Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 gru 2007, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam Panowie, mam kolejny problem mianowicie, świecą mi kontrolki abs i retardera (ABS i RET) odczytałem błyśnięcia na testerze inie wiem co one oznaczają ... pomóżcie (..- krótka przerwa )(........ - długa przerwa)
ABS
10..2 ......8..3.......7..1....7..1.....7..1.....7..1... ..9..9......10..10......7..4.....10..2.....4..4......8..2


a na retarderze tak to wygląda
RET
4..6..8..2........6..3.......2..7......3..2.......4..1..4..9.........




proszę o pomoc będę wdzięczny ....


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 21:56
Posty: 14
Lokalizacja: Kartuzy

podejrzewam ze to nie jest abs tylko ebs ale kontrolka jest abs, z tego co wiem to ebs i retarder powiazane sa razem ze soba czyli jak nie dziala ebs to nie dziala retarder,
Mozesz spróbowac wykaowac błędy poprzez przytrzymanie testera abs i włączenie zaplonu pezez 5 sekund i wtedy odczytaj prawidłowy kod


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

odczytałem jak napisałes i wygląda to tak
2.....1.....1....1.1..1..1..1..1( 2 przerwa 1 przerwa 1 przerwa a pózniej miga cały czas jednostajnie ( migniecie przerwa migniecie przerwa ,itd
) POMOCY !!!!!!!!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

10/2 - Prawe koło, oś 2. Błąd czujnika ABS/koła zębatego pulsatora lub okablowania.
Przyczyna:
Jednostka sterująca wykryła, że przy prędkościach większych od 18 km/h nie pojawiają się sygnały z czujnika kołowego lub sygnał z czujnika wskazuje na prędkość przekraczającą 40 km/h, podczas gdy żaden
inny czujnik kołowy nie zarejestrował prędkości.
Uwagi:
Świeci się lampka ostrzegawcza systemu ABS. Funkcja TC jest wyłączona. Sygnał z czujnika kołowego jest zapisywany w module sterującym, który następnie przesyła go do jednostki sterującej.

8/3 Niewłaściwe napięcie na czujniku zużycia. Pojedynczy moduł sterujący, osie 1 i 4 po prawej stronie

7/1 Błąd czujnika ABS/koła nadajnika impulsu lub okablowania. Lewe koło, oś 1

7/9 Obwód koła różni się za bardzo od pozostałych kół. Lewe koło, oś 1

10/10 Obwód koła różni się za bardzo od pozostałych kół. Prawe koło, oś 2

7/4 Błąd wewnętrzny w module sterującym lub błąd układu podającego powietrze do modulatora. Pojedynczy modulator, osie 1 i 4 po lewej stronie

10/2 Błąd czujnika ABS/koła zębatego pulsatora lub okablowania. Prawe koło, oś 2

4/4 Niewłaściwy sygnał sprzężenia zwrotnego (sygnał odpowiedzi) na odcinku sterownika lampki ostrzegającej o zużyciu (W18).
Przyczyna: Uszkodzenie lampki, awaria na odcinku sterownika lampki ostrzegawczej W18 lub przerwa w przewodzie prowadzącym do lampki.

8/2 Błąd czujnika ABS/koła zębatego pulsatora lub okablowania. Prawe koło, oś 1

4682 Konfiguracja retardera

63 Brak sygnału komunikacyjnego sterującego EBS.

27 Niemożliwa jest regulacja siły hamowania z powodu przerwania lub zwarcia w obwodzie.
Są trzy przyczyny tej usterki:
• przerwany obwód zaworu proporcjonalnego lub jego przewodów
(pomiędzy stykami 2 i 38 w module sterującym)
• zwarcie pomiędzy ujemnym zaciskiem zaworu proporcjonalnego (styk 38 w module sterującym) a uziemieniem podwozia
• usterka stopnia przejściowego modułu sterującego.
Uwagi:
Retarder nie funkcjonuje. Z powodu przerwania obwodu zawór proporcjonalny nie reaguje, gdy moduł sterujący wysyła retarderowi polecenie hamowania w określonym stopniu. Kontrolka świeci się w dalszym ciągu, nawet jeśli usterka nie jest już obecna, do czasu
wykasowania kodu usterki przyciskiem diagnostycznym.

32 Układ ABS wysłał sygnał do modułu sterującego, że przez co najmniej 5 minut zablokowane były koła. Taka sytuacja powinna być niemożliwa i wskazuje na usterkę.
Prawdopodobnie usterka w przewodach, najpewniej zwarcie na masie pomiędzy stykiem 35 modułu sterującego a stykiem modułu sterującego układu ABS. Usterka może się również pojawić w samym układzie przeciwpoślizgowym. W takim przypadku kody usterek zostaną zapisane w
module sterującym układu ABS.

41 Zintegrowany z modułem sterującym przekaźnik ABS nie przeszedł testu przeprowadzonego po włączeniu przez kierowcę zasilania rozrusznika.
Prawdopodobnie usterka zintegrowanego przekaźnika ABS. Przewody zewnętrzne nie są sprawdzane w tym teście. Kod usterki 41 może być również wygenerowany, jeśli zasilanie modułu sterującego spadnie poniżej 14,5 V.

49 Moduł sterujący otrzymał sygnał alarmowyz układu ABS. (Dotyczy wyłącznie pojazdów wyposażonych w ABS).
Prawdopodobnie usterka w układzie przeciwpoślizgowym (ABS), szkodzona
kontrolka ABS na tablicy wskaźników lub usterka w przewodach pomiędzy modułem sterującym ABS i stykiem 14 modułu sterującego retardera.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kurcze ale dokładnie opisane
,zapytam jeszcze gdzie szukac tej awariiii ....(czujniki,przwody ... )


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

Trzeba macać. Odpiąć czujniki - pomiar. Podłączyć czujniki - pomiar od złącza sterownika (Potrzebny schemat + opis wyprowadzeń)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

wojtas949

kolego, widze ze jestes z Krakowa, więc, z czystym sumieniem moge polecic Ci gościa który grzebie w autokarach ale ciężarówki tez robi. Zajmuje sie tylko elektryką i małą mechaniką. Ogólnie ma pojęcie o tym co robi i mojego zgracha wyleczył z problemów retarderowych. Napisz na PW to Ci dam namiary na faceta.
co do ceny to jest napewno tańszy niż serwis Scanii, który moją naprawe wycenił w przedziale 1000 - 4000, a on zrobił to za 900.

Pozdrawiam

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 14 sty 2008, 18:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

Witam ,zmierzyłem dziś oporność na czujnikach i jest ok , przejechałem sie ABS zgasł ,tylko sie świeci jeszcze RET . Po przekręceniu kluczyka i naciśnięciu kontrolki pokazuje kod 4682. Cóż to takiego?


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 14 sty 2008, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
4682 Konfiguracja retardera


Post Wysłano: 14 sty 2008, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

mignie tylko ten kod i nic wiecej nie miga ,(moze trzeba wykasowac błedy?
)


Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

pewnie tak, u mnie tak było.
zresztą, do dziś jest, ale to już jest wina zaworu proporcjonalnego. Retarder działa jako retarder, tylko czasem go przytnie bo komputer nie oczyta pomiaru z tego właśnie zaworu i ret sie nie włączy, lecz przy ponownym ruszeniu 'wajchą' wszystko wraca do normy

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 14 sty 2008, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

ok, to spubuje jutro wykasowac błędy ..zobaczymy

ps.scaniairizar dzieki za nr tel do elektryka


Post Wysłano: 15 sty 2008, 12:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

prosze bardzo :)

napisz mi tylko, co ignac powiedział :)

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Post Wysłano: 13 lut 2008, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam ,do dzis było wszystko ok,az do momentu gdy mi sie kontrolka retardera zaśweciła (RET) ,po wykasowaniu błedów ,cały zaswieca sie , a kod pokazuje 4681 13 . POMOCY PANOWE cóz to oznacza


Post Wysłano: 13 lut 2008, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli masz jakis wylacznik ogranicznika predkosci to z niego nie korzystaj. Jezeli z ABS`em jest wszystko OK, a Ret sie swieci (mimo ze dziala poprawnie) to nieraz wystarczy jechac na serwis, wykasowac bledy i juz jest OK.


Post Wysłano: 20 lut 2008, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam ja to mam z tym retarderem,znaow uswie cie cały czas kontrolka i retarder nie hamuje , .Wyswietla kody 4682 11 13 14
prosze o pomoc moje gg 8915923 .szukam fachowca w tych sprawach w okolicach krakowa . prosze o pomoc pozdrawiam


Post Wysłano: 24 mar 2008, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Wojtas, a napisz w jakich okolicznościach Ci się te kontrolki zaświeciły? Tak z ciekawości tylko pytam. U mnie się zaswieciły jak przy zbyt dużej prędkości opuściłem ośkę wleczoną. Teraz już wiem, że tak się nie robi :) Kontrolka od ABS sama zgasła po ponownym odpaleniu silnika, a co do kontrolki od retardera, to wystarczyło wykasować błąd z komputera.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 25 mar 2008, 9:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

Jeżeli kolego nie poradziłeś sobie jeszcze z retarderem, to może pomogę z kodami. 11 - chwilowy brak sygnału prędkości (tachograf - sterownik ret.) 13 i 14 to problemy z czujnikami temperatury retardera.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: