W połowie lat 90. firma Freightliner - należąca od 1981 roku do koncernu Daimler-Benz - zwróciła na siebie uwagę amerykańskiego przemysłu samochodowego w sektorze trucków dwiema przebojowymi akcjami. Najpierw wykupiła renomowanego (ponad 100 lat tradycji!) amerykańskiego producenta pojazdów pożarniczych American Lafrance, a później wypuściła na rynek dwa ciągniki siodłowe:
Century Class C112 i
C120. Są one uzupełnieniem "klasycznego modelu Freightliner FLD i należą do amerykańskiej klasy 8. Zostały zaprojektowane z dużą troską o parametry aerodynamiczne. Zwracają uwagę parami okrągłych reflektorów, w stylu europejskich limuzyn. Liczby 112 i 120 podają w calach parametry BBC, za czym kryje się pięć rodzajów kabin sypialnych: od najprostszej "sleeper cab" - o długości 48 cali (120 cm) po piętrową "70 Inch Raised Roof Sleeper Cab" (178 cm). Dzięki zastosowaniu aluminium i przejętej z lotnictwa technice nitowania, dokonano daleko idącej redukcji ciężaru własnego.
Silnik jest efektem współpracy Daimlera-Benza i Detroit Diesel. Jego obsługa ogranicza się do wymiany olejów co 550 000 km (!!!), a niektóre podzespoły silnika w ogóle nie wymagają konserwacji.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Freightliner Trucks, przedsiębiorstwo koncernu Daimler-Chrysler, Portland (Oregon) USA
Model: Century Class C112/C120
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Detroit Diesel / Daimler-Benz, 6-cylindrowy z turbosprężarką, 12000 ccm, moc 365 KM (268kW) przy 2000 obr/min
Skrzynia biegów: manualna Rockwell RM 10-145A
(10 biegowa)
Resorowanie: z przodu resory piórowe, z tyłu resorowanie pneumatyczne
Rama: kratownica, podłużnice ze stali manganowej, poprzeczki łączone na śrubach
Hamulce: bębnowe Rockwell, ABS Rockwell-Wabco
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 60 ton
Rok produkcji:1986