Witam
Czy jest w stanie ktoś mi powiedzieć jakie są wymogi na wyjazd po ładunek do Austrii.
Co musi spełniać auto by wjechać do tego oto kraju oraz jakie inne przepisy musi znać przewoźnik przed taką trasą.
PS.
Czy to prawda że poniżej euro 3 nie jest wpuszczane ?
troche jezdze po austri i wyglada to tak;
odnosnie kategori euro 2 lub 3 to nieprawda jest ze ponizej euro3 samochody nie sa wpuszczane ,musisz wykupic goboxa tj czytnik oplat za autostrady kupisz na stacij na autostradzie koszt zakupu to 80 euro w tym juz masz 70 euro na jazde.Oplaty za kilometr autostrady sa bardzo drogie jezeli jedziesz autem powyzejh 3 osi to 0,35euroza km.Ponadto obowiazuje zakaz jazdy w nocy od godz22do 5 rano chyba ze posiadasz w samochodzie S(certyfikat ze samochod jest wyciszony)Jest rowniez szereg zakazow wjazdow do miast,i niektorych landow w roznych godz ale to wszystko znajdziesz w ksiazce zmpd jest tego sporo.No irzecz najwazniejsza przestrzegaj ograniczen predkosci bo surowo karaja i nie ma taryf ulgowych.To chyba tyle z najwazniejszych wymogow austriackich.Pozdrawiam i zycze szerokosci i nie daj sie zlapac
certyfikat S odnosi się zarówno do ciągnika jak i naczepy. uprawnia on do porszania się po różnych obszarach celnych na karnecie CEMT.
natomiast aby po Austrii jeździć w nocy wystarcza certyfikat L, tutaj oprócz wyciszenia wymogi dotyczną osłon bocznych, ogranicznika prędkości i paru innych. posiadanie certyfikatu S powoduje spełnienie wymogów na certyfikat L, więc jest honorowany, tym bardziej, że L jest bez terminowy, a S musi być odnawiany co 2 lata. jednak jak posiadamy stary, nieaktualny certyfikat S jest on wystarczający na jazdę w nocy po Austrii.
Rejestracja:18 mar 2006, 15:14 Posty: 114
Lokalizacja: Tychy
Dodam tylko że certyfikat L też jest terminowy,trzeba go odnawiać co 2 lata w odpowiednich serwisach,koszt takiego przeglądu ok.500zł,w przypadku Iveco.
Ostrzeżen nigdy za wiele ale jak dla kogoś 36 euro za przekroczenie prędkości to JEST SUROWA KARA to ja nie mam pytań. A u niemca jakbyś dostał za to samo 70 eur to co byś powiedział ??
Manadaty mają niewyskie, chyba ze jakieś problemy np. długość, wysokość, ADR itp !!
Przykłady:
- kontrola tarczek, 2 razy w tygodniu prowadzenie pojazdu po 4g40min - 40 euro !!
- brak "łopaty" w samochodzie przeworzącym ADR - 500 eur
Także nie straszcie mi tu chłopaka
_________________ -=Pozdrawiam wszystkich truckerów i nie tylko =-
...- brak "łopaty" w samochodzie przeworzącym ADR - 500 eur...
zapewne chodzi o brak łopaty aluminiowej, przy przewozie materiałów zagrożonych łatwopalnością (klasa 2, 3, 4.1, 4.2, 4.3, 9) łopata musi być aluminiowa, aby nie doszło do iskrzenia.
wiec nawet posiadając łopatę mozna zapłacić.
ksz nie wiem czy dla Ciebie 40 eu to mało czy dużo chociaż z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że niedużo. Pomijając tą kwestię i tak uważam, iż lepiej jest dofinansowywać swoją rodzinę lub siebie niż policję polską a tym bardziej inną).
Sądząc po wypowiedzi toma290, to chyba nie za bardzo jeździ na Austrię.
Po pierwsze, certyfikat, który pozwala na jazdę nocną, to certyfikat L. Po drugie, Go BOX kosztuje 5 euro i można go nabić za dowolną kwotę, zależy od kierowcy/przewoźnika. Po trzecie, po autostradach śmiało można jechać na odcięciu, czyli ok 90km/h, mało kto się tego czepia, co innego na landówkach, tam trzeba jechać 70km/h
Pojawiają się wątpliwości, które postaram się usystematyzować wraz zodpowiedziami:
1 Do jazdy nocą jest wymagany certyfikat wyciszenia czyli L jednakże do wyrobienia certyfikatu S jest wymagane spełnienie warunków certyfikatu L czyli posiadanie S-ki, siłą rzeczy, również nas do tego uprawnia.
2 Prędkości- w terenie zabudowanym i na landówkach surowo przestrzegane. Autostrady max 89 km/h!!!
3 Go Box występuje w dwóch wariantach: pre-paid i post-paid. Kaucja za Go Boxa wynosi 5 eu niezależnie od wersji natomiast przy zakupie wersji pre-paid minimalna kwota doładowania wynosi 75 eu czyli łacznie 80 eu jak to napisał toma290. W przypadku zakupu drugiej wersji kończy sie na 5 eu przy czym później do firmy przychodzi rachunek ale to juz jest sprawą właścicela lub księgowej a nie kierowcy. Kierowca jest tylko zobowiązany do właściwego umieszczenia urządzenia w samochodzie, ustawieniu odpowiedniej ilości osi i monitorowaniu prawidłowego działania Go Boxa a wprzypadku wykrycia nieprawidłowości zgłoszenia sie do serwisu celem dokonania naprawy i uiszczenia opłaty za przejechany odcinek jeśli nie została ona pobrana.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 35 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę