Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sie 2007, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2007, 12:05
Posty: 15
Lokalizacja: Rzeszów

Cześc ile tarcz powinienem razem z sobą wozić w aucie 21 czy z trzech ostatnich tygodni ????

_________________
Le transit international routier (TIR)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sie 2007, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2007, 18:01
Posty: 25
Lokalizacja: chełm

U mnie w firmie kierowcy wożą nawet 2 całe paczki (juz używanych tarczek) Nie wiem ile "krokodylki" czy "misiaczki" wymagaja tarczek przy kontroli ale jak juz zaczną "gryźć" to mogą Ci sprawdzić nawet do 3 lat wstecz (albo do 5, juz dobrze nie pamietam) Ale jak chcesz wozic mniej to jak dla mnie, przydalo by sie posiadać tarczki z całego miesiąca wstecz....

Szerokości i powodzenia... :lol: :lol:

_________________
VOLVO FH12 420 - THE KING


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 1:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Teoretycznie z biezacego tygodnia i z dwoch poprzednich, ale w praktyce wolaja ok. 5-7 tarczek do tylu (przynajmniej BAG i ITD)

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 7:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
U mnie w firmie kierowcy wożą nawet 2 całe paczki (juz używanych tarczek) Nie wiem ile "krokodylki" czy "misiaczki" wymagaja tarczek przy kontroli ale jak juz zaczną "gryźć" to mogą Ci sprawdzić nawet do 3 lat wstecz (albo do 5, juz dobrze nie pamietam) Ale jak chcesz wozic mniej to jak dla mnie, przydalo by sie posiadać tarczki z całego miesiąca wstecz...
1. aby pamiętać trzeba wcześniej coś wiedzieć,
2. tarczki się wozi celem przedstawienia ich kontroli, a nie dla kolegi Pakusa.

kolega zadał pytanie odnośnie przepisów, a nie upodobań.

kierowca pownien mieć udokumentowy okres jazdy z bieżącego tygodnia i dwóch poprzednich jak wspomniał kolega Siwy. nie jest istotna ilość tarczek, bo może (musi) być karta urlopowa za weekend i ilość udokumentownych dni pracy nie będzie równa ilości tarczek.

firma zamująca się transportem jest obowiązana do archiwizacji tarczek w prządku chronologicznym (za nieuporządkowane tarczki też może być kara) przez okres 12 miesięcy.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 21:09
Posty: 45
GG: 8917751
Lokalizacja: Łódź

Kolego, po pierwsze trzy tygodnie to 21 dni :? , po drugie może się zdarzyć że zażyczą sobie z 21 dni, ale lepiej wozić pare paczek zużytych przez siebie tarcz. :)

_________________
Zawsze i wszędzie guma palona będzie!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 17:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

to nie jest tak, że kierowca może wozić przy sobie tarczki tacho w dowolnej ilości.
ITD może przeprowadzić kontrolę w firmie, gdzie te tarczki musza być archiwizowane. jeżeli więc kierowca jest gdzieś za granicą z paroma paczkami zużytych (jak to ładnie ujął kolega Jędruś), a w firmie brakuje ostanich 12 miesięcy, bo tyle zobowiązany jest zachować tarczki pracodawca, to również mamy pewną karę.
jedna paczka tacho to 100 sztuk pomijając przerwy weekendowe to prawie pół roku, jeżeli kierowca ma przy sobie dwie paczki zużytych tarczek, to znaczy że w firmie nie ma żadnych jakie wymaga ustawa.

jeszcze jedno: nie ma lepiej czy gorzej, ustawa wyraźnie wymaga ile trzeba wozić ze sobą tarczek, jeżeli gość jest w trasie to jeszcze do miesiąca, półtora miesiąca ujdzie. więcej to jest wykroczenie - karane podobnie, jak nie przestrzeganie czasu pracy.


Ostatnio zmieniony 05 sie 2007, 19:29 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Cytuj:
Kolego, po pierwsze trzy tygodnie to 21 dni Confused , po drugie może się zdarzyć że zażyczą sobie z 21 dni, ale lepiej wozić pare paczek zużytych przez siebie tarcz. Smile
a kto mowi o 3 tygodniach? Jezeli kontrole mam w poniedzialek, to tarczka biezaca plus dwa poprzednie tygodnie. Jezeli bedzie chcial wiecej to mowisz, ze nie masz, bo po prostu nie masz obowiazku ich miec, i nikt za to nie moze cie ukarac. Kontrolujacych tez obejmuja jakies przepisy i nie moga wolac sobie tyle, ile im sie podoba.

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sie 2007, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:47
Posty: 34

a w praktyce jak czesto tarczki sa kontorlowane na drodze ?
z tego co sie dowiedzialem na ursie na przewoz rzeczy tarczke lepiej wywalic za okno niz z nia cos majstrowac :)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sie 2007, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2007, 15:46
Posty: 38
Lokalizacja: Dębica

no wiesz koelgo zeek jak juz Ce ITD sciagnie na parking to na kazdej kontroli sprawdzaja tarczki. moj ojciec musial na kazdej kontroli tarczki pokazywac. ale na szczescie zawsze bylo wszystko w porzadku


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sie 2007, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2007, 17:14
Posty: 1

Ile tarczek?
1. jeżeli kierowca wykonuję przejazd w obszarze UE to musi być w stanie przedstawić wykresówki za bieżący tydzień i za 15 dni wstecz tj.

jeżeli mamy kontrolę 7 VIII (wtorek) to musimy okazać wykresówki z:
poniedziałku 6 VIII i wtorku 7 VIII - bieżący tydzień i od dnia 22 VII do dnia 5 VIII - 15 dni wstecz

2. jeżeli kierowca wykonuje przejazd poza obszar UE tj. np. z Polski do Rosji to wtedy obowjązują przepisy AETR i kierowca winien przedstawić do kontroli wykresówki za bieżący tydzień i za ostatni dzień pracy poprzedniego tygodnia tj.

jeżeli mamy kontrolę 7 VIII (wtorek) to musimy okazać wykresówki z:
poniedziałku 6 VIII i wtorku 7 VIII - bieżący tydzień i za ostatni dzień pracy w poprzednim tygodniu tj. od dnia 30 VII do dnia 5 VIII


Należy pamiętać, że wykresówka z odpoczynkiem nie jest wykresówką za ostatni dzień pracy a gdy nie mamy wykresówki to należy mieć zaświadczenie.

Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sie 2007, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

Jakie zaświadczenie??
Pozdrawiam.

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Tytuł:
Post Wysłano: 19 sie 2007, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2007, 17:15
Posty: 11

Zaświadczenie tzw "urlopówka". Jest to tarczka koloru żółtego z napisami w kilku językach którą wypełnia przełożony.Powinna ona być wypisana na każdy dzień w którym nie prowadziłeś pojazdu.Również święta.Brak jednej takiej tarczki to 500 zł w plecy. Pozdrawiam :lol:

_________________
Jeśli lubisz to co robisz to nie praca, to przyjemność.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 sie 2007, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 6:56
Posty: 13
Lokalizacja: Jaworzno

Cytuj:
Zaświadczenie tzw "urlopówka". Jest to tarczka koloru żółtego z napisami w kilku językach którą wypełnia przełożony.Powinna ona być wypisana na każdy dzień w którym nie prowadziłeś pojazdu.:
a jesli ktos ma włąsną firme.. i jeździ np 3 dni w tygodzniu... to na pozostałe musi sobie sam wypisac te zóltą tarczke??

a jesli nie prowadziles np tydzien pojazdu z powodu L4-zwolnienia lekarskiego? to tez trzeba miec wypisane te zólte tarczki?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2006, 13:17
Posty: 10
Lokalizacja: Polska

Witam Panie i Panowie

Mam Pytanko w związku z "żółtymi tarczkami" i z zaświadczeniem!

Co mam wypisywać na czas odpoczynku?

Mam wyjazdy MIĘDZYNARODOWE mniej więcej raz lub dwa razy na miesiąc czyli jadę ok 5-6 dni i potem ok 7 dni mam wolne i nie prowadzę żadnego pojazdu!

Czy gdy wyjeżdżam do Niemiec mam wypisywać zaświadczenie czy "żółtą tarczkę" tak jak to robiłem do tej pory?
Dodam tylko ze auto prowadzę tylko Ja i na każdej mojej tarczce jest pokrycie kilometrowe i czasowe!


Czy mógłby ktoś z Was precyzyjnie wyjaśnić kiedy należy wystawiać zaświadczenie a kiedy obowiązują "żółte tarczki" a może jedno i drugie trzeba wypisywać ?
Pogubiłem sie już w tym wszystkim i nie chciałbym zapłacić kary za nieprzestrzeganie przepisów!

Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

rkolonapisał:
Cytuj:
Co mam wypisywać na czas odpoczynku?....
Po prostu przyjmij że żółtych tarcz już nie ma,wprawdzie w kraju jeszcze podobno są uznawane,ale pewnie już nie zbyt długo.Na zagranice powinienes miec oświadczenie.
Cytuj:
Mam wyjazdy MIĘDZYNARODOWE mniej więcej raz lub dwa razy na miesiąc czyli jadę ok 5-6 dni i potem ok 7 dni mam wolne i nie prowadzę żadnego pojazdu!
Moim zdaniem,jezeli przez te dni wolne,wymieniasz tarcze i masz komplet,to nie musisz mieć oświadczenia,a jeżeli kręciła się jedna tarcza przez tydzień,lub nie było wcale tarczy założonej,to wtedy piszesz oświadczenie na dni i godziny których nie możesz pokryć tarczami.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2007, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2006, 13:17
Posty: 10
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Moim zdaniem,jezeli przez te dni wolne,wymieniasz tarcze i masz komplet,to nie musisz mieć oświadczenia,a jeżeli kręciła się jedna tarcza przez tydzień,lub nie było wcale tarczy założonej,to wtedy piszesz oświadczenie na dni i godziny których nie możesz pokryć tarczami.
No tak tylko mam pewien dylemat ponieważ przez te dni w których nie prowadzę żadnego auta pracuje w biurze (pracuje jako spedytor-kierowca)
a w zaświadczeniu są tylko trzy pola:
1) przebywał na zwolnieniu chorobowym
2) przebywał na urlopie
3) prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006

Jestem normalnie zatrudniony na umowę o pracę ale żadne z powyższych punktów nie pasuje do wykonywanej mojej pracy!
W starych "żółtych tarczkach" był dopisek (jeśli dobrze pamiętam)
"lub wykonywał inna pracę..."
Oczywiście mogę wypełnić ze byłem na urlopie i na drodze nikt mi tego nie sprawdzi ale jak "wjadą" mi na kontrole do firmy to mogę mieć problem!

Proszę o pomoc kogoś kompetentnego by sie wypowiedział na ten temat bo chciałbym pracować z czystym sumieniem i nie obawiać sie kontroli :wink:

...a i jeszcze jedno czy można posługiwać sie zaświadczeniem stworzonym przez siebie (nic nie jest zmienione w treści dokładnie tak jak w oryginale) przetłumaczyłem tylko zaświadczenie na Niemiecki i teraz mam dwu języczne PL-D czy takie zaświadczenie będzie honorowane???

Poniżej umieszczam link do tego zaświadczenia może się komuś przyda ;)
http://rapidshare.com/files/77757572/Za ... D.doc.html


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2007, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Do linku nie zaglądałem jeszcze, ale po co się nad tym męczyć,i ryzykować zarzut, jeśli można sobie ściągnąć wzory w prawie dowolnym języku? Także polskim.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 27 gru 2007, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2006, 13:17
Posty: 10
Lokalizacja: Polska

Witam ponownie!
Czy ma ktoś może jakieś pomysły jak rozwiązać mój dylemat?
-Wciąż czekam na odpowiedz i proszę kompetentne osoby o rade!

a co do zaświadczenia wielojęzycznego to pytanie moje było czy jest to zgodne z prawem i czy można używać takiego dokumentu?
a to ze są prawie we wszystkich językach to ja wiem i to już jest inna sprawa ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 8:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

nowy wzór unijny polega na tym, że ma numerowane pozycje odpowiednio rozmieszczone. służby kontrolujące we wszystkich krajach zostały wyposażone w szablony, więc jezeli wypełnimy polska wersję karty urlopowej, a będzie nas kontrolował Portugalczyk, wystarczy że przyłoży swój szablon i będzie dla niego wszystko zrozumiałe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2007, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Cytuj:
Witam ponownie!
Czy ma ktoś może jakieś pomysły jak rozwiązać mój dylemat?
-Wciąż czekam na odpowiedz i proszę kompetentne osoby o rade!
Zobacz swój wcześniejszy post. Napisałeś, że jest w zaświadczeniu jest pozycja:
1) ...
2) ...
3) prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006

Skoro nie byłeś na urlopie, skoro nie byłeś na chorobowym to możliwe, że pracowałeś (gdziebądź) i możliwe, że kierowałeś (i prawdopodobnie własnie autem z 3 pozycji, skoro nie masz tacha ;) )
Cytuj:
a co do zaświadczenia wielojęzycznego to pytanie moje było czy jest to zgodne z prawem
To zaświadczenie zostało wprowadzone rozporządzeniem unijnym i został zatwierdzony wzór. Tak jak banknotu. I nie ma potrzeby go zmieniać (choć nie wiem jak Niemcy by zareagowali na dwujęzyczność takiego zaświadczenia....).

_________________
rodzynek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: