Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2005, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

mam pytanie odnośnie tego urządzenia bo ostatnio nad tym myślałem ale nie doszedłem do żadnych konkretnych wniosków. Chodzi mi konkretnie o to skąd ten agregat bierze prąd do napędzenia sprężarki. czy on bierze prąd z ciągnika albo ma jakies własne inne zasilanie ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

prąd jest potrzebny tylko do rozruchu i agregat ma własny akumulator.
przewody łączące ciągnik z naczepa i tak mają za mały przekrój, aby odpalić każdy silnik spalinowy.
możesz zostawić samą naczepę i agregat musi utrzymać temperaturę wewnątrz, dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

czyli jednym słowem to jest cały układ który jest samowystarczalny ma swój silnik spalinowy który napędza sprężarkę i alternator który ładuje akumulator potrzebny do rozruchu silnika spalinowego.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 16:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice

A co ile trzeba gdzieś zalewać paliwo do tego agregatu, dużo to spala...:?: Pozdrawiam...:)


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
A co ile trzeba gdzieś zalewać paliwo do tego agregatu, dużo to spala...Question Pozdrawiam...Smile
Agregat ma osobny zbiornik paliwa. A ile spala to zależy w jakiej temperaturze chodzi itd :D


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice

Cytuj:
Agregat ma osobny zbiornik paliwa.
Wiem przecież, umiem czytać...:P
Cytuj:
A ile spala to zależy w jakiej temperaturze chodzi itd
Aha, a np. jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się...:?: Pozdrawiam...:)


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 17:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6313
Lokalizacja: Wrocław

agregat nie chodzi na okrągło, chyba że jest duża różnica temperatur.
w izotermie jest czujnik temperatury i w lepszych naczepach jest taka duża tarczka jak z tacho z wykresem temperatur.
sama izoterma utrzymuje teperaturę, dzięki izolowanym ścianom.
np. jeżeli w temperaturze 15 st w południe o takiej porze jak teraz ładowałem banany w Antwerpii, które wymagają 14 st. to do Wrocławia wystraczyło raz na godzinę (podwójna obsada) włączyć na 1h włączyć w nocy agregat, aby utrzymać temperaturę mimo 5 st. na zewnątrz w nocy.
agregat zbija temperaturę i wyłącza się, jak temperatura wzrośnie, agregat włącza się ponownie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2005, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się...Question Pozdrawiam...Smile
Niewiem :|


Tytuł:
Post Wysłano: 29 gru 2005, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Pekaes daje normę 3l na motogodzinę dla agregatów Carrier i Thermo King.


Ostatnio zmieniony 16 maja 2007, 16:01 przez Mihu, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 15 maja 2007, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Cytuj:
dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta.
Teraz tak się robi na powrotach ze wschodu.
Nawet nie trzeba pompować samemu,bo są miejsca,gdzie za 5zł to ktoś robi.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Tytuł:
Post Wysłano: 16 maja 2007, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy". Pobiera mniej paliwa i przedewszystkim dłużej trzyma temperaturę. Kiedyś słyszało się, że Carrier nieprzyjemnie pracuje pod względem dzwięku. To prawda?


Tytuł:
Post Wysłano: 16 maja 2007, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy".
Jednym z powodów jest serwis,których w przypadku Thermo King'a jest więcej.Jeżeli ktoś ma miesięcznik Samochody Specjalne nr 4 to jest temat o agregatach.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2007, 10:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2007, 10:44
Posty: 10
GG: 0
Lokalizacja: LLU

trzymanie temperatury zalezy od zabudowy i izolacji a nie od agregatu. inna kwestia jest szybkosc zbijania temperatury. przy wlasciwej eksploatacji nie ma wiekszej roznicy miedzy thermo king'iem a carrier'em


Tytuł:
Post Wysłano: 20 maja 2007, 1:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2007, 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Cytuj:
jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się...Question Pozdrawiam...Smile
powinno ci spalic gdzies ok 10 litrow


Tytuł:
Post Wysłano: 21 maja 2007, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Wracając do poprzednich wypowiedzi na temat tego,który agregat jest lepszy...Wiadomo,że to w jaki sposób on pracuje,czy jest na tzw ,,ciągłym" tzn agregat wciąż jest włączony utrzymując żądaną temperaturę bez większych ,,odchyłów" czy też pracuje na ,,automacie",gdzie po schłodzeniu lub ogrzaniu do wskazanej temperatury wyłączy się ma bardzo duże znaczenie w tym ile on nam spali!Jednak w firmach eksploatujących naczepy z zamontowanymi agreagatmi marki TK oraz Carrier,nie mających więcej niż 10-12 lat normy ustalone są w granicach od 2,5 do 3,5 litra na 1motogodzinę!Więc dokłądnie tak jak napisał kolega Mihu...Natomiast jeśli chodzi o głośność pracy silnika owych urządzeń to...z własnej autopsji wiem,że te drugie są znacznie głośniejsz!Nawet najnowsze agregaty Carriera,typ Maxima,w porównaniu do starszych ,około 10 letnich TK wypadają blado,a nawet bardzo...Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2007, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Potwierdzam wypowiedz Quby- Carrier jest dużo głośniejszy od TK. Mamy na chłodni agregat TK z 99r i jak sie stanie nieraz obok nowej naczepy z agregatem Carrier to naszego nie słychac praktycznie. Ogólnie TK ma według mnie bardzo dobre o trwałe agregaty...


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lip 2007, 13:48
Posty: 15
Lokalizacja: Lębork - Słupsk

To chyba jasne ze jak masz Bak z tylu w chlodni to Agregat jest spalinowy ale to rozruchu masz miniu akumulator u gury w agregacie

_________________
Volvo FH 16 / 2005 Rok 600 koni 6 stopniowy retarder :P 3 osie :) / ! :D Yea


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Skoro wszyscy tak tu znaja sie na agregatach to moze powie mi ktos ile wchodzi do agregatu TK SMX lub SB III czynnika R404a lub R22??


Post Wysłano: 11 sie 2018, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

A coo zrobic jezeli temp ustawiona jest na 15st aprzy wydruku temp na pierwszym czujniku jest ok a na drugim temp nawet do 10st wieksza.....taka duza roznica
Agregat thermo king


Post Wysłano: 12 sie 2018, 9:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Latem moze tak byc. Sprawdz ile masz czynnika w agregacie i raczej ustawiaj na ciaglym. Zalezy tez jaki towar.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: