Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

dla porównania: KRAZ i TATRA
- prześwit pod osią
- szer i wys ogumienia


no a jak sprawa wyglada w trialu ? widziałem ze tam tylko tatry prawie same 813 8x8 czy kraz też by tam poszedł ?
jak myślicie ?

[ Dodano: Nie, 14.10.2007, 18:28 ]
a odnośnie tej rejestracji to jeżeli warunkowo jest rejestrowane to czy tylko na wykopy tz po ulicy nie może jeździć ?? czy wojsko możę tylko po drosdze jechać ? (wojsko jeszcze ma kraza bo sam widziałem KAFAR na tym wożą) ???

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

na wykop auta sie nie rejestruje i nie płaci OC ....ponieważ porusza się w obrębie zakładu i nie wyjeźdza na drogi publiczne......

kolego przecież to na oko widać że kraz ma większy prześwit i większe koła

http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=7 wystarczy w google wpisać kraz 255 i już jest......

też nigdy nie widziałem kraza w trialu a szkoda świetne auto....


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

wojsko wszystko moze :wink: .

8x8 to juz naprawde bardzo ciezki teren - na codzien w normalnej pracy raczej rzadko spotykany. Kiedys jeden znajomy mial cos takiego (wywrotka) i pracowal przy robotach rzecznych (np umacnianie walow itp). Tam nieraz byly takie wzniesienia, przechyly na bok itd ze az sam sie bal jezdzic. Druga sprawa ze kiper jest dosyc duzy i ladowano na nia ostro.

Trial to sa warunki ektremalne, specjalnie robione. W bardzo ciezkich warunkach konkurencyjne samochody nawet 8x8 mialy by marne szanse ze wzgledu na pospolite zawieszenia typu wozki ze sztywnymi osiami.

Jeszcze raz Ci powtorze ze na wykopach, budowach itp tatrowskie 8x8 nie bedzie wykorzystywane, a w razie awari ukladu napedowego nie bedzie wcale rozowo.
Jezeli to ma byc samochod zarobkowy pracujacy w normalnych warunkach to odradzam. Jezeli ma sluzyc do rozrywki to jak najbardziej.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2007, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

do trialu widziałem w Czechach takie cóś co składało się z dwóch ram wyposażonym w cztery koła każdy (lub przód w cztery tył dwa) połączone przegubem pozwalającym na skręty i przechyły jedego względem drugiego.
zdjęcia na mojej stronie: http://motogazeta.autocentrum.pl/?FF=12 ... 60697b84fc i http://motogazeta.autocentrum.pl/?FF=122&stype=83. wydawało się, że nie da rady tego monstrum wywrócić, ale nie ma takiej rzeczy której nie da się zepsuć.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

a co byście powiedzieli gdyby ktoś zmajstrował mixa zawieszenie, rama od TATRY a silnik od KRAZA ??? :)

Słuchajcie napiszcie mi wszystko co jest ciekawego o tych dwuch samochodach - ponieważ chciał bym się dowiedzieć o nich jak najwięcej.
Wszystkie dziedziny tematów na tematych tych samochodów.

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

hmmmm kolego nie wiem czy byłbyś w stanie :D bez urazy oczywiście ale nawet przekładka silnika wymaga ogromnej wiedzy szczególnie jeśli buduje sie pojazd do warunków ekstremalnych tam elementy poddawane są ogromnym napręzeniom wystarczy troche szczęscia i źle zamocowany silnik wypadnie po prostu :D budowanie szajowozu z malucha to nie to samo co budowanie wozu terenowego z ciężarówki........w cięzarówke samo koło waży koło 100kg a co dopiero silnik czy rama trzeba mieć kupe osprzętu......

trial czy rajdy terenowe ciężarówek są zabawą dla bardzo bogatych roberto ci pisał zwykły kraz czy tatra po jednym trialu nada sie na złom (przede wszystkim silnik który skatowany wysokimi obrotami będzie przegrzany i nadwyręźony)trzeba wielu wielu przeróbek szczególnie wzmacniania zawieszenia i przeróbek silnika żeby to auto nie było jednorazówka.......


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

więc tak:
1. są to różne silniki, bo Kraz ma silnik rzędowy, natomiast Tatra widlasty. będą tu różne punkty mocowania silnika.
2. wraz z silnikiem jest obudowa sprzęgła przechodzące w mocowanie skrzyni biegów, więc trzeba dokonać przeszczpu skrzyni biegów.
3. Kraz ma tradycyjna ramę z kształtowników, natomiast Tatra tą konstrukcję rur, wiec możliwości podparcia i silnika i skrzyni biegów są bardzo różne.
4. w Tartrze wały napędowe biegną w tych rurach, a Krazie normalnie między podłużnicami ramy. nie wiem jakim utrudnieniem będzie wpuszczenie napędu ze skrzyni biegów Kraza na wał napędowy w rurze Tatry.
5. ponieważ Tatra posiada zwolnice, Kraz nie, a silnik Kraza trzeba by przełozyć ze skrzynią biegów, będą kłopoty z przełożeniem, bo pojazd ten nie będzie mógł wolno jechać z powodu różnic w szybkości obrotowej wały na wyjściu.
6. dodatkowo nie wiem czy wszystko spasuje z międzymostowym mechanizmem różnicowym.

więc jeżeli pytasz czy to można zrobić, odpowiem: "oczywiście, że tak", ale wymaga to dużego nakładu pracy, do której trzeba będzie zaprzęc kilku inżynierów i sporych pieniędzy. nawet więcej niż sporych.
jeżeli nazywasz się Kulczyk, czy Niemczyk to nie masz się co martwić, budżet domowy nie ucierpi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kraz ma silnik widlasty v8 cyrylu tatra v10 lub v10
Cytuj:
silnik - JaMZ-238, wysokoprężny czterosuwowy , widlasty (90°), 8 - cylindrowy;

o pojemności 14,86 L moc silnika - 240 KM przy 2100 obr./min


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

mówisz o Krazach w miarę nowych.

ponieważ dofinansowanie w sportach takich jak trial jest powiedzmy znikome, owe silniki sa przeważnie trochę starsze, tutaj bardziej niż moc potrzebne są właściwości jazdy w terenie.
ale nawet jak ten silnik Kraz będzie ten V8 to i tak taniej będzie kupić dwie Tatry i dwa Krazy (nowe z salonu) niż zrobić jeden taki przczep, aby dobrze jeździł.


Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 5:46 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 paź 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2007, 21:38
Posty: 1

Witam
jestem tu nowy ale mam nadzeje ze cos ciekawego na temat tatry 813 (mam zamiar ja nabyc )kraza mam ,jest to fajne autko i bardzo wdzieczne ale na rajdy to nie specjalnie sie nadaje dlatego chce nabyc 813 8x8
widzalem je w akcji ,chyba tego szukalem ale dam znac jak nia sie przejade

pozdrawiam wszystkich


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 0:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
2. wraz z silnikiem jest obudowa sprzęgła przechodzące w mocowanie skrzyni biegów, więc trzeba dokonać przeszczpu skrzyni biegów.
Zeby nie bylo niejasnosci:

- kraz ma potocznie zblokowany silnik ze skrzynia biegow (walek sprzeglowy ze skrzyni wchodzi w tarcze sprzeglowe)

- tatra ma silnik polaczony ze skrzynia biegow walem kardana, czyli jest to jakos rozdzielone. Oczywiscie jest to bardzo duzym ulatwieniem jezeli chodzi o naprawe sprzegla.

PS. Kierowcow - laikow, ktorzy zaczynaja poznawac tatre ostrzegam ze sprzeglo w tym samochodzi to dosc czuly element (nie lubi byc zbyt dlugo wlaczane). Czyli niski bieg i ruszamy dosc ostro. [/code]


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 5:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

do kolegi RoBeRtO: więc jak oceniasz koszty i sens podmiany silnika Kraz Tatra?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kolego cyryl

ten sam silnik kraz stosuje od xxx lat teraz nazywa sie jamz238DE-2 i niby spełnia euro 2 oraz ma turbine i 330KM a nie 240 pozatym to ten sam silnik co x lat temu montowany w krazie 255

kraz 255 czyli najbardziej znany z krazów ma silnik v8 ten właśnie jamz 238 bez tego DE-2 (jest wolnossący i nie spełnia żadnej normy emisji spalin)

kraz 255 jest stosunkowo starym autem łatwodostępnym (ma ich dużo motodemont i nasza AMW)produkowanym od bodajrze końca lat 70 (napewno w 1980 już je produkowano i to z tym silnikiem) i generalnie jeśli o nim myślisz w miare nowy tzn jaki jest stary ??

ja przekopałem internet i z moich badań wynika że jedynym krazem jaki miał rzędowy silnik był 214 który jest nie do kupienia........nigdzie go nie ma nawet jeśli gdzieś sie znajdzie to pewnie będzie droższy niż 255 bo jest zabytkiem... to był 2 suw diesel bardzo dużo palił jak to 2 suw i już nikt go nie używa........

dla ścisłości dodam że 256 (fabryczna wywrotka na normalnych niebalonowych kołach o ładowności 15 ton) też ma ten sam silnik i obecnie na stronie dilera kraza nie masz możliwości wyboru innego silnika niż widlasty ........

jeśli się myle przepraszam ale jestem fanem tego autka i wydaje mi sie że w tym przypadku mam racje kolega nie kupi nigdzie kraza z rzędowym silnikiem...nawet gdyby chciał to chyba że pojedzie na ukraine i poszuka :D

PS no właśnie ja też słyszałem że w tym aucie za szybkie puszczenie sprzęgła może kończyć sie od razu jego rozwaleniem ( w większości starych ciężarówek też sie niszczy ale mniej raczej zdławi silnik i załapie)


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 16:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

co to jest xxx lat ?

jeździłem chociaż incydentalnie Krazem jak jeszcze nie było klasyfikacji silników. poniewaz było to auto z prawdopodobnie z lat 60-tych osiągnięciem było to, że miał silnika Diesel-a, a nie benzynowy. o takich rzeczach jak euro1, czy euro2 nawet wróżki nie słyszały. w pojeździe tym był silnik Diesel rzędowy 4-suwowy i 6-cylindrowy. z tego co przekopałem w internecie typ silnika to (bo oczywiście nie pamiętam typu tego silnika) był JAZ-M238.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
do kolegi RoBeRtO: więc jak oceniasz koszty i sens podmiany silnika Kraz Tatra?
A w czym niby silnik kraza jest lepszy od silnika tatry ?
Z silnikiem tatry, chlodzonym powietrzem nie ma takich problemow jak z silnikami chlodzonymi ciecza (np kraz), szybciej sie je rozbiera (glowice na kazdy cylinder osobno w przeciwienstwie do kraza gdzie glowica troche wazy).Nie ma problemu z lozyskami glownymi walu korbowego - sa toczne (przezyja caly samochod), a co za tym idzie wal jest skrecany (padnie ktorys czop tak ze szlif nie wyda to sie go wymienia, a nie caly wal). Zrobiony dobrze silnik tatry polata ladnych kilka latek bez remontu (trzeba tylko oleju pilnowac, oraz temperatury).

Ta podmiane wg mnie jest calkiem do bani.

PS. Troche ciezko byloby upakowac chlodnice krazowska pod kabinke tatry, ktora z przodu ma specyficzny wlot powietrza na dmuchawe silnika, oraz wiele innych. Samo mocowanie silnika (tatra jako ze ma skrzynia osobno - silnik jest mocowany na 4 poduszkach, czyli tu tez problem), no i trzeba by obudowe sprzegla podpasowac na wzor tatrowskiej. Ogolnie byla by to jedna wielka rzeznia. Tatra jest bardzo specyficznym tworem i ciezko jest cos podpasowac do niej z typowych samochodow, o praktycznie takiej samej budowie.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 15:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

a powiedzcie mi jakie tam są skrzynie ilo biegowe i połówki w krazie i tatrze.
A czy w tatrze naprawde jest przedupczone zmieniać koła ?? gdzieś tak coś przeczytałem

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Kraz jest bardzo prostym pojazdem pod wzgledem budowy - wszystko co jest mozliwe jest zrobione za pomoca ciegien, lewarkow itp.
W tatrze wprowadzono juz troche pneumatyki. Starsze tatry (tzn te ktore sie widuje na codzien) maja 5 biegow + polowki. Krazy starsze mialy 5 biegow + reduktor dwustopniowy.
Co do zmiany kol to zalezy ile masz sily :) i jak dawno nie byly ruszane nakretki kol. (nie polecam dawac nakretek nieoryginalych tzn takich bez podkladek - ktore maja z jednej strony stozek. To cholerstwo jak sie zapiecze to recznie jest przej@#$%ne). "Rozbijanie" kol i wymiana detek rowniez albo robisz sam, albo dajesz do gumiarza. W 813 masz tam pod kierownica takie "kurki do krecenia" :wink: - jest to instalacja do regulacji cisnienia w kazdym kole - oczywiscie jest to dobre dopoki dziala.
Starzy szoferzy mieli to we krwi, a mlodzi no coz ... jak widze niektorych w nowych samochodach i do tego zieloni w zakresie podstawowej mechaniki to mam mieszane uczucia. Ze zwykla duperela potrafia tylko dzwonic na serwis.
PS. I nawet jezdzic nie potrafia :/


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 1:48
Posty: 10
Lokalizacja: Gradziadz

U mojego staruszka w jednosce stoi pare takich taerek moge zapytac ewentualnie załtwic instrukcje obsługi :D

_________________
Co z tego ze bedzie miał mocne auto skoro nie bedziesz umiał nim jezdzic


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 7:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2007, 9:22
Posty: 81

to jak dasz radę to załatw to najlepiej jak by to było jeszcze na komputer wrzucone.

_________________
"...W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi..." #19 CB
MrOcZnY Renault MAGNUM spedition


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: