Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 paź 2007, 8:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

Proszę piszczcie wszystko na temat tej ciężarówki chciał bym ją poznać od deski, mam nadzieje że mi w tym pomożecie.

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2007, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Czw, 11.10.2007, 18:14 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Czw, 11.10.2007, 18:17 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

Interesują mnie dane techniczne - mógł byś je napisać bo nie moge się doczytać na tym rysuneczku.

ninja nie rozumie po polsku, pochodzi z Czech. eRKaZet

[ Dodano: Czw, 11.10.2007, 20:06 ]
I would ask about technical data , because I will not read through from this drawing, answer in polish or english

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 12 paź 2007, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

813 miała ten sam silnik co 815 na balonowkach wolnossący v12 o pojemności 19l póxniej była wersja z turbem....ile on koni miał to nie pamiętam ......


Tytuł:
Post Wysłano: 12 paź 2007, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

ok dzięki - waśnie nteresuje mnie porównanie 813 i 815

[ Dodano: Pią, 12.10.2007, 15:38 ]
i jeszcze jedno pytanko czy jest lepsze auto ciężarowe które lepiej sobie radzi w terenie ???

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 12 paź 2007, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Tatra ta jest jedną z najciekawszych konstrukcji.

elementem nośnym nie jest klasyczna rama, ale zespół rur, w których umieszczone są wały napędowe i półośki.

jak byś poszukał, to znalazłbyć o tym. było już pisane, a nawet były rysunki poglądowe i dane techniczne.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 paź 2007, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

no właśnie w tym tkwi problem że nie moge znaleść nic o 813 ale to jest raczej to samo co 815 ?? dobrze mi się wydaje ???


ale nadal kieruje pytanie czy jest lepszy samochód który lepiej sobie radzi w terenie ??

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 6:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście że są pojazdy które lepiej radzą sobie w terenie.

pojazd typu Tatra 813 czy 815 jest pojazdem, który musi spełnić wiele wymogów. jednym z nich jest to, że w ząłożeniu połowę życia przejeździ po drogach.
wystarczy spojrzeć na pojazdy konstruowane na rajd Dakaru i już widzimy. od lat w kategorii pojazdów osobowych wygrywaja pojazdy specjalnie konstruowane na tego typu imprezy nie mające nic wspólnego z pierwowzorami dostepnymi na rynku.
póki nie włączyły się w to wielkie koncerny z dużą kasą (Mitsubshi, Nissan, VW) wygrywał SCHLESSER na pojeździe własnej konstrukcji.
również w kategorii pojazdów ciężarowych przed wejściem Kamaz Team (budżet wysokości wszystkich drużyn polskiej I ligi piłkarskiej) wygrywał Jan de Roy na pojazdach własnej konstrukcji, a szlagierem było monstrum zbudowane na bazie DAf-a z dwoma kabinami i dwoma silnikami o łącznej mocy ponad 2 000KM.
obecnie wygrywające pojazdy Kamaza oprócz nazwy nie mają nic wspólnego z seryjną produkcją, a zawieszenie jednej osi jest warte tyle co 2 - 3 auta seryjnej produkcji. natomiast samochody seryjne typu właśnie naszej Tatry jeszcze dodatkowo wzmacniane i adoptowane do raju mają szczęscie jak dojadą do mety.
to jest jak porównywanie najlepszego sportowego samochodu przeznaczonego do normalnego ruchu z bolidem F1.

wniosek:
żaden pojazd produkowany masowo nie będzie lepszy od pojazdu specjalistycznego zrobionego z ścieśle określonym przeznaczeniem. to tylko kwestia nakładów finansowych.

tutaj zamieszczam link do rysunku budowy nosnego systemu rur Tatry centrál nosná roura - niepowtarzalna konstrukcja:
1. http://www.tatra.cz/cz/koncept3_cz.htm
2. http://www.tatra.cz/cz/roura3_cz.htm
3. http://www.tatra.cz/cz/roura1_cz.htm
4. http://www.tatra.cz/cz/roura2_cz.htm.

w pojeździe 6x6 zawieszenie przednie to drążki skrętne:
http://www.tatra.cz/cz/perov4_cz.htm.
natomiast w pojeździe 8x8 zawieszeni przednie to resory piórowe półepiliczne wzdłużne:
http://www.tatra.cz/cz/perov5_cz.htm

natomiast z tyłu możemy mieć albo same resory piórowe:
http://www.tatra.cz/cz/perov1_cz.htm
albo zawieszenie na miechach pneumatycznych:
http://www.tatra.cz/cz/perov2_cz.htm
albo kombinowane lekki resor z miechami pneumatycznymi:
http://www.tatra.cz/cz/perov3_cz.htm

oczywiście moża wspomnieć tutaj o własnej konstrukcji silniku V8, chłodzonym powietrzem, o charakterystycznym brzmieniu.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

Właśnie o takie wiadomości mi chodziło - dzięki
ale gdyby porównać samochody tylko seryjnie produkowane - to które radzi sobie najlepiej ? no bo po przerówbkach to wiadomo (np. fiat 126p bierze lamborghini).

Słuchaj pisz co wiesz na temat tego sprzętu każda informacja jest dla mnie ważna.

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 10:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

musiałbyś podać przeznaczenie, czyli ile procent w terenie i procent na bitych drogach oraz do czego ma służyć.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Tatra T815-24VV96 8x8

ENGINE
Type: Tatra T3B-928.40
Air cooled, four stroke turbo-charged and charge-air-cooled direct injection Diesel, EURO I
No. of cylinders: 8
Bore/stroke: 120/140 mm
Swept volume: 12667 cm³
Power: 270 kW/1800 rpm
Max. torque: 1670 Nm/1200 rpm

DIMENSIONS & CAPACITIES
Width: 2500 mm
Lenght: 9280 mm
Height: 3240 mm
Clearance: 390 mm
Kerb weight: 14900 kg
Payload max: 15000 kg
GVW: 29900 kg
Trailer weight offroad: 20000 kg
Trailer weight onroad: 65000 kg

PERFORMANCE
Top Speed: 85 km/h
Gradeability: 100%
Climbing ability-vertical step: 500 mm
Climbing ability-trench width: 2000 mm
Fordability: 1200 mm
Turning circle diameter: 27 m
Cruising range: 1000 km
Fuel tanks Diesel: 420 liter
Obrazek

Tatra 813
* Tatra 813 8x8
* drop-side truck, 1+6-seats, 4-doors
* loa: 8.75m, width: 2.5m, height: 2.7m (cab)
* weight: 14,000kg (unladen), GVM: 22,000kg, towing: to 100,000kg (braked!)

* Tatra T930 air-cooled, 17.64L, diesel, V12
* (later T813-12 19L 310hp multi-fuel engine)
* transmission: (5 fwd + rev manual) x (2 overdrive) x (2 transfer case), differential locks, hub reduction gearing 5.75:1 overall axle gear ratio
* top speed: 80km/h (50mph)
* suspension: indep' by swing axles, brakes: air
* tyres: 15x21 CTIS, fuel-tank: 520L
* winch: 20,000kg, 354ft of 7/8" steel cable, forward or rearward winching
* electrical system: 24V

Informacje jakie znalazłem na stronie
-/www.4wdonline.com
-http://4x4-vehicles-ltd.com/index.htm
Z angielskiego za bardzo dobry nie jestem ale pewnych informacji można się dowiedzieć


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 13:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

powiedzmy że chciał bym samochód do:
1. truck trialu czyli bez załadunku tylko po terenie
2. załadunek ciężkie warunki terenoiwe

no po normalnej drodze to każde auto idzie takżę te dwa punkty chciał bym zrozważyć

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

z tego co wiem to nie ma drugiej firmy produkującej auto na takim zawieszeniu oprócz tatry(te drązki skrętne tak to sie chyba nazywa)więc jeśli chodzi o rozwiązanie zawieszenia to jest bezkonkurencyjna (przy tych drążkach skrętnych nie ma przecież możliwości żeby sie tak zawiesiła że żadne koło nie dotknie ziemi chyba że dachowanie :D)

z aut produkowanych w epoce w której ją produkowali jedyną groźna konkurencją jest kraz 255 bo ma te gigantyczne koła przez co cięzko sie mu zawiesić pozatym oczywiście jest 6x6 ma blokady wyciągarke i wszystko co w super cięzki teren potrzebne a silnik ma podobną moc

kraz ma przewage nad tatrą bo jest chłodzony cieczą w tatrze to chłodzenie powietrzem to nie jest dobre rozwiązanie dla auta które duża część trasy pokonuje w błocie ........

trial rządzi sie innymi zasadami niż paryż dakar w trialu rzadko osiąga sie 50km/h 3/4 sie buksuje w błocie lub piachu...........do trialu moim subiektywnym zdaniem tatra jest bezkonkurencyjna :D

z tym autem w dzisiejszych czasach jest taki problem że nie ma gdzie jeździć......do super cięzkiego off roadowego transportu kruszyw kupuje sie wozidła technologiczne albo krazy 255 przerobione przez np motodemont na wywrotki natomiast do jazdy na drodze jest za droga no jak pali 40-45/100km (silnik v10 wolnossący)a dla porównania jakiś nawet kamaz pali ok 30-35 no to jest spora róxnica w kosztach eksploatacji .......

mimo wszystko w mojej okolicy sporo ich jeździ :D


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

a te nowe tatry różnią się czymś niż 813 nadal michodzi o napęd 8x8
a czy ma ktoś wymiary kraza 255 bo to autko też mnie ciekawi

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli bedziesz uzytkowal samochod w warunkach typu wykop to bierz Tatre. Nowe Tatry maja troche zmodyfikowany uklad napedowy, mechanizmy (np wprowadzono zwolnice), no i oczywiscie nowy silnik. Jezeli moge doradzic to daruj sobie model 813 i kup zwykla 815. Zrobic cos w 813 (chocby silnik) jest przesrane w porownaiu do 815. No chyba ze samochod ma byc uzywany okazjonalnie to co innego.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kraz 255 i 256 też świetnie spisuje sie w wykopie bardzo dużo żwirowni ich kiedyś używało jako wozideł technologicznych przede wszystkim jest szeroki duży ma ogromny prześwit........wiem że szerokości ma bodajrze ponad 2.75m dlatego nie można go było normalnie rejestrować w Polsce......... zresztą spalanie było nie do przyjęcia no i na asfalcie by sie marnował......

teoretycznie pisało że palił 30/100 praktycznie to była jakaś dana z kosmosu chyba na pusto z górki :D


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2007, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

w takim razie chciał bym byście porównali te 3 samochody
T813, T815 i Kraza 255 - dokładnie chodzi mi o:
spalanie na pusto po równym, spalanie w trudnym terenie z pełnym obciążeniem.
Słyszałem o T815 że w trudnych warunkach 6x6 załadowana 20t spala 160/100 - jest to troszke. Czy to prawda ? to ile kraz weźmie.
Jeszcze jedno mianowicie Tatra 6x6 czy 8x8 która jak w terenie chodzi, która pod stromszą góreczke wyjdzie? 6x6 ma bardziej wysuniętą przednią oś.

Proszę odpiszcie

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

w trudnym terenie (np wykop) nie ma co przeliczac spalania na 100km - bo to jest bez sensu (jedziesz zwykle spod koparki kawalek dalej i zrzucasz ladunek). Pokonac 100km na jedynce i wstecznym, a pokonac na piatce to jest roznica :roll:

[ Dodano: Nie, 14.10.2007, 10:06 ]
PS. To w koncu do czego ma byc ten samochod (jakis trial, w niedziele i wolne dni sobie pojezdzic w terenie, czy tez auto ma codziennie zarabiac na siebie) ?


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

jedno i drugie. które autko na trial, i które mogło by być w teren czy tatra czy kraz, a jeśli mowa o krazie to jak z tą rejestracją - da się to u nas zarejestrować - te gabaryty muszą być odpowiednio oznaczone ?

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

da sie ale rejestrują tylko warunkowo (nie wiem jakie warunki i na zderzaku muszą być strzałki i napis 2.75m

ja w teren wziąłbym kraza bo jest tańszy i prostszy w naprawie.....ma ogromne koła szerokie i wielkie więc mimo zwykłego zawieszenia cięzko żeby na tyle na czymś zawisnąl że koła nie dotkną ziemi....

silnik w krazie wolnossący ma 240KM a turbo 330KM wystarczy....

na to auto trzeba mieć konkretną robote albo być włascicielem żwirowni żeby to auto miało gdzie jeździć........jak chcesz tym obsługiwać normalną budowe czyli 2km żwirownia 10km droga budowa to wtedy to auto nie zarobi nawet na siebie....pozatym komfort jazdy tym autem jest bardzo niski metalowa kierownica brezentowa kabina łomot i w ogóle .......jeśli chodzi o komfort to ja już wole stara przynajmniej metalowa kabina i COE nie ma noska więc widocznośc lepsza i tak wysoko sie nie siedzi.......

tylko ukraińców stać żeby z tego auta robić wszystko (widziałem nawet wersje oplandeczoną cywilną która była używana do.......rozwożenia artykułow po sklepach :D:D nie mówiąc że np wersje z hakiem do kontenerów są częste.....widziałem ciągnik siodłowy..)inna sprawa jakie u nich są drogi (a właściwie ich brak :D)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: