Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Kenworth
Post Wysłano: 21 cze 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Kiedy na rynku pojawił się Kenworth T 600 A ze ściętą maską, szybko zyskał przydomek "Anteater" czyli "mrówkojad". Równie szybko zapełniła się księga zamówień, ponieważ po raz pierwszy amerykański producent zadbał o poprawienie ekonomiczności pojazdu.
Niełatwo było przekonać amerykańskich truckerów do aerodynamicznego modelu T 600. Ich dotychczasowe bożyszcze stanowił przecież potężny, błyszczący chromem stwór o wyzywającej kolorystyce. Model T 600 o zaokrąglonych liniach był dla nich po prostu "zbyt mało męski".
Aby dowieść zalet modelu T 600, Kenworth zdecydował się w 1990 roku na "przełajową", pokazową jazdę trzech swoich nowych trucków po całych Stanach. Wyposażono je w silniki wysokoprężne Cummins, o mocy od 330 do 460 KM. Biorący udział w akcji Garry Ziebel stwierdził, że było to równie wielkie wyzwanie dla silników, jak i dla samych kierowców. W ciągu niewielu dni dokonali tego, na co zwykle kierowca pokonujący długie trasy potrzebuje całego roku. "Tour America" stał się przebojem reklamowym i pozwolił sprzedać w ciągu następnych 10 lat aż 70 000 egzemplarzy modelu T 600. W 1995 roku Kenwortha uhonorowano Narodowym Medalem Zasługi w dziedzinie badań i rozwoju sektora samochodowego.
W 1993 roku z okazji 70 lecia istnienia, firma otworzyła kolejną fabrykę - w Renton (Washington), w której produkowano model T 600 AeroCab o modularnej jednostce kabina kierowcy/kabina sypialna. Mozna było wybierać miedzy płaskim dachem (Flat Top), a zintegrowanym z linia całości - skrzydłem Aerodyne.

Obrazek


DANE TECHNICZNE:
Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: T 600 A
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Diesel Cummins 6-cylindrowy LT 10
moc 270 KM (199 kW)
lub Caterpillar moc od 285 do 400 KM (210-294 kW)
Skrzynia biegów: manualna Fuller albo Spicer
(15 albo 16 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, dwie podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 70 ton
Rok produkcji: 1985


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lis 2007, 0:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

KW T800 w ciekawej wersji, z najmniejszym fabrycznym sleeperem i dołączoną do niego dużą sypialnią:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.

POZWIEDZAJ ZE MNĄ USA.

KAMERA NA MOIM TRUCKU i INTERAKTYWNA MAPA z GPS-em: truck27.com


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lis 2007, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2007, 19:15
Posty: 1
Lokalizacja: Kozienice

Fajne zdjeicia podobaja mis sie :D szkoda ze tak malo ich jest to ja dodaam ze 2

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 0:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

W tym T800 między oryginalnym fabrycznym sleeperem a tym dostawionym jest jakieś przejście czy kierowca musi wejść przez oddzielne drzwiczki ?


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Kierowca musi mieć tam jakieś przejście ale nie jestem pewny,bo te drugie drzwi z tego co wiem są awaryjne.

_________________
elo elo


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 05 lut 2008, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 08 lut 2008, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Mam pytanie, czy skrzynia Spicer też jest niesynchronizowana i czy jej obsługa różni się od Fullera?


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 15 lip 2008, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 13:52
Posty: 33
GG: 3255162
Samochód: -----
Lokalizacja: Chełm

Spotkane ostatnio. Okolice Dorohuska
[URL=www.fotosik.pl][IMG]http://images26.fotosik.pl/249/d0aa5d5c2a5eacaa.jpg[/IMG][/URL]


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 07 gru 2008, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lut 2006, 15:55
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Sudbury, GB.

Oto mój filmik z przejażdżki Kenworthem W900 wyprodukowanym ok. 1980 roku i nadal zarabiającym na siebie na codzień. Całkiem sporo uchwyciłem charakterystycznego dla amerykańskich trucków i silników tzw.'jake brake'...

http://www.youtube.com/watch?v=otPSoKVw2J4


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 07 gru 2008, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 18:37
Posty: 113
GG: 0

Bo jeżeli się dba o sprzęt to i kolejne tyle pociągnie tylko trzeba co jakiś czas zajrzeć pod maskę nie tylko wtedy gdy coś się zepsuje.


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 29 gru 2008, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

O, proszę. Znalazłem Kenworth'a na polskich blachach na swym dysku:

http://img183.imageshack.us/img183/8500 ... 701kd6.jpg


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 21 sty 2009, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Dwa filmy, jeden z moim pierwszym truckiem, KW K100. gdy jedzie w ostatnią drogę do dealera, a drugi z nowiutkim KW T600, na którego zamieniłem moją pierwszą ciężarówkę. I jeszcze jakiś filmik z T600 nakręcony troszkę później:

http://www.youtube.com/watch?v=3QBx0Zjv ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=2gqNRn2Xz8c

http://www.youtube.com/watch?v=vXN7D9vMRWA


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 27 mar 2009, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2009, 20:22
Posty: 5
GG: 11211310
Lokalizacja: Kruszwica

Witam wszystkich poszukuje jakis fotek kenworthów jeżdzacych po Polsce ??
słyszalem że firma Van Pur miala czy ma kenwortha w swoim taborze

jakby ktos mial jakies informacje czy foty to bylbym wdzieczny.Pozdrawiam


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 20 kwie 2009, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2009, 22:07
Posty: 1
GG: 0

Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 29 kwie 2010, 19:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2009, 21:34
Posty: 16
GG: 10309904

http://www.youtube.com/watch?v=iAAbju9cBPI tutaj taki mój skromny, amatorski, film/pokaz slajdów z KW w900 :)


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 10 kwie 2011, 6:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 kwie 2011, 5:42
Posty: 2
GG: 3507515
Samochód: volvo,mack
Lokalizacja: Chicago

Kenny to najlepsze trucki na trase moim zdaniem,wszytko idzie jak narazie do przodu moze w tym roku jeszcze opisze dokladnie truck ktory zameirzam kupic bedzie to kenny t600 lub t800 ;]


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 23 paź 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Dodaje bardzo ciekawego Kenworth-a w szczegolnosci silnik jest zadko spotykany http://www.truckpaper.com/listingsdetai ... ID=3066455& i link do silnika lepszego nie znalazlem moze ktos dozuci lepszy http://www.ehow.com/list_7523088_cat-34 ... specs.html


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 31 gru 2011, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2011, 12:25
Posty: 0
GG: 0

Witam. Mój perwszy post na forum i od razu chciałbym pokazać Wam swoje zdobycze:).
Na pierwszy rzut dwa Kenworth-y z okolic Bydgoszczy

Czerwony Kenworth W900L z 1999 roku, wyposażony w silnik Caterpillar 3406E mocy 475 KM i skrzynia Fuller-Eaton Roadranger 13 biegowa:)

Ciągnik sprowadzony w 1999 roku przez firmę TOP2000 produkującą zeszyty itp... Kenworth wystąpił nawet w polskim filmie "Prawo Ojca" kierowcą był Marek Kondrat, wtedy jeszcze obklejony w loga TOP200, potem zmieniał właścicieli, w lato jeszcze był na sprzedaż za troszkę ponad 120 tyś:)

Jak widać ktoś już przytarł mu nos:) stąd zderzak czerwony a nie w chromie. Po firmie TOP2000 zostały tylko napisy na obudowie wydechów

[url=http://picturepush.com/public/7172708][img]http://www5.picturepush.com/photo/a/717 ... 172708.jpg[/img][/url]

[url=http://picturepush.com/public/7172710][img]http://www2.picturepush.com/photo/a/717 ... 172710.jpg[/img][/url]

[url=http://picturepush.com/public/7172714][img]http://www1.picturepush.com/photo/a/717 ... 172714.jpg[/img][/url]



Kolejny Kenworth stoi 20 km dalej w miejscowości Prądocin. Tym razem jest to model W900B z 1996 roku. Niestety nie udało mi się wtedy zrobić jego zdjęć gdyż nie miałem aparatu, postaram się to nadrobić gdy bedę w tamtych okolicach.
Od właściciela dowiedziałem się, że do Polski przypłynęły w 2003r 3 bliźniacze ciężarówki, poniżej zdjęcie jednej z nich

Pod maską Cummins N14 o mocy 400 koni, do tego skrzynia Rockwell 10 biegowa (5+5)
Jednostka napędowa bardzo żywotna, po przebiegu prawie 2mln mil wcale nie woła o remont i ładnie pracuje, spalanie w granicach 28-32l/100km więc całkiem przyzwoicie, dodam że 900-setka pracuje codziennie w transporcie z naczepą burtową 13,60

Jazda dość przyjemna, sprzęgła używa się jedynie do ruszania, nie ma wspomagania sprzęgła, trzeba się przyzwyczaić do dużego promienia skrętu oraz specyficznych hamulców. Siedząc w środku dopiero można zauważyć jakość wykończenia pojazdu, wszędzie drewno i chrom. Naliczyłem około 16 wskaźników zegarowych informujących o stanie pojazdu, wszędzie dominuje pneumatyka, nawet w wycieraczkach i sterowaniu siodłem. widoczność dość ograniczona przez niewielką przednią szybę i długą maskę. Gdy spotkacie go na trasie wołajcie Czarnego Smoka, właściciel na pewno się odezwie:)

Oto zdjęcie jego brata bliźniaka:
[url=http://picturepush.com/public/7172754][img]http://www1.picturepush.com/photo/a/717 ... 172754.jpg[/img][/url]


Tytuł: Re: Kenworth
Post Wysłano: 31 gru 2011, 16:26

Cytuj:
Dodaje bardzo ciekawego Kenworth-a w szczegolnosci silnik jest zadko spotykany http://www.truckpaper.com/listingsdetai ... ID=3066455& i link do silnika lepszego nie znalazlem moze ktos dozuci lepszy http://www.ehow.com/list_7523088_cat-34 ... specs.html
Czy lepszy to nie wiem, ale równie ciekawy
http://www.youtube.com/watch?v=r8KBzFfbRdU
http://www.youtube.com/watch?v=6WTPRWI9 ... re=related
Cummins KTA
http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... 600_01.jpg
18,9 l pojemności, 600 koni, w opcji tylko 525
Średnie spalanie ? Uwaga, w granicach nawet 80l/100.
Bardzo ciekawy temat jak ktoś jest zainteresowany :
http://www.thedieselgarage.com/forums/s ... p?t=102774


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: