Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 wrz 2007, 13:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Czytając ogłoszenie nowej naczepy natchnąłem się na coś takiego:
Cytuj:
Uwaga: Według przepisów obowiązujących w UE przy jeździe z podniesioną 1 osią nie zostaje zachowany maksymalny dopuszczalny rozstaw osi, tzn. zostaje przekroczony promień zachodzenia przy zakrętach. W związku z tym jazda z podniesioną 1 osią może odbywać się wyłącznie na odpowiedzialność i ryzyko własne Użytkownika.
Czy kierowca może być ukarany mandatem w czasie kontroli (wydaje mi się,że nie) lub wypadku :?:.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 wrz 2007, 13:38

Nie sądzę, że może zostać ukarany. Chyba, że w przypadku, gdy jedzie załadowany i przekroczone są naciski. Tak słyszałem ale co do.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 wrz 2007, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty.
jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 02 wrz 2007, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

A za miotłę i pasy też ukarają :?: :lol:

... zapomniałem o drabinie.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 wrz 2007, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty.
jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany.
Nie wiem jak to jest w naczepach ale np. w Man-ie solówka 3 osiowa ostatnia os podnoszona i opuszcza się dopiero gdy jest załadowane ileś tam ton ładunku więc nie wiem czy zrobili by tak jeśli było by to niezgodne z przepisami


Tytuł:
Post Wysłano: 04 wrz 2007, 6:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

w naczepach jest podobnie, oś opuszcza się przy przekroczeniu około 8 - 12T ładunku.

dlaczego tak zrobili? przy tym obciążeniu przekroczony zostaje dopuszczelny nacisk na oś, więc automatycznie oś opada.
podnoszona oś jest do jazdy na pusto, w celu zmniejszenia zużycia goumienia, na zakrętach i zmniejszenia oporów toczenia (paliwo) nie ma jeszcze takich czujników (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony.


Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 21:03 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 04 wrz 2007, 6:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
nie ma jeszcze takich czujnikó (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony.
To nie jest kwestia czujników jest to prosty czujnik cisnienia powietrza w poduszkach powietrznych gdy zostanie przekroczone zadane ciśnienie w poduszkach powietrznych to czujnik cisnienia załonczy elektrozawór który opuści oś.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 04 wrz 2007, 8:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

słusznie, ale tutaj chodziło o przepis, który zabrania jazdy pojazdem z ładunkiem (każdym) z podniesioną osią.
w momencie ładunku poniżej 5T nie ma takiej naczepy, której oś sama opadnie. i wydaje mi się, że koledze K92 chodziło o to, aby w momencie kiedy kierowca zapomni opuścić oś w przypadku małego ładunku, aby automat to zrobił za niego niezależnie od wagi i wymiarów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 04 wrz 2007, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W nowych naczepach WIELTON zregóły niema możliwości ręcznie opuścić oś gdy jest sterowanie automatyczne. Zrezygnowali z montowania zaworu do opuszczania ręcznego osi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 18:59
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Włocławka

To zależy od naczepy. W kogelkach-izotermach nie ma możliwości opuszczenia ( a tak naprawdę zabezpieczenia przed samoczynnym podnoszeniem się) ośki przy częściowym ładunku. W takiej sytuacji jestem w stanie albo na drodze albo przed sądem udowodnić niesłuszność próby nałożenia mandatu ( jeśli przyjmiesz mandat to tak jakbyś się zgodził z karą i jej interpretacją). oczywiście warunek jest taki, że naczepa posiada homologację, jest sprawna technicznie i nie wprowadzono w niej samowolnych zmian konstrukcyjnych.
Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2007, 10:44
Posty: 27
Lokalizacja: Świebodzice

Ja mam wywrotke schmitz i jest takie cos

jak jest zaladowane ok 20ton oska opada ,ale jest dodatkowo zamontowant przelacznik do zawru z elektromagnesem i mozesz sam opuscic nawet na pusto

spotkalem sie jeszcze z zawotem ktory jest zamontowany to chwilowego podniesienia oski (ok 2 min) z pelnym obciazeniem w razie ostrego skretu (moze pod duzym katem)zeby nie scinac opon .

_________________
carson city


Tytuł:
Post Wysłano: 15 paź 2007, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 18:59
Posty: 27
Lokalizacja: okolice Włocławka

To powiem szczerze, że Twoja naczepa jest naczepą, która w/g mnie spelnia wszystkie kryteria idealnego rozwiązania w/w mechanizmu.
1. Jest automatyczna
2. Ma mozliwość ręcznego opuszczenia ośki
3. Ma możliwość chwilowego, ręcznego podniesienia ośki w sytuacji kiedy jest to potrzebne.
Gratulacje dla konstruktorów za pomysł i wykonanie.
Natomiast przy okazji tematu chciałbym się zapytać iinych forumowiczów o bezpieczeństwo jazdy z podniesioną ośką (dyskusja na parkingu- podzielone zdania)
W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu.
Proszę wszystkich o komentarz i uwagi.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 8:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Cytuj:
W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu.
Proszę wszystkich o komentarz i uwagi.
Tak sie sklada, ze jest akurat odwrotnie. Zawsze na sliskim opuszczalo sie oske, bo to zawsze jedna wiecej do hamowania. Poza tym trudniej zerwac przyczepnosc trzech osi a nie dwoch.

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Ja mam wywrotke moeslein, ale nie wiem czy jest tam taki automat co sam opuszcza oske. Recznie mozna ja oczywiscie podniesc i opuscic. No nic trzeba bedzie wyprobowac:D Łodka pochodz z '99 roku


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 cze 2006, 22:38
Posty: 47
GG: 0
Lokalizacja: Kalety

Witam. a ja mam troszkę inne pytanko.
mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta??
z góry dziękuje i pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Cytuj:
Witam. a ja mam troszkę inne pytanko.
mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta??
z góry dziękuje i pozdrawiam.
Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2007, 18:25
Posty: 23
GG: 0

a ja ostatnio jechalem z naczepa platworma i wiozlem na niej 2 ciagniki siodlowe... oska sie mi samoczynnie podniosla- bylo cos spieprzone bo gdy opuscilem ja na pilocie to po wylaczeniu zaplonu choc na chwile sie podnosila no i tak zadowolony wyjechalem z parkingu i ciolem przez niemcy... wiec chyba mialem szczescie bo polowe dojczlandu tak przejechalem zanim sie zoorientowalem :)

_________________
TIR Transport I Rozrywka


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 maja 2007, 13:11
Posty: 78
Lokalizacja: 51°31' N 20°01' E

Cytuj:
Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.

W przypadku gdy 2 osie sa podnoszone nie ma możliwości regulacji ilości osi. Zawsze podniesione są dwie lub żadna. Takie zastosowanie możemy znaleźć chodźby w wywrotkach Wieltona, oczywiście nie wszystkich ale w Tomaszowie w konkurencyjnej firmie takich naczep jest ok 20 ;)

_________________
"Nobody will ever need more than 640k RAM!" -- Bill Gates, 1981
"Windows 95 needs at least 8 MB RAM." -- Bill Gates, 1996
"Nobody will ever need Windows" -- logical conclusion


Post Wysłano: 26 lis 2011, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

Mam pytanko...interesuje mnie bezpiecznik od osi ciągnącej w MAN TGX. Wie ktoś może który to bezpiecznik żeby po wyjęciu oś nie opadała??

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 27 lis 2011, 17:40
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Takie pytania do działu Mechanika.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: