Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 12:43
Posty: 7

wielkie dzięki!!

[ Dodano: Wto, 10.07.2007, 16:00 ]
a oc chodzi ze skrzynią górną i dolną oraz małą i duża?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Skrzynia 14-biegowa w Scanii serii 4:
Obrazek

Schemat:
|RH|..........|5|
|RL|...........|2|
|...................|
|..|....|4|....|6|
|C|....|1|....|3|
Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 lip 2007, 16:28 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 22:49
Posty: 4

Kolego mam takie pytanko, bo nie miałem nigdy do czynienia ze Scaną, jak się te 14 biegów obsługuje :?: Szary przełącznik pewnie do połówek, a grzybek pod dzwigną to dolna/górna skrzynia, ale to dopiero 6 przełożeń, chyba że to skrzynia bez połówek i przełącznik służy do wyboru dolna/górna, a grzybek przyłącza na zakres (od 1 do 6) lub (od 7-14).

P.S. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi, proszę o wyjasnienie.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Szary pstryczek z boku to połówki a ten okrąg to dolna/górna skrzynia.
Jest 6 biegów do przodu + 6 połówek + 2 wsteczne = 14
A obsługa normalna. 1-2-3 grzybek do góry (i wracamy w miejsce jedynki) 4(1)-5(2)-6(3).


Ostatnio zmieniony 10 lip 2007, 16:34 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 22:49
Posty: 4

No to wszysko jasne, myślałem że to 14 biegów i do każdego połówki, dzieki za wyjaśnienie.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Ja bym prosił schematy biegów mercedesa actrosa 3243 (4osiowego) i volvo fm12 (też 4osiowego) scanii z serii 3

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 12:43
Posty: 7

A przebitke w magnum używa się po którym biegu?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
A przebitke w magnum używa się po którym biegu?
Po 4

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 12:43
Posty: 7

dzięki!
a co to jest duża skrzynia i mała oraz górna i dolna?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

mlodygniewny w Actrosie chcesz rozklad biegow w skrzyni Telligent czy manual?? A skrzynia w Volvo wyglada nastepujaco o ile sie nie mysle:
C 1/4 3/6
R 2/5

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

w manualce

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
a co to jest duża skrzynia i mała oraz górna i dolna?
Mała i duża/górna i dolna to to samo. Chodzi o to, że jest tak jakby dwie przekładnie-górna i dolna.W Scanii 14-biegowej wkładasz 1/2 (w zależności od ładunku) bieg rozpędzasz do 3, przerzucasz grzybek na skrzyni(patrz mój post ze zdjęciami) i teraz wrzucasz bieg w miejsce 1-ki a to już jest 4-ka, bo ruchem grzybka przerzuciłeś na górną skrzynię i teraz dalej bujasz do 6-stki.
Pozdrawiam i myślę, że już rozumiesz :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

mlodygniewny skrzynia 16sto biegowa:
__1/5_3/7
R 2/6_4/8

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 12:43
Posty: 7

dzięki JacekB!!!

[ Dodano: Sro, 11.07.2007, 18:15 ]
Czy skrzynia zf-ka jest najprostszą skrzynią w obsłudze czy są łatwiejsze i wygodniejsze??


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 22:49
Posty: 4

jeśli chodzi o skrzynie Renault to napewno najłatwiejsza w obsłudze będzie automatyczna przekładnia OptiDriver II.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Fan Magnum napewno najlatwiejszymi skrzyniami w obsludze sa skrzynie automatyczne :) ale z manualnych ZF jest napewno najlatwiejsza :]

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Ktoś chciał schematy ze Scanii3 to proszę:
Skrzynia G770
R 2 4
l___l_l
--l--l--l
1 3 5
Skrzynia GS771 i GS772
R(H/L) 3/4 7/9
l________l_____l
--------l----l------l
1/2 5/6 8/10

Skrzynia GR 871 i GR880
R 2/7 4/9
l____l_____l
--l----l-------l
1/6 3/8 5/10
Analogicznie w Scanii serii 2
Zmiana zakresów (w skrzynii GS771 i 772 połówek) za pomocą "przesówki" z boku lewarka (góra/dół).
W Scanii 3 z końca produkcji (chyba od 93r.) skrzynie miały układ taki jak w serii 4 tj.:
Skrzynia 8:
R(H/L) 1/5 3/7
l_______l____l
l l l
(c) 2/6 4/8
Skrzynia 12:

R(H/L) 2/5
l___________l
l l l
(c) 1/4 3/6

Pełzający w nawiasie bo nie zawsze występuje
W skrzyni 8 zakresy (niski/wysoki) zmienia się szarym przełącznikiem z boku lewarka, w skrzyniach 12 zakresy za pomocą pierścienia pod gałką, przełącznik służy do połówek.


Ostatnio zmieniony 11 lip 2007, 21:26 przez Grzesiek_KBR, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2007, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Evil PL,szofer:))) wielkie dzięki

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lip 2007, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 12:43
Posty: 7

Don Szofero, Evil PL, wielkie dzięki :D

[ Dodano: Pią, 13.07.2007, 10:51 ]
A co to za skrzynia B 18?


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lip 2007, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Dorzucam schematy z Mercedesa LN:
R......2...4
..1....3...5


R..1..3..5
....2..4..6

R..2..4..6
1..3..5..7

R..1..3..5
....2..4..6+ połówki (lub zmiana zakresów bo nie wiem) Przełącznikiem góra/dół.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: