(C) Google
Vario jest samochodem do potrzeb karzdego "klienta" tego samochodu. Samochód ten prezętuje się w wersjach:
Furgon:
Furgon z czesćiowo przeszklonym nadwoziem:
Ze skrzynią ładunkową:
Wywrotka :
Podwozie do zabudowy:
Miejsce pracy:
Przejrzysty układ nieodbijającej światła deski rozdzielczej, wielopłaszczyznowa regulacja fotela kierowcy oraz wydajny system ogrzewania i wentylacji pomagają kierowcy odprężyć się i skoncentrować. Duża szyba przednia zapewnia lepszą widoczność, a standardowe wspomaganie układu kierowniczego lepszą kontrolę nad pojazdem. W dostępnej na życzenie podwójnej kabinie usiądzie wygodnie nawet siedem osób łącznie z kierowcą.
4x4:
Warianty modeli Vario ze stałym napędem na wszystkie koła polecamy do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach, na przykład w ogrodnictwie lub na budowie – dołączane przełożenie do jazdy terenowej zapewnia większą dynamikę w terenie i dlatego też idealnie nadaje się do pokonywania nieutwardzonych, oblodzonych czy ośnieżonych dróg. Mechanizm różnicowy osi tylnej można dodatkowo zablokować celem polepszenia właściwości trakcyjnych. Przy takim napędzie nic tak łatwo Państwa nie zatrzyma.
BlueTec®:
System BlueTec® obejmuje zmodyfikowane silniki, w których podwyższone ciśnienie wtrysku ulepsza proces spalania paliwa i zmniejsza ilość emitowanych cząstek stałych. Innymi elementami systemu są katalizator i zbiornik AdBlue. Dodatek AdBlue tankuje się zwyczajnie z dystrybutora na stacji paliw i przewozi w osobnym zbiorniku. Stamtąd, poprzez układ dozowania płyn AdBlue dociera do spalin silnika, gdzie dzięki wysokiej temperaturze podlega hydrolizie do amoniaku, niezbędnego do reakcji chemicznych w katalizatorze. Tam w wyniku reakcji chemiczno-katalitycznej tlenki azotu podlegają przekształceniu w nietoksyczny azot i parę wodną.
Największe osągi Varia:
W przypadku załadowanego do pełna samochodu dostawczego o wiele ważniejsza niż maksymalna prędkość jest w decydujących momentach dynamika. Pod tym względem charakteryzujące się wysokimi momentami obrotowymi warianty silników wysokoprężnych Vario niezwykle imponują.
Udoskonalone 4-cylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i chłodzeniem powietrza dolotowego już w wariantach 613 D, 813 D i 813 DA (4x4) oferują moment obrotowy 490 Nm, a dzięki niemu dużą siłę napędową. Mocniejszy wariant silnika o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 610 Nm przewidziany jest dla typów 616 D, 816 D i 816 DA (4x4).
W najlepszych wariantach 618 D, 818 D i 818 DA (4x4) silnik osiąga moc 130 kW (177 KM) i za pośrednictwem nowoczesnej
6-stopniowej skrzyni biegów przekazuje na koła moment obrotowy 675 Nm. Wszystkie silniki spełniają oczywiście wymagania normy Euro 4.
Co myślicie o tym samochodzie?
(C)
http://www.mercedes-benz.pl
http://www.google.pl
Swoje własne źródła
Wszelkie prawa zastrzeżone