Cytuj:
Cytuj:
[...] a zrywanie podczas cofanie, na jakim biegu cofasz jeśli masz Mana z tym starszym automatem jest tam R1 i Rm, dużo lepiej cofa się na Rm to samo do manewrowania na Dm będzie wygodniej:):)
Pozdrawiam
Podczas jazdy na Rm można w czasie jazdy przekręcać na R1 (i vice versa, np. jazda po prostej R1 żeby nie trwało to wieczność, dojazd do przeszkody i konieczność przełączenia na Rm) czy trzeba się koniecznie zatrzymać?
I takie jeszcze jedno małe pytanko: jadąc z górki prędkością przy odcięciu, w pewnym momencie rozpędza się szybciej i jedzie na odcięciu - koniecznie trzeba zwolnić do prędkości przed odcięciem czy można zjeżdżać na odcięciu?
Rm i Dm to biegi manewrowe które maja ogranicznik obrotów, wiec generalnie nie powinno sie ich przełączać podczas jazdy no chyba ze obroty sa ponizej 1000/min (wiem ze wielu kierowców tak robi choć sie nie powinno!) ale i tak jest to nie wskazane w automatach!
to jest tak jak ze skrzynią manualna i wstecznym który nie jest synchronizowany. do tego wtseczny przekazuje najwiekszy moment i wrzucajac go podczas toczenia najłatwiej go uszkodzić.
jestem na tym forum od niedawna i widze juz pewne ciekawostki...
wielu z nas tutaj powinno isc na kurs nauki jazdy i podstaw mechaniki w dobrym warsztacie. wiekszość to chyba samouki albo nawet nie kierowcy tylko synowie kierowców...
a, i jeszcze o tej jezdzie na luzie z górki (czyli wracajac do tematu). mimo ze pompa jest napedzana wałkiem skrzyni to podczas jazdy wysprzeglonej pompa smaruje bardzo powoli czyli taka częsta to poprostu szybsze jej zuzycie.
i co do spalania, poczas hamowania silnikiem prawie cale paliwo wraca-silnik zuzywa go bardzo mało, gdyby nie zuzywał wcale silnik by sie zatarł-pamietajcie ze mieszanka paliwowa ma właściwości smarujące!!!) dlatego moze pokazywac 0. mozna to sprawdzic tankujac auto i jadac z bardzo duzej góry caly czas hamujac silnikiem.