Autor
Wiadomość
Tytuł: Peterbilt
Post Wysłano: 21 cze 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Modele Peterbilt 377 i 378 należą do klasy pośredniej, cieszącej się w Stanach Zjednoczonych dużym powodzeniem. W porównaniu z nieco już podstarzałym modelem 359, Peterbilt 378 ma sylwetkę bardziej nowoczesną. W 1986 roku firma raptownie zmieniła linię swoich "conventionals". Wycofano model 359, a w jego miejsce weszły 377 i 378. Były to również ciągniki z silnikiem przed kabiną i o konfiguracji 6x4, ale posiadały szereg usprawnień aerodynamicznych, które natychmiast znalazły zainteresowanie klientów.
Peterbilt 378 jest ciągnikiem wielostronnym, równie przydatny w ruchu miejskim, jak i na dalekich trasach. Stąd też przewidziano do niego szeroki wachlarz kabin kierowcy z tworzywa sztucznego zbrojonego włóknem szklanym - zarówno z leżanką, jak i bez niej. Oś przednia pojazdu została cofnięta, co znacznie zwiększa jego zwrotność i przydatność w ruchu miejskim. Nowy model wyposażony jest również w hamulce z systemem ABS, fotel kierowcy o resorowaniu pneumatycznym, zaokrąglone zderzaki przednie oraz prostokątne reflektory halogenowe. Standardowo montowany jest w nim niezawodny silnik Caterpilar C-10 o mocy 350 KM, ale klient może się także zdecydować na silnik Detroit-Diesel lub Cummins o mocy przekraczającej 500 KM.

Obrazek

DANE TECHNICZNE:
Producent: Peterbilt Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: 378
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Caterpillar C-10 moc 350 KM (257 kW)
Skrzynia biegów: manualna Fuller RT 13710 B
(10 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe Eaton, ABS Rockwell-Wabco
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 60 ton
Rok produkcji: 1985


Tytuł:
Post Wysłano: 24 cze 2007, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 63
GG: 5888848

Moim zdaniem marka jedna z najładniej wykonujących trucki amerykańskie. Bardzo mi sie one podobają ze względu na stylistyke zewnętrzną jak i wewnątrzną. Najładniejsze ciężarówki. pozdro

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Tytuł:
Post Wysłano: 25 cze 2007, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2007, 12:59
Posty: 47
GG: 8302856
Lokalizacja: zadzim

autko fajne lepsze niz osobowe tylko szkoda ze w europejskich firmach takimi sie nie jezdzi,jeszcze milo by było gdyby były zdjecia w środku
kazdego interesuje taki apartament na kólkach

_________________
GG--->8302856
Strona-->WWW.KAMILVOLVO.FOTOSIK.PL


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

taa. jest super, tylko, ze ma troche za malo mocy. jakby dac ze 100 KM wiecej byloby ok

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 22:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
jakby dac ze 100 KM wiecej byloby ok
z tą mocą też sobie radzi, ja mam tylko pytanie jakie silniki (jakiej mocy) są stosowane przy ciągnikach pracujących jako ROAD TRAIN :?:

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 29 cze 2007, 9:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

w sumie to masz racje, tam jest mniejsza DMC. Gdzies widzialem, ze przewaznie sa 500-konne maszyny. Ale czasami sa i mocniejsze ;)

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2007, 6:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2005, 3:40
Posty: 4

Model 377 przestal byc budowany chyba w roku 1999. Ja kupilem takiego Peta w styczniu 2000. Sprzedawca mi powiedzal ze to ostatni rocznik. Ale ja widzialem kilka barzo podobnych modeli tylko z jednoczesciowa, zaokrolglonom szybom. Nie mam pojecia jakie to byly modele. Jezeli chodzi o silniki to albo Cummins albo Cat. Ja mialem 500 KM Cumminsa.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2007, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

zbych a masz jakieś fotki tego ustrojstwa??????

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lip 2007, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Cytuj:
zbych a masz jakieś fotki tego ustrojstwa??????
ja mam kilka fotek na dysku :]

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lip 2007, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
ja mam kilka fotek na dysku
to czemu nie dasz ... ja się pytam kolegi bo pisze
Cytuj:
Ja kupilem takiego Peta w styczniu 2000.

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lip 2007, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
ja mam tylko pytanie jakie silniki (jakiej mocy) są stosowane przy ciągnikach pracujących jako ROAD TRAIN Question
W większości przypadków są to silniki albo DETROIT DIESEL lub CATERPILLAR rzadziej cummins o mocach PRZEKRACZAJĄCYCH 500KM...
W przypadku DETROITa jest to najczęściej 525 lub 550KM a w przypadku CATERPILLARA 500 lub 600KM

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Proszę bardzo, oto dwie fotki :wink:
Obrazek
Obrazek

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2007, 17:25
Posty: 123
Lokalizacja: Sobótka k/ Wrocławia

Hehe a ja mam takie coś!! Strasznie zaniedbany w środku!! :?

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

A tu już troche mniejszy!!:p

ObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
NIE PISZCIE KRÓTKICH POSTÓW!!
www.globetrotter.fotosik.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2007, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2007, 11:19
Posty: 3

... tylko szkoda ze w europejskich firmach takimi sie nie jezdzi

Podobno w europie długośc zestawu ma ograniczenia. Więc te auta + naczepa przekracza dozwolona długośc i to jest powód dla którego nie wolno. Ale czy to jest prawda tago faktycznie nie sprawdzałem. Masz rację szkoda że nie jeżdżą. To jest "boski" widok.

_________________
Pozdrawiam
MAVERICK


Tytuł:
Post Wysłano: 13 sie 2007, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Chciałem się podeprzeć kodeksem drogowym ale niestety nic nie znalazłem :( widocznie kiepsko szukałem :) natomiast w czymś takim jak " ABC kierowcy zawodowego" aut. Marek Rupental wydawnictwa WINFOR znalazłem że max długość zespołu pojazdów złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy nie może przekraczać 18,75m.
Pozatym jakbyś takim "potworem wjechał na polskie drogi to chyba żadnego ostrego zakrętu byś poprawnie nie pokonał, a o skręcie na skrzyżowaniu to nie wspomne :):):), Ale zawsze mogę się mylić :|


Tytuł:
Post Wysłano: 14 sie 2007, 10:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2007, 11:19
Posty: 3

Cytuj:
Pozatym jakbyś takim "potworem wjechał na polskie drogi to chyba żadnego ostrego zakrętu byś poprawnie nie pokonał, a o skręcie na skrzyżowaniu to nie wspomne :):):), Ale zawsze mogę się mylić :|
Faktycznie po naszych drogach nie da się jeździć autami dużymi, a co tu wspomnieć o jak ty to określiłeś potworkiem ;)

_________________
Pozdrawiam
MAVERICK


Tytuł:
Post Wysłano: 19 sie 2007, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

rozmawiałem z gościem który pomyka takim z nosem ,problem to podjazd pod rampę za mało miejsca żeby się wkręcić,jeśli chodzi ci o długość to w stanach ograniczona jest tylko naczepa dlatego prywatni właściciele często mają sypialki odł.2.5m ale oni tam praktycznie mieszkają. moc w truckach jest pozornie niewielka tylko że oni jeżdżą na dole.w europie ciągniesz obroty przyspieszasz zwalniasz tam wraz ze spadkiem obrotów wzrastają Nm. skrzynie przeważnie 12 niezsynchronizowane zmieniasz gazem nie sprzęgłem.w polsce spotkałem IVECO turbostar z fullerką może ktoś jezdził to napisze.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 paź 2006, 0:29
Posty: 212
GG: 12409274
Samochód: Audi 80 2.0E
Lokalizacja: Jasło/Podkarpackie

Już kiedyś pokazywałem te fotki, ale pewnie sie gdzieś zapodziały przy czyszczeniu forum, wiec daje jeszcze raz, bo wydaje mi się że warto. To jest najnowszy krążownik szos, model 389 jest nastepcą legendarnego prawie 379 i różni się od niego właściwie tylko szczegółami, takimi jak przednie lampy, tym razem zespolone z kierunkowskazem, ale amerykańscy trakerzy na pewno będą je zamieniali na te z modeli 379 i 351 bo dla nich najlepsza ciężarówka to klasyczna ciężarówka. :wink:

[url=http://shrani.si/?1v/ik/4pIzg8oM/peterbilt3891.jpg][img]http://shrani.si/t/1v/ik/4pIzg8oM/peterbilt3891.jpg[/img][/url] [url=http://shrani.si/?1M/RT/2MNzDhuw/peterbilt3892.jpg][img]http://shrani.si/t/1M/RT/2MNzDhuw/peterbilt3892.jpg[/img][/url] [url=http://shrani.si/?12/cw/41E4gkgv/peterbilt3893.jpg][img]http://shrani.si/t/12/cw/41E4gkgv/peterbilt3893.jpg[/img][/url]

[size=75](C) http://rides.webshots.com/[/size]


Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 18:44 przez Łukasz Traker, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=0
Jazda ze skrzynią Fuller dziesięciobiegową niesynchronizowaną. Takie skrzynie były też w Manach, ale z innym układem biegów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2007, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

Oto pete przy ktorym mam fote, zrobiona jeszcze za łebka. Z zewn to jeszcze jeszcze, ale pamietam wnetrze... Masakra, kierownica ogromna, wszystko jakies takie jak w Starach, wiem ten truck mogłbyc z polowy lat 80-tych ale dajmy na to europejskie Volvo F albo Scania 2 pod wzgledem komfortu i wykoonczenia kabiny byly daleko w przodzie niz te amerykance, dlatego nie lubie tych "retro" truckow, no chyba ze jakis super tuning, tak to uwielbiam te nowoczesne trucki typu KW T2000 albo Volvo VN
Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: