Autor
Wiadomość
Tytuł: Normy paliwowe
Post Wysłano: 02 sty 2008, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 23:33
Posty: 25
Lokalizacja: Tarnow

Witajcie, Jakie macie tzw. "normy" paliwowe na swoje samochody...? Tzn ile powinny spalac przy normalnej jezdzie i przy normalnym kierowcy. Trasy Europa zachodnia.... Czy liczycie od ładunku czy od kilometra?

_________________
Obecnie DAF SSC 105.460
Grupa krwi: ON


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

To ci kolego odpowiem może najpierw ja ... Z DAFa 105.460 na trasie praktycznie "po płaskim" [Szczecin - Kopenhaga - Gent - Szczecin], przy 24tonach wyciągnąłem 28l/100km. Z DAFa 95.410 tą samą trasą zamknąłem ze spalaniem na poziomie 32l/100km. Zaznaczam że, nawet litra paliwa nie "puściłem bokiem" ...

A "normę firmową" na 105 miałem 27l, a na 95 - 29l ... "chyba pszczoły luzem wożąć :D" ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 11:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 23:33
Posty: 25
Lokalizacja: Tarnow

Dzieki. Twoje spalanie z 105.460 jest prawie zgodne z moim. Moj ma przejechane 70 000km i SSC. Dzieki za odpowiedz.

_________________
Obecnie DAF SSC 105.460
Grupa krwi: ON


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 14:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Mój miał 86000, kabina SC, naczepa firanka. Chociaż jak się mu posypało Ad-Blue [awaria układu EAS], to przywiozłem PIĘKNE :) spalanie na poziomie 39,3l/100km :(

Szef mi próbował wmówić że, gdzieś paliwko bokiem puściłem ... A ja z kolei, gdzieś czytałem że, w momencie pojawienia się tego komunikatu - komputer w ciągniku "odcina" 40% mocy - tylko nie wiem czy to prawda ....

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 15:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Cytuj:
To ci kolego odpowiem może najpierw ja ... Z DAFa 105.460 na trasie praktycznie "po płaskim" [Szczecin - Kopenhaga - Gent - Szczecin], przy 24tonach wyciągnąłem 28l/100km. Z DAFa 95.410 tą samą trasą zamknąłem ze spalaniem na poziomie 32l/100km. Zaznaczam że, nawet litra paliwa nie "puściłem bokiem" ...

A "normę firmową" na 105 miałem 27l, a na 95 - 29l ... "chyba pszczoły luzem wożąć :D" ...
Kolego nie ma 95.410 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

OJ wiem kolego że, nie czegoś takiego ja 95.410 :) Za to jest 95XF 410 ...
A pisałem tak z kropeczką - żeby ładniej wyglądało :) Poza tym nie powiesz mi - że, nie zrozumiałeś :D

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 16:13
Posty: 62

jak spuscisz paliwo z Daf 105 to nic sie nie dziaje. U mnie spalanie od 32-35l z ladunkiem 20-24tony.


Ostatnio zmieniony 02 sty 2008, 18:59 przez c4mel, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Cytuj:
OJ wiem kolego że, nie czegoś takiego ja 95.410 :) Za to jest 95XF 410 ...
A pisałem tak z kropeczką - żeby ładniej wyglądało :) Poza tym nie powiesz mi - że, nie zrozumiałeś :D
Kolego....DAFy serii 95 wogule nie mają silników 410KM tylko 380 albo 430 albo 480 albo 530KM :lol: Silniki 410KM mają ale 105XF :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Oj już nie czepiajcie się szczegółów. Już któryś post o tym, co to jest XF95, a XF105..

Renault Premium 96' 385 + chłodnia Schmitz (ładunki średnio 17-24t) wychodzi na 31-33l. Pryncypał ustawił normę na 37l/100km.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 paź 2007, 19:49
Posty: 39
GG: 6187173
Lokalizacja: Ujście k/Piły

Cześć. U mnie tata na Volvo FH400 Euro4 na tandemie przywozi normy między 30l/100km a 32l/100km. Przypominam, że auto jest jeszcze na dotarciu, ma przejechane jakieś 43tys. więc niema się co dziwić, pomijając, że Volvo lubi spalić.
P.S: Oczywiście niema mowy o jakimś spuszczaniu paliwa.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
jak spuscisz paliwo z Daf 105 to nic sie nie dziaje
A co ma się dziać ?? Ma stanąć, nie odpalić i przedzwonić do szefa że, zły kierowca paliwko opędzlował :D ??

Awaria układu Ad-Blue, była spodowana zapowietrzeniem się instalacji - i wtedy takie piękne spalanko przywiozłem ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Proponuję zadzwonić do jakiegoś autoryzowanego serwisu i zapytać o normy na paliwo... :lol:


Post Wysłano: 02 sty 2008, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

Cytuj:
Witajcie, Jakie macie tzw. "normy" paliwowe na swoje samochody...? Tzn ile powinny spalac przy normalnej jezdzie i przy normalnym kierowcy. Trasy Europa zachodnia.... Czy liczycie od ładunku czy od kilometra?
Norme zazwyczaj zaklada szef (jezeli chodzi ci o ta norme a nie o dane producenta)
Jezdze po kraju i do tej pory mialem nastepujace:
a)Volvo FL6 08 180 norma bonza: 17,5l z agregatem na 100km, rzeczywista od 15.9 do 19
b)Daf 45 11t dmc 160 ati norma bonza: 17l a rzeczywiste pod moja noga od 13,5do 16,4
c)Daf LF 55.180 18t dmc norma bonza 22: rzeczywista od 16.8(rekord z tym ze ladunek to zaledwie tona na trasie torun-pila-torun lecz bardzo objetosciowy) nawet do 23 w porywach do 24 gdy jezdzil przeladowany

Takze duzo zalezy od techniki jazdy,ladunku, warunkow atmosferycznych, terenu.
Moje pedalowanie oscyluje w granicach 70-75 km/h rzadko kiedy przekraczam 80 wlasnie ze wzgledu na norme.
Nie wiem czy satysfakcjonuje cie taka odpowiedz ale bynajmniej masz troszke wieksze rozeznanie w tym momencie, pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2008, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Proponuję zadzwonić do jakiegoś autoryzowanego serwisu i zapytać o normy na paliwo... :lol:
Z ładunkiem 24 T cały czas norma poniżej 25 L! :lol:

Scania 4 420 ładunek pół trasy 6 ton, pół 24, odcinek 1200 km, ok 200 km na śląsku reszta raczej po równym - 29,36 L :)


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 1:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Bardzo często jest , że komputer pokazuje co innego niż , jest to w rzeczewistości.A pozatem jak to czytam to strasznie lekkie nogi macie co nie którzy i wielką wyobrażnię.pozdrawiam.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lip 2007, 18:41
Posty: 84

Albo kierowcy robią Cię w banbuko. Oczywiście to co komp pokazuje to w bajki można włożyć.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 16:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jacek właśnie nie. Do jakiego serwisu byś nie zadzwonił, czy to będzie Scania, Mercedes czy inny to oni powiedzą, że nie ma czegoś takiego jak norma. Normy paliwowe są wymysłem pracodawcy. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

To ja może podrzucę normy jakie były w firmie Młot. Scania 114 380KM '04 rok, 300tys. km przebiegu. Ładunki 27-29 ton po kraju. Na trasie baza->Ożarów->Dzierżoniów->Ożarów->baza wychodziło ok. 32-33l/100km. Wydaje się sporo, ale do tego dochodziło "sypanie", czyli rozładunek, kiedy to silnik pracuje przez kilkadziesiąt minut na obrotach lekko wyższych niż "wolne" (komputer wyświetlał wtedy spalanie 6-7l/h). Zimą to spalanie rosło do 35-37l/100km. Ogólnie szefo nie narzucał, że wszystkie auta mają palić tyle a tyle. Wiadomo, że każdy samochód jest inny. Po prostu jeżeli ktoś notorycznie przekraczał dotychczasową średnią to jechał po premii, a najgorsze przypadki wysyłał na kurs do szkoły ekonomicznej jazdy Scanii...

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2007, 22:14
Posty: 4

VOLVO FH16 520 ładuki w granicach 37-40T po polsce najczęściej teren górzysty a norma to koło 38-40L :D jak dla mnie zadowalajaca zważając że taki tonaż i w górzystym terenie :D sam jestem dla siebie pracodawcą więc nie bede sobie leciał po pensji :D


Post Wysłano: 17 sty 2008, 23:24

Na moje auto jest ustalona "norma" 31/100 do tego jest 5% tolerancji i w trudnych warunkach (pow. 20 ton średnio-miesięcznie) 8%.
Powiem tyle, że jestem dość poniżej tych norm.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: