Modele
Peterbilt 377 i
378 należą do klasy pośredniej, cieszącej się w Stanach Zjednoczonych dużym powodzeniem. W porównaniu z nieco już podstarzałym modelem 359, Peterbilt 378 ma sylwetkę bardziej nowoczesną. W 1986 roku firma raptownie zmieniła linię swoich "conventionals". Wycofano model 359, a w jego miejsce weszły 377 i 378. Były to również ciągniki z silnikiem przed kabiną i o konfiguracji 6x4, ale posiadały szereg usprawnień aerodynamicznych, które natychmiast znalazły zainteresowanie klientów.
Peterbilt 378 jest ciągnikiem wielostronnym, równie przydatny w ruchu miejskim, jak i na dalekich trasach. Stąd też przewidziano do niego szeroki wachlarz kabin kierowcy z tworzywa sztucznego zbrojonego włóknem szklanym - zarówno z leżanką, jak i bez niej. Oś przednia pojazdu została cofnięta, co znacznie zwiększa jego zwrotność i przydatność w ruchu miejskim. Nowy model wyposażony jest również w hamulce z systemem ABS, fotel kierowcy o resorowaniu pneumatycznym, zaokrąglone zderzaki przednie oraz prostokątne reflektory halogenowe. Standardowo montowany jest w nim niezawodny silnik Caterpilar C-10 o mocy 350 KM, ale klient może się także zdecydować na silnik Detroit-Diesel lub Cummins o mocy przekraczającej 500 KM.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: 378
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW)
Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B
(10 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 60 ton
Rok produkcji: 1985