Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lis 2007, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

W moim dafie xf 2002 przy przebiegu 730tys pokazał się olej w kolektorze wydechowym! Może ktoś wie co może być przyczyną?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

najprawdopodobniej jest to wina ktoregos z pierscieni olejowych. a pojawil sie gdzies jeszcze olej niz tylko w kolektorze? zauwazyles jak duzy spadek ojelu?

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

dochodzi aż do turbiny ale nie kopci.

_________________
dafffik


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Moze byc to wina jak mowilem pierscieni i moze byc przedmuch i wyrzucac olej lub nie daj cos peknieta glowica. Ale najpierw radzil bym Ci sprawdzic wszystkie pierscienie olejowe

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 28 lis 2007, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

W kolektorze wydechowym?? I nie spalił się mimo pamującej tam temperatury?? Czy to tylko ślady po spalonym oleju? Jeśli faktycznie tak jest , to najprościej odkręcić kolektor i przyjrzeć się z którego cylindra się wydostaje.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Słyszałem ,że mogą to być uszczelniacze prowadnic zaworów wydechowych.Co Wy na to?

_________________
dafffik


Post Wysłano: 28 lis 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Też o tym pomyślalem.Teoretycznie może możliwe.Właśnie może uszczelniacz na którymś z zaworów.Przyznam,że nie spotkalem się z czyms takim.Mam trzy DAF-y. O rónych przebiegach.Wyraźnie wyższym także.Ale nic takiego nie widziałem.Jest to niespalony olej spływający z kolektora??

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 0:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
W kolektorze wydechowym?? I nie spalił się mimo pamującej tam temperatury?? Czy to tylko ślady po spalonym oleju? Jeśli faktycznie tak jest , to najprościej odkręcić kolektor i przyjrzeć się z którego cylindra się wydostaje.
Nie ma sie co dziwic ...

Jezeli olej silnikowy jest podawany w mniejszych ilosciach do cylindrow to wtedy silnik dymi i widzimy ze pali olej. Natomiast jezeli ilosc oleju wzrosnie - wieksze przecieki do komory spalania to olej sie nie spala tylko jest wyrzucany do kolektora (kolektor na laczeniach robi sie mokry). Jezeli dalej nic sobie z tego nie robimy to olej gromadzi sie , gromadzi na roznych podzespolach, az w koncu dochodzi do tego ze samochod moze sie zapalic :|


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 16:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

W układzie chłodzenia też masz olej? Jak wielki masz ubytek w śilniku?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Już jest wszystko jasne.Autko stało tydzień na warsztacie i codziennie było na krótko odpalane i przestawiane ciągle na zimnym silniku no i w kolektorze nazbierało się troszkę oleju,który przy normalnej jeżdzie i temperaturze silnika jest w postaci czarnej sadzy.

_________________
dafffik


Post Wysłano: 29 lis 2007, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Tak to rozumiem. Bo nie mogłem pojąć jak olej, który ma temp. wrzenia stokilkadziesiąt stopni utrzymuje się w stanie płynnym na kolektorze ,który rozgrzewa się do temp. stopni kilkuset.Nie zamieniając się w taką właśnie czarną sadzę.Ile by go musiało napływać by ten kolektor wychłodzić.. Powodzenia.

_________________
ego


Post Wysłano: 01 gru 2007, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Tak to rozumiem. Bo nie mogłem pojąć jak olej, który ma temp. wrzenia stokilkadziesiąt stopni utrzymuje się w stanie płynnym na kolektorze ,który rozgrzewa się do temp. stopni kilkuset.Nie zamieniając się w taką właśnie czarną sadzę.Ile by go musiało napływać by ten kolektor wychłodzić.. Powodzenia.
Witam mam taki sam problem w Scani czyżby to pierścienie?? :( :?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 gru 2007, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Raczej uszczelniacze zaworów wydechowych. Można wymienić bez ściągania głowic.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 gru 2007, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kolego uwazam ze to jest wina pierścienie u nas w firmie był taki przypadek w jednym z mercedsow wymienilismy pierścionki i jest ok

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Tytuł:
Post Wysłano: 05 gru 2007, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 22:16
Posty: 2
Lokalizacja: Łódź

Witam co do oliwy w kolektorze na pewno nie jest to wina pierścieni mam pod sobą ponad 45 DAFów 380;410;430;460;480;530 i w większości przypadków tego typu to (wyrobione prowadnice zaworowe, zawory)
Co do uszczelniaczy w dafie zaczeli je stosować od czasu jak na rynek wyszły chińczyki i to nie na wszystkie zawory tylko na ssące .
Zdemontuj pokrywy zaworów jeśli od środka pokrywa będzie upaćkana na wysokości każdego cylindra czarnym mazistym olejem to tylko prowadnice zaworowe czyli trzeba podnieść głowice i do naprawy .
Jeśli idzie o pierścionki na tłokach to, gdy oliwa przedostanie się do komory spalania jest przepalona a nie wyrzucona do kolektora sprawdź jak kopci odmom jak ostro wali to fakt masz pierścionki, ale dla pewności sprawdź ciśnienie na garach (na sucho i na oliwę)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 gru 2007, 9:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Dzięki.Właśnie założyliśmy gumki na trzonki zaworów udało się bez ściągania głowic!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: