje serwisy TATRY, firma,,TRANSBUD S.A.”z Warszawy. Tatra oferuje specjalistyczne wozy a także pojazdy do normalnej eksploatacji drogowej. Znacznie została zmodernizowana i unowocześniona, posiada silniki Euro3.Specjalistyczne wozy to pojazdy budowlane, leśne i ciężkie ciągniki siodłowe do 90 ton.. Niektóre tatry maja tylne osie na poduszkach. A pyzatym tatra buduje własne nadwozia.

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

fotki tatra.cz


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Zanim do polski weszły zachodnie wozy to TATRA była wykorzystywana we wszelkiej dziedzinie transportu. Począwszy od wywrotek, betoniarek po ciężkie ciągniki balastowe.

[ Dodano: Sro, 15.03.2006, 9:38 ]
wiecie że marka czeskich ciężarówek tej oto marki jest nawet znana w Australii, oto stronkahttp http://www.offroadtrucks.com.au


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Jak dla mnie, nawiązująć do tytułu, tatra może uzyskać sukces, ale chyba tylko w dziedzinie aut budowlanych itp. bo długodystansówka została już obsadzona i każdy będzie pilnował swego miejsca... takie moje odczucie :)

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2006, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolega Oski pewnie ma racje, co do ciężarówek do transportu międzynarodowego, TATRA to raczej są wywrotki. Z takich ciężarówek zasłynęła w Polsce, że to dobra wywrotka i wyjdzie z każdego terenu a przysłużył się temu układ napędowy znany u nas 6x6 troszkę mniej 8x8. A tu was mili czytelnicy zaskoczę, czeski producent oferuje również ciągniki siodłowe do transportu międzynarodowego o układzie jezdnym 4x4.

Obrazek

Posiada również ciężkie ciągniki siodłowe pod ładunki nienormatywne – ponad gabarytowe o układach jezdnych 6x6 i 8x8 o masie całkowitej zestawu od75-90 ton.

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

[ Dodano: Wto, 21.03.2006, 18:05 ]
fotki pochodzą z http://www.tatra.cz i http://www.lkw-infos.net


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2006, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2006, 23:34
Posty: 31

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Źródło:niestety nie pamiętam :(

_________________
BTC-Najlepsze Polskie forum o ciężarówkach
http://www.btcforum.tk
inne fora są .....


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 14:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

ja nigdy w życiu nie widziałem tatry w transporcie międzynarodowym jako ciągnik........widziałem w regionalnym pod wanną 3 osiową ciągnik 6x6 z ziemią

u nas przecież na większości budów też króluje tatra i kamaz to awsze były i będa auta głownie budowlane cenione za niezawodnośc zdolności terenowe..........teraz po otwarciu na UE coraz częsciej wchodzą wywrotki 8x4 i 8x8 ciągniki z wannami ale i tak nigdy nie widziałem żadnej scani czy volva w bardzo cięzkim terenie (na żwirowni owszem jechała skakanka 8x8 po piaszczytej drodze ale to był letni dzień a ta droga to była w taką pogode przejezdna nawet dla malucha więc co to za teren :D)

więc co tu odkrywać jeszcze tatra jest czeska więc nie dziw że tam dominuje......to jest bardzo dobre auto w dodatku zakupem jego wspierają rodzinny przemysł ........

szkoda że my polacy nie mamy żadnej cięzkie 3 osiowej wywrotki budowlanej ..........jest tylko star 266 który nie był produkowany w wersji wywrotki i w dodatku z tą śmieszną ładownościa w terenie 3.5tony to wożenie nim ziemi na budowe by przypominało transport 1kg jabłek przez mrówki :D:D:D:D:D:D:D:D a szkoda ukraincy mają krazy białorusini mazy ruskie kamazy niemcy many czesi tatrę a my nic........


Tytuł:
Post Wysłano: 21 kwie 2007, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

No bo "typowe" Tatry 815 wywrotki (najczesciej u nas spotykane) powinny byc uzytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem (tzn glownie wykop i troszeczke asfatu). Robienie wiekszych tras po zwyklych drogach asfaltowych, bez terenu tym samochodem jest bez sensu (wtedy lepiej kupic Scanie, Mercedesa, Mana, Dafa, itp). W terenie wykorzystuje sie zawieszenie, napedy, ..., czyli mozliwosci tego auta.
Cytuj:
Chcąc intensywnie uzytkować tatrę musisz mieć zapewniony najlepiej wykwalifikowany serwis z Czech bo oni te auta znają najlepiej.
Fakt, ze Tatra jest jedyna w swoim rodzaju pod wzgledem konstrukcji, ale bez przesady. Sam naprawiam te samochody od A do Z i z czeskim serwisem nie mam nic wspolnego.

Dosc duze spalanie i brak elektroniki dotyczy tych starszych 815. Nowe silniki z turbodoladowaniem (ktore moga spelniac nawet euro 4) pala (nawet musza palic) sporo mniej. Elektronika zapewne tez sie w nich rozrasta. W dodatku wprowadzenie zwolnic na wszystkicj osiach w nowszych modelach mocno poprawi bezawaryjnosc napedu (wczesniej w terenie bywalo roznie).

Moim zdaniem awaryjnosc Tatry nie jest az tak wysoka, a ceny czesci sa dosyc niskie. Jezeli wpuscic by w taki sam teren pojazd "zachodni" to wg mnie nie bylo by tak rozowo (pod wzgledem przeniesienia napedu, zawieszenia).


Tytuł:
Post Wysłano: 22 kwie 2007, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

sory za offtopic ale to zależy od wieku i przebiegu z kamazami...........owszem mojego znajomego kamaz 5511 to jak to mówi co tydzień remont generalny...........ale on jest 79 rok no to żeby mówić że zachodnie wozy są lepsze znajdzie mi teraz zachodnią wywrotke z tego roku też jeżdząca non stop po budowach ładowana 120-150% i wtedy porównamy czy jest lepsza........jakoś nigdy nie słyszałem o manie czy scani z 79 jeszcze jeżdzącej w budowlance........a kamazy jeżdża......nawet o skrzyniowych z 78 słyszałem.........a że jest prosty i niema elektroniki to zaleta bo częsci tanie bardzo.......zestaw naprawczy z tłokiem 150 zł stoi.......filtry też pamiętam są tanie bo znajomy troche wymieniał

jak do testu awaryjności wezmiemy se 5511 np 96 rok to naprawde jest mocne autko turbo ma spalanie oscyluje w okolicach 30l/100 (zależy jeszcze od trasy i ładunku)skrzynia ma połówki hałas w kabinie może nie jest na poziomie scani ale nie jest źle ........ to jest chyba ostatni na niepełnych kołach i starą kabiną (do 99 je robili??)tylko że takich bardzo mało jeździ bo teraz ludzie wolą złom z zachodu...........

teraz fajny z parametrów jest np 6520 czy 6522 :D niestety jeszcze takiego nie widziałem ......


Tytuł:
Post Wysłano: 10 maja 2007, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:06
Posty: 188
Lokalizacja: Dobre Miasto

Ciekawy zestaw z Tatrą Jamal ( pocztówka z http://www.allegro.pl )
Obrazek

_________________
pozdrawiam
Przemek


Tytuł:
Post Wysłano: 12 maja 2007, 15:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

jeżeli chodzi o stylistyke to ten jamal w ogóle mi sie nie podoba taki udawany amerykański ciągnik jeszcze potwornie obły jak mydelniczka ......... pozatym słyszałem że są to bardzo dobre wozy.......... jednak stara 815 to jest to ma kilka niedogodności dla kierowcy ale te zdolności terenowe :D a łomocze bo silnik v10 i taki fajne charakterystyczne dudnienie (pisałem coś o tym najlepszym przypadkiem jak pracuje widlasty jest harley dawidson co prawda to tylko v2 ale ten strzelający odgłos )


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lip 2007, 13:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

To fakt ze każdy silnik w zależności od układu cylindrów inaczej pracuje i w zależności czy to rzędówka, bokser czy tak zwana V (widlasty), zawsze będą się różnić pracą i klangiem dochodzącym do uszu. Ten sam silnik będzie różnił się klangiem tylko przez dodanie np. turba. A co do ciągnika TATRA z dzióbkiem o nie jestem pewny czy to produkcja seryjna, ale świetnie wygląda.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 22:37
Posty: 13
Lokalizacja: Kolobrzeg

Witam
Koledzy ja mam 12 V tego trzeba posluchac nie mowie juz o apetycie na paliwko a lubi miec :)
Pozdrawiam

_________________
niech moc bedzie z toba...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W ostatnim numerze Polskiego Trakera jest informacja, że najnowszy silnik Tatry V8 chłodzony powietrzem spełnia normę Euro V (!). Jest to jedyny taki silnik na świecie, i dodatkowo przy tym obywa się bez elektroniki w sterowaniu pompą wtryskową.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

No no Czesi się postarali. ale raczej tych samochodów nikt do transportu międzynarodowego. Raczej tylko na poligon. Tatra-stara ale jara :mrgreen:

_________________
Ale pompa już pękła!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Do dalekiego transportu się nie nadają, to są typowe auta w teren, ale wywrotka też musi spełniać normy czystości spalin.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Cieszę się że Tatra nareszcie łapie oddech. To są naprawdę świetne ciężarówki. Oczywiście terenowe, bo faktycznie do przewozów dalekobieżnych się nie nadają. Ale jako wywrotki, podwozia specjalizowane itp. daleko przewyższają produkty wielkiej 7. Tatra jest niesamowicie wytrzymała i wiem to z własnego doświadczenia. Zreszta jako jeden z niewielu producentów na świecie może sie poszczycic konstrukcjami o układzie napędowym od 4x4 do 12x12 !!! Widziałem takie podwozie 12x12 w fabryce. Coś niesamowitego! 4 mosty skrętne!!! Trzymam kciuki za TATRĘ !!!!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Tak z ciekawości, ile może kosztować nowa TATRA 6x4 bądź 4x2? Nie orientuje się ktoś?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
(c)motoweb.pl

_________________
Semper Fidelis


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2007, 19:14
Posty: 73

Cos dla wojska:
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

Taki mały myk: tatra faktycznie ma naped 5x6, a nie 6x6

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: