Kolego mam takie pytanko, bo nie miałem nigdy do czynienia ze Scaną, jak się te 14 biegów obsługuje Szary przełącznik pewnie do połówek, a grzybek pod dzwigną to dolna/górna skrzynia, ale to dopiero 6 przełożeń, chyba że to skrzynia bez połówek i przełącznik służy do wyboru dolna/górna, a grzybek przyłącza na zakres (od 1 do 6) lub (od 7-14).
P.S. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi, proszę o wyjasnienie.
Szary pstryczek z boku to połówki a ten okrąg to dolna/górna skrzynia.
Jest 6 biegów do przodu + 6 połówek + 2 wsteczne = 14
A obsługa normalna. 1-2-3 grzybek do góry (i wracamy w miejsce jedynki) 4(1)-5(2)-6(3).
Ostatnio zmieniony 10 lip 2007, 16:34 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
mlodygniewny w Actrosie chcesz rozklad biegow w skrzyni Telligent czy manual?? A skrzynia w Volvo wyglada nastepujaco o ile sie nie mysle:
C 1/4 3/6
R 2/5
_________________ "Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę"-Napoleon Bonaparte
a co to jest duża skrzynia i mała oraz górna i dolna?
Mała i duża/górna i dolna to to samo. Chodzi o to, że jest tak jakby dwie przekładnie-górna i dolna.W Scanii 14-biegowej wkładasz 1/2 (w zależności od ładunku) bieg rozpędzasz do 3, przerzucasz grzybek na skrzyni(patrz mój post ze zdjęciami) i teraz wrzucasz bieg w miejsce 1-ki a to już jest 4-ka, bo ruchem grzybka przerzuciłeś na górną skrzynię i teraz dalej bujasz do 6-stki.
Pozdrawiam i myślę, że już rozumiesz
Ktoś chciał schematy ze Scanii3 to proszę:
Skrzynia G770
R 2 4
l___l_l
--l--l--l
1 3 5
Skrzynia GS771 i GS772
R(H/L) 3/4 7/9
l________l_____l
--------l----l------l
1/2 5/6 8/10
Skrzynia GR 871 i GR880
R 2/7 4/9
l____l_____l
--l----l-------l
1/6 3/8 5/10
Analogicznie w Scanii serii 2
Zmiana zakresów (w skrzynii GS771 i 772 połówek) za pomocą "przesówki" z boku lewarka (góra/dół).
W Scanii 3 z końca produkcji (chyba od 93r.) skrzynie miały układ taki jak w serii 4 tj.:
Skrzynia 8:
R(H/L) 1/5 3/7
l_______l____l
l l l
(c) 2/6 4/8
Skrzynia 12:
R(H/L) 2/5
l___________l
l l l
(c) 1/4 3/6
Pełzający w nawiasie bo nie zawsze występuje
W skrzyni 8 zakresy (niski/wysoki) zmienia się szarym przełącznikiem z boku lewarka, w skrzyniach 12 zakresy za pomocą pierścienia pod gałką, przełącznik służy do połówek.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2007, 21:26 przez Grzesiek_KBR, łącznie zmieniany 1 raz.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę