Strona 5 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 728 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 12 cze 2007, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ta Scania była z 2003r i miała tylko dwa standardowe miejsca u góry...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 12 cze 2007, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
powolnym opuszczaniu lub podnoszeniu ciągnika-ale to wina tylko 2 poduszek z tyłu... :mrgreen:
Moim zdaniem 2 poduszki to najgorszy "wybryk" Scanii jaki mogła zrobić. Kiedyś tata jeździł taką i wtedy zrozumiałem co to znaczy skakanka w najgorszym tego słowa znaczeniu i wiedziałem czemu scania została obdarowana takim mianem.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 cze 2007, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2006, 8:30
Posty: 11
Lokalizacja: POMORZE

Cytuj:
zrozumiałem co to znaczy skakanka w najgorszym tego słowa znaczeniu i wiedziałem czemu scania została obdarowana takim mianem
Ano, skanki słyną z twardego zawieszenia, ale ma to tez i zalety, dobre prowadzenie na przyklad.

_________________
>> http://www.truckauto.pl/testy/test/c5.pdf <<


Tytuł:
Post Wysłano: 12 cze 2007, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

I bardzo ładna (według mnie) scania :arrow: zdjęcie mojego autorstwa :arrow:
Obrazek

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 22 cze 2007, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Litwini jeszcze by wyciągnęli trochę części silnikowych itp. ale blacharka się do niczego nie nadaje.
P.S r nie wrzucaj więcej takich fotek, bo żal patrzeć... :roll:
Po czym poznałeś, że to 4-ka. Ja tylko po odległości między nadkolem a kabiną i znaczkiem V8. Na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy to 4 czy R :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy to 4 czy R
Widać:
Drugie zdjęcie: R-ka nie ma składanych stopni poza tym ma wklejana szybę przednia a przy tym aucie wygląda że poszła cała z uszczelką i na blachach koło przednie szyby nie widac nigdzie kleju z odłamkami szkła.
Czwarta fota: zwróć uwagę że R-ka ma inne lusterko nad boczną szyba.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

A teraz pytanie dot. skrzyni biegów. Zauważyłem że, podczas postoju można cały drążek zmiany biegów "połóżyć" na tunelu. Można wiedzieć jak to się robi ?? Wiem że, pewnie to coś banalnie prostego - no ale zapytać chyba wolno :D

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
A teraz pytanie dot. skrzyni biegów. Zauważyłem że, podczas postoju można cały drążek zmiany biegów "połóżyć" na tunelu. Można wiedzieć jak to się robi ?? Wiem że, pewnie to coś banalnie prostego - no ale zapytać chyba wolno Very Happy
Robi się to tak, łapiesz za te skrzydełka(czerwona strzałka) podciągasz delikatnie do góry i kładziesz lewarek do przodu. Mają to Scanie z tzw. niskim tunelem czyli po 98r.
Obrazek
Sorki za jakość fotki ale tylko taka znalazłem.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Dzięki kolego za pomoc - jakością zdjęcia się nie przejmuj - wystarczająca do objaśnienia problemu. Rozumiem że, jak się drążek da do pionu - to się skrzydełka zablokują i można normalnie zmieniać biegi :) ??

Tak./ Daniel

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sie 2007, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 12:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2007, 14:03
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: LKR

Macie może zdjęcie schematu biegów w 114L 380, gdyż nie mogę na forum znaleźć ?


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

GR900:
Obrazek
GRS900:
Obrazek
Jest jeszcze GRS890, taka sama jak wyżej lecz bez pełzającego.
Zdjęcia Opticruise-a nie mam, ale myśle że pomogłem.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2007, 14:03
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: LKR

Jak najbardziej pomogłeś, dziekuję Ci bardzo.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sie 2007, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Kolego JackuB co ty [wycenzurowano].... że dwie poduszki to złe rozwiązanie????
Trzeba mieć dobre amortyzatory i nie ma żadnego problemu tulejki w resorze bardzo trwałe a wymiana to bułka z masłem.
Natomiast spróbuj sobie pojeździć np. Manem z wybitym sierżantem,chce cię wyrwać z kabiny szarpie do przodu i do tyłu,ogólnie to jest porażka poza tym żeby zmienić tulejki to trzeba trzy dni stać.
Jeszcze małą uwaga sierżant do TGA kosztuje 7000zł!!!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 22:05
Posty: 17
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Cytuj:
Trzeba mieć dobre amortyzatory i nie ma żadnego problemu tulejki w resorze bardzo trwałe a wymiana to bułka z masłem
Kolego chwast skoro twierdzisz, że wymiana tulejki w resorze to bułka z masłem to albo niedy tego nie robiłeś, albo była to nowa scania. :evil: Bo wymieniałem nie dawno włąśnie te tulejki i musze powiedziec, że nie było to wcale takie proste okazało się, że śruba zapiekła się w tulejce i pozamiatane pozostaje w tedy palnik i cięcie śruby :/ i cały dzień roboty od rana we dwóch. A z trwałościa tych tulejek tez jest róznie.
Cytuj:
Natomiast spróbuj sobie pojeździć np. Manem z wybitym sierżantem,chce cię wyrwać z kabiny szarpie do przodu i do tyłu,ogólnie to jest porażka poza tym żeby zmienić tulejki to trzeba trzy dni stać.
A tutaj akurat to się moge z Tobą zgodzić sierżanty w Manach padają dość często i nie da się wtedy wogóle jechać :/ A z wymianą jest trochu roboty, ale 3 dni aż nie schodzi :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 8:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Przesadziłem trochę pisząc bułka z masłem ale faktycznie nie jest trudno,czasem się zapiecze to się ją wypali i po sprawie.
Ja kilka lat temu zrobiłem sobie wybijak ze starej tulejki i dobre uderzenia młotem i tulejka wychodzi pięknie,a wkładanie nowej to standard pneumat i długa śruba z nakrętką.:D
Warto kupić oryginalne tulejki ,na podróbach długo nie pojeździsz.
Broń boże nie kupuj tulejek pod kabinę od Suder&Suder jakość tragiczna!!!
Moim osobistym zdaniem to problemem w scanii 4 jest zawieszenie kabiny ,na naszych drogach wybija się bardzo często.
W scaniach 3 generacji było dużo bardziej trwałe, ale z kolei tam problem z zaw. chłodnicy ponieważ tam chłodnica "pływa" w czasie jazdy a do tego pochyla się podczas podnoszenia kabiny. :/
Robiłem kiedyś sierżanta w Manie 19-414 i dwa dni się męczyłem. :/


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2007, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Kolego JackuB co ty [wycenzurowano].... że dwie poduszki to złe rozwiązanie????
Jak na polskie drogi to wg bardzo złe rozwiązanie. Scania trzęsie się jak cholera już od nowości, po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie :] Więc nie uważam z punktu widzenia kierowcy takiego rozwiązania za dobre.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 0:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie
Że niby co? Takich głupot byś przynajmniej nie gadał.
Chyba ze tak wozisz kamienie to sie nie dziwie :]
Ale nie ma takiej opcji ze sie półki obrywaja

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 7:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Widzę JackuB że ciągle tkwisz w niewiedzy!!!
Nie wiem jaką ty Scanią jechałeś ,ale półki to na pewno przy 200 tyś km się nie tłuką.
Jedna z moich Scanii jest z 1990r i półki się nie tłuką.Owszem jak miałem scanie 142 z zaw. kabiny na dwóch sprężynach to faktycznie twardy samochód.
Miałem kiedyś 141 z 1980r sam skrzyniowy na resorach 3 os ładowność 18t +przyczepa 16t i nic się nie tłukło.
Kilka razy załadowałem 45t,ale to tylko do 50 km.
Jestem pewien że nie z powodu zastosowania dwóch poduszek twoje półki się tłukły.
Np Renault Major,Magnum,Premium również mają po dwie poduszki i jest wszystko ok.
Dodam ci jeszcze tyle że uważam Renault Major za najwygodniejsze a przy tym za najtrwalsze zawieszenie kabiny.
Cztery sprężyny a radzą sobie zupełnie dobrze, skopiowane rozwiązanie jest w dafie ATI i XF.
Scania R jest dostępna z dwoma rodzajami zawieszeń , czteropunktowe lub dwupunktowe, więc jeśli ci nie odpowiada dwu poduszkowe zaw. możesz sobie kupić z cztero.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 728 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: