Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 lip 2007, 9:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Witam
Mam kilka pytań związanych z czasem pracy jak i wypełnianiem tarczek tachografu.
Przykład:
jezeli kierowca zaczyna jazde 01.08.07 o 6 rano i kończy jazde 01.08.07 o 15 to wyciaga tarczke i zakłada nowa, czy pozstawia tarczkę do dnia następnego 02.08.07 i wpisuje datę zakonczenia pracy 02.08?

Kolejna sprawa to symbole na tachografie. Wiem, ktory z nich co oznacza, ale czy powinny być zmieniane ręcznie przez kierowcę, czy zapis następuje automatycznie w zaleznosci od wykonywanej czynnosci w danej chwili i wtedy jest ustawiony na symbol łóżko? Czy odpoczynek, rysuje sie przy wyłączonym silniku, czy też nie ma to znaczenia?

Jezeli napisalem cos niezrozumiale to z gory przepraszam i bede staral sie uścislic pytania jezeli zajdzie taka potrzeba:)
Pozd
LeoTIR


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

tarczki tachografu zmienia się co 24h, jednak dopuszcza się zachodzenie pauzy na pracę (odwrotnie - nie). czyli jeżeli kierowca powinien zmienić tarczkę o powiedzmy 4 rano, ale ma pauzę do 7 to nie będzie nastawiał budzika, aby zmienić tarczki.

co do symboli - taki temat już jest poszukaj "selektor" lub "symbole selektora".


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 10:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

a co w sytuacji kiedy kierowca zakończył pracę w dniu 01.08 a następna bedzie zaczynał w dniu np 5.08. Powinien wyjąć tarczke i zostawic otwarty tachograf, czy jest inna forma rozwiazania przerwy trwajacej 3 dni?


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

może wyjąć (bardziej wskazane), może zostawić (są takie sytuacje, że kierowca nie może przewidzieć dłuższej przerwy, więc nie wyciągnięcie tarczki nie będzie karane). na czas tych 3 dni i tak będzie potrzebował karty urlopowej, jeżeli pracuje w transporcie krajowym żółtej tarczki, jeżeli w międzynarodowym według nowego wzoru.


Ostatnio zmieniony 30 lip 2007, 14:33 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

dziekuje za odpowiedzi.
Mam do odbioru naczepe i do przejechania 270km w jedną strone lacznie 540.
zakladam, ze odbior na miejscu bedzie trwal okolo 1-2 godzin - sprawy formalne i powrot. wyjazd okolo 6 rano.
Jak najlepiej byloby podzielic czas?
LeoTIR


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

proste:
ponieważ ile będzie trwał odbiór, proponuję dojechać te 270km jedym ciągiem i podejrzewam, że 4,5h jazdy powinieneś się zmieścić. po odbiorze naczepy musisz do godziny wyjazdu dodać sobie 15h i będziesz wiedział o której musisz zakończyć pracę, czyli wrócić.
natomiast od 9h odjąć wykorzystany czas jazdy i będziesz wiedział ile jazdy Ci zostało. w razie kłopotów ze zmieszczeniem się - możesz dwa razy w tygodniu przedłużyć do 10h jazdy i uznajmy, że to będzie ten pierwszy raz.
czyli wyjeżdżasz 6 rano, więc czas pracy skończy Ci się o 21:00.
dojedziesz o 10:30, odbiór naczepy do 12:30 , czyli zostało Ci 4,5h jazdy i 3h przerw, lub 4,5h jazdy - 1h przerwy (minimum 45min) - 1h jazdy i jeszcze 1h jakiejść pauzy.
jeżeli z powrotem dojedziesz w 4,5h nie musisz wykorzystywać czasu przerw.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Ciężko jest rozplanować coś takiego. Nie napisałeś skąd-dokąd będziesz jechał. Na to składa się wiele współrzędnych, np. czy odbiór masz w kraju, jakimi drogami będziesz jechał, czy znasz te drogi, itp. Ja tam bym po prostu jechał, czyli jak dojedziesz na 4,5h do celu to masz dużą szansę na powrót na tej samej tarczy, czyli tego samego dnia.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Ciężko jest rozplanować coś takiego...
dlaczego?
na górze masz rozplanowane co do minuty.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 17:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
:shock: dojedziesz o 10:30, odbiór naczepy do 12:30 , czyli zostało Ci 4,5h jazdy i 3h przerw, lub 4,5h jazdy - 1h przerwy (minimum 45min) - 1h jazdy i jeszcze 1h jakiejść pauzy.
jeżeli z powrotem dojedziesz w 4,5h nie musisz wykorzystywać czasu przerw.

Było cięęęęężżżżżko, ale zrozumiałem :idea:
Chociaż nadal nie rozumiem jednego... o tej konieczności wykorzystywania przerw.:))
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

ja zrozumialem to tak:
zostało 4,5 z 9h jazdy
jezeli od 15h - 4,5h jazdy zostanie nam 10,5h przedluzajac czas jazdy do 10h to druga czesc jazdy wynosi 5,5h
czyli z 15h - 10h jazdy pozostaje nam 2 na odbior naczepy i 3h na pauzy.
5,5h drugiej czesci rozbijam na 4,5h jazdy - 45 min przerwy i jade kolejna godzine i kolejna przerwa, ktora moze byc juz w miejscu docelowym.
jezeli dojade w 4,5h to zamykam sie w 9 ustawowych godzinach jazdy i nastepna przerwa wynika juz z postoju samochodu w miejscu docelowym.
jezeli to tak jest jak napisalem to niech ktos to potwierdzi by uspokoic moje zszargane nerwy.
pozd
LeoTIR
P.S.
z tym wykorzystywaniem przerw to moglby ktos jeszcze to wyjasnic?


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 5:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Chociaż nadal nie rozumiem jednego... o tej konieczności wykorzystywania przerw.:))
o dowolności w wykorzystaniu przerw.
jeżeli po odbiorze naczepy zostanie Ci 4,5h jazdy i 3h przerw (koniec czasu pracy), to po powiedzmy godzinie jazdy możesz sobie stanąć na obiad, czy co tam chcesz jednak ta przerwa/przerwy nie może być dłuższa niż 3h.
jednak jeżeli nie masz takiej potrzeby możesz jechać nonstop do 4,5h.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 8:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

ok. a jezeli nie wyrobie sie w 4,5h ani tez w 5,5h przeciagajac do 10h to czy moge po tym okresie zrobic przerwę 3h i jechać dalej. Majac na mysli 3h przerwe mowie tu o mozliwosci rozbicia 11h przerwy dobowej na 3+9h?

LeoTIR


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 9:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

nie wykorzystałeś cały czas pracy, 11h pauzy i od nowa.
przerwę dobową możesz dzielić pod warunkiem nie wykorzystania czasu jazdy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 9:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

czyli, ktotko mowic jak dojade w 4,5h to bedzie ok,
jezeli zabraknie mi czasu to po 4,5h przerwa min. 45 min kolejna godzina jazdy i kolejna przerwa. A co jezeli ta przerwa wypadnie w miejscu docelowym? Musze ja dodac do 11h przerwy dobowej?
LeoTIR


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 9:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 10:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

chodzi mi o koniecznosc wykorzystania przerw. bo z 3h przerw wykorzystam 2h.
jedna godzine po 4,5h jazdy
jedna godzina po 1h jazdy
czyli zostaje jeszcze jedna i moje pytanie dotyczy wlasnie tej 1h czy musze ja dodac do dobowego odpoczynku czy tez nie?

Pytam bo bisales, ze jezeli dojade w 4,5 to nie musze wykorzystywac czasu przerw, ale dojezdzajac w 5,5 to cos sie zmienia czy nie?


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Cytuj:
przerwę dobową możesz dzielić pod warunkiem nie wykorzystania czasu jazdy.
Można o tym gdzieś dokładniej poczytać :?:

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
TAK. Odpoczynek regularny dzielony.
Czytaj rozporządzenie 561.
Pozdrawiam
DraKoN


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

DraKoN czytałęm te rozporządzenie wiele, wiele razy i jakoś nie doczytałem się tego, iż odpoczynek dzielny można zrobić w sytuacji nie wykorzystania czasu jazdy.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 21:09
Posty: 51

Witam
Te wartości które są tam podane to wartości graniczne (9 lub 10). Dzienny czas prowadzenia jest zawarty między dwoma prawidłowymi odpoczynkami, więc równie dobrze może wynosić 5 minut.
Pozdrawiam
DraKoN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: