Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 cze 2007, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2007, 22:42
Posty: 12

Witam i pozdrawiam wszystkich truckerow!Jestem nowy na tym forum dlatego jesli cos robie nie tak to nie bijcie!Ostatnio slyszalem na kursie na swiadectwo kwalifikacji ze na rewersie wykresowki w miejscu w ktore do tej pory wedlug mnie nalezalo wpisywac recznie okresy aktywnosci kierowcy w przypadku awarii tachografu nalezy recznie rysowac odpoczynek dobowy :? np.koncze prace o godz.18.00 wiec rysuje kreche od 18.00 do 24.00,a na nastepnej tarczy od 24.00 do momentu rozpoczecia pracy,np.9.00.Dla mnie paranoiczny pomysl,ale slyszalem to juz z dwoch zrodel!No i jeszcze jedno pytanie,czy podzial przerwy 45-minutowej w tym wariancie jest prawidlowy:20 min.jazdy,15 min. przerwy,4 godz.10 min. jazdy,30 min.przerwy i dalej 4,5 godz.jazdy.Bede bardzo wdzieczny za powazne odpowiedzi,pozdrawiam,szerokiej drogi!


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 2:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Zgadza się, powinieneś opisać tarczkę z tyłu przy awarii.
Co do pauz, określone jest tylko, że:
-odpoczynek nie może być krótszy niż 15 minut,
-po 4,5h musi nastąpić 45 min. przerwy, inaczej na 5h15 min. musi być 45 min przerwy
-pauzę można dzielić, nie wiem, czy akuraty tak jak opisałeś, ale na pewno można tak: 1,5h jazda, 15 pauza, 3h jazda, 30 min pauza. Z tego co wiem, nie może być odwrotnie, czyli najpierw 30min. a potem 15min.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 5:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

pojazdy do 3,5T DMC nie musza posiadać tachografu i rejestrować czasu pracy kierowcy, ale kiedy zaczepimy do tego pojazdu przyczepę, a robimy to sporadycznie to nalezy ten czas rejestrować. bezsensem byłoby montowanie z tego powodu tachografu i ponoszenie kosztów z jego eksploatacją (legalizacja), więc możemy rejestrować czas pracy w specjalnej książcze w podobny sposób jak na drugiej stronie tarczki.

dodatkowo dodam, że kiedyś tachografy w polskich pojazdach nieodpowiadały normom unijnym, więc kierowca naszego pojazdu musiał pisać książkę i mi coś takiego się zdarzyło jeżdżąc prawie rok do Niemiec i Włoch Jelczem.

czy to jest pranoiczny pomysł?
chyba nie, bo za wielką wodą żadna ciężarówka nie ma tachografu, a wszyscy jeżdżą na książkę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 7:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

A ja mam jeszcze pytanie: w jaki sposob opisuje sie tarczke. Chodzi mi o to ze przykładowo braknie mi do domu 2 godziny jazdy, a potem stoje ponad 48h w domu. Jak to sie opisuje, czy trzeba pisac przedział godzin (np: 14:00-16:00 - dojadz do domu)?

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

na pauzę weekendową w miejscu zamieszkania powinieneś mieć żółtą tarkczkę postojową / urlopową wypisaną przez spedytora / dyspozytora.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 maja 2006, 8:44
Posty: 60
Lokalizacja: Blonie

To ja jeszcze dodam pytanie apropos żółtej tarczy. Czy mogę ją wypisać sam? Po kilometrach i tarczkach będzie widać że naprawdę w tym czasie nie jeździłem, ale czy to musi koniecznie wypisywać ktoś?


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 11:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Tak, jest tam miejsce na podpis osoby upowaznionej przez prezesa, lub samego prezesa.

Cyryl: mi chodziło o cos takiego że trasa przebiega przez dom, i w domu bede robic 45h pauze. I wtedy przeciez pauza rysuje sie na normalnej tarczce, tak samo jakbym stal gdzies na zachodzie. Słyszalem ze mozna z tylu opisac jakos tarczke w przypadku gdy do dojechania do domu/bazy braknie nam troche czasu.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 11:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Cyryl, masz mozliwosc pokazania jak taka ksiazka wyglada np. swoja?

Co do zoltej tarczki. To malo tego ze podpis osoby upowaznionej to jeszcze musi znalesc sie pieczatka.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków

Mam pytanie, jeśli wyjeżdżam z np domu jadę do granicy około 4 h, a w kolejce podjeżdżam przez 2,5 h to muszę zrobić obowiązkowo przerwę po 4,5 h czy wystarczy później opisać tarczkę. I tak samo jak się sprawa ma jeśli do granicy, do początku kolejki jechałem już 9h :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2007, 22:42
Posty: 12

Ok,dzieki za odpowiedzi,ale czy przy sprawnym tachografie,samochod dmc.40 t.nalezy rysowac na odwrocie tarczki przerwe dobowa tak jak opisalem na poczatku,bo chyba troche odbieglismy od tematu :D


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli tachograf jest sprawny to oprócz wypisywania tarczki nic nie zaznaczamy. chyba że zmieniamy auto, to ja jednej tarczce jest przewidzane do 3 aut w ciągu doby.
tarczki postojowe / urlopowe mozna zobaczyć tutaj: http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=1&id=1799229242,
natomiast na książkę jeździłem chyba z 17 lat temu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2007, 22:42
Posty: 12

No i o to chodzilo!Nie wiem skad wziol sie ten pomysl,ale takie rzeczy wyrastaja jak grzyby po deszczu!Raz slyszalem o tym przy okazji kursu na sw.kwalifikacji,a teraz znajomy robil szkolenie dla swoich kierowcow i zaprosil jakichs instruktorow i oni twierdzili podobnie!Czyzby jakas nowa mina inspektorow?!W tym kraju juz nic mnie nie zdziwi!


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Dajmy na to że jadę Sprinterem do 3,5t i nie potrzebuje tachografu, ale przyczepiam przyczepkę i już DMC zestawu jest większa niż 3,5t i muszę mieć tachograf. Czy zamiast tachografu mogę prowadzić tą książkę o której Cyryl wspominał :?:

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2007, 22:42
Posty: 12

Ksiazke na pewno nie.Moze wystarczylaby tylko karta drogowa,ale nie wiem czy nie bylby konieczny montaz tachografu i uzywanie go podczas pracy z przyczepka.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2007, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

Cytuj:
Dajmy na to że jadę Sprinterem do 3,5t i nie potrzebuje tachografu, ale przyczepiam przyczepkę i już DMC zestawu jest większa niż 3,5t i muszę mieć tachograf. Czy zamiast tachografu mogę prowadzić tą książkę o której Cyryl wspominał
Cytuj:
pojazdy do 3,5T DMC nie musza posiadać tachografu i rejestrować czasu pracy kierowcy, ale kiedy zaczepimy do tego pojazdu przyczepę, a robimy to sporadycznie to nalezy ten czas rejestrować. bezsensem byłoby montowanie z tego powodu tachografu i ponoszenie kosztów z jego eksploatacją (legalizacja), więc możemy rejestrować czas pracy w specjalnej książcze w podobny sposób jak na drugiej stronie tarczki.
Tu jest przecież wszystko wyjaśnione. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 09 cze 2007, 8:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Cytuj:
pojazdy do 3,5T DMC nie musza posiadać tachografu i rejestrować czasu pracy kierowcy, ale kiedy zaczepimy do tego pojazdu przyczepę, a robimy to sporadycznie to nalezy ten czas rejestrować. bezsensem byłoby montowanie z tego powodu tachografu i ponoszenie kosztów z jego eksploatacją (legalizacja), więc możemy rejestrować czas pracy w specjalnej książcze w podobny sposób jak na drugiej stronie tarczki.

dodatkowo dodam, że kiedyś tachografy w polskich pojazdach nieodpowiadały normom unijnym, więc kierowca naszego pojazdu musiał pisać książkę i mi coś takiego się zdarzyło jeżdżąc prawie rok do Niemiec i Włoch Jelczem.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Witam
Pojazdy o których mówicz to również busy (zgodnie z p.r.d. autobusy) a w tych mimo, że nie przekraczają 3,5 t (w tej kategorii są zwolnienia) zazwyczaj tacho muszą być. Z tą książką o mnie zastrzeliłeś. :shock:
Polskie rejestratory drogi nie były dopuszczone w UE oraz 026 Mery (jedna z serii).
Cytuj:
A ja mam jeszcze pytanie: w jaki sposob opisuje sie tarczke. Chodzi mi o to ze przykładowo braknie mi do domu 2 godziny jazdy, a potem stoje ponad 48h w domu. Jak to sie opisuje, czy trzeba pisac przedział godzin (np: 14:00-16:00 - dojadz do domu)?
Ludziska te dragi was kiedyś zniszczą.
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2007, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja z kolei bylem ostatnio na prezentacji nowego Stralisa i kierowcy ktorzy jechali ta karawana to niektorzy wogole nie posiadali kart do tachografu tylko mi pokazywali cos wlasnie w rodzaju ksiazki, wygladalo to jak te kratki na rewersie tarczki i tam sobie rysowali jazde i pauze...??
Szczerze to mnie to zdziwilo troche...ale wlasnie tez recznie rejestrowali swoja prace... :shock:


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2007, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
Wiele krajów spóźniło się z kartami kierowców, więc podejrzewam dlatego kierowcy tworzyli pismo obrazkowe.
Chociaż jak pomyśleś, to jada bez karty może się wiązać z innymi przepisami, ale o tym .......sza. 8)
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2007, 8:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

to w takim razie skąd wziąść taką "specjalną książkę" o której pisze Cyryl i czy zasady jej wypełniania są gdzieś wyjaśnione ?


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2007, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

taką książkę można kupić w ZMDP i w terenowych oddziałach. w książce jest (powinna być) instrukcja wypełniania.
w Niemczech można kupić na większych autohofach.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: