Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: tachografy
Post Wysłano: 21 maja 2007, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Mam proźbę może mi ktoś powiedzieć po co jest i o co chodzi z tym selektorem, oraz czy kierowca może ponieść jakieś konsekwencje jeśli w samochodzie nie ma tachografu bo nie zamontowała go fabryka np.: w jakimś starym Jelczu czy Zile ???

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 5:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

kierowca powinien (obowiązany jest) ustawiać tak selektor, jak zmienia się charakter jego pracy, chociaż jak pisałem nie słuszałem o przypadkach ukarania za takie coś (zwracano uwagę, ale bez konsekwencji).

co do braku tachografu.
w Jelczach z lat '80-tych były montowane tachografy firmy Mera takie na 7 tarczek, które chodziły przez cały tydzień automatycznie sie zmieniając. były takie przecięte. więc jeżeli chodzi o pojazdy bez tachografów, to chyba tylko w grę wchodzą egzemplarze kolekcjonerskie.
jdnak gdyby coś takiego się zdarzylo (brak tachografu) lub tachograf nie odpowiadłby obowiazującym dzisiaj normom, to kierowca musi kupić książkę i wpisywać w niej jazdę. książki takie można kiedyś było dostać w stowarzyszeniach przewoźników i na niektórych stacjach benzynowych w Niemczech.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ja nie widziałem tachgrafu nigdy w Zile,Uralu czy Krazie (chociaż one już prawie po drogach publicznych nie jeżdżą). Jedyną kategorią samochodu która nie musi mieć tachografu jest wyspecjalizowany pojazd pomocy drogowej.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 22 maja 2007, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2006, 11:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krakoof

I pojazdy których używa się do transportu w zakresie włanym w rolnictwie wyprodukowane przed 1995 tak było do niedawna i chyba się jeszcze niezmieniło

_________________
`79 star200 SW400+S5-45 100km/h po równym
`98 Land-Rover Discovery 2,5 Tdi -terenowa limuzyna

chcesz moje gg npisz PW
http://www.wsbil.com/portal.php zapraszam wszystkich


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 16:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cyryl a mógłbyś uściślić to ustawianie np. do jazdy jaka pozycja, do snu, do ... :?: :?: :?:

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 23 maja 2007, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2007, 9:15
Posty: 6
Lokalizacja: raba wyżna

a czy możan bylo by prosić coś więcej na temat tego selektora? sory że takie beznadziejne pytanie zadaje ale jestem mowicjuszem w tej dziedzinie


Tytuł:
Post Wysłano: 24 maja 2007, 5:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

chyba już było o tym na forum.

jest kilka typów tachografów, które mają selektory takie pokrętła oznaczające rodzaj pracy. w większości techografów selektor ma pozycje:
1 łóżko - długa pauza
2 kierownica - jazda
3 młoteczki - inne prace (np. wymiana koła)
4 przekreślony kwadrat - za i rozładunek
5 krzesełko - oczekiwanie, krótka przerwa (ta pozycja jest tylko w niektórych tachografach).

ogólnie jest przyjęte że jeżeli selektor jest ustawiony na łóżeczko to jest OK, bo w razie jazdy sam tachograf na tarczce zmiania tryb pracy i nie słyszałem o ukaraniu kierowcy mandatem za nie przłączanie selektora. zdarzały się uwagi, ale kary finansowe nie.
jest tylko jeden przypadek - gdy mamy awarię, pracujemy przy pojeździe na drodze (np. wymiana koła) i nie przełączymy na młoteczki. czas ten wlicza się do czasu jazdy i tu możemy spotkać się z karą, chociaż sprawdzanie tego jest sporadyczne.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: