Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 kwie 2007, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 15:04
Posty: 10
Lokalizacja: Wielkopolska

Witam wszystkich forumowiczów! :D Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o Scanii 124L 420 z silnikiem HPI. :!: Proszę o opinie tych, którzy mieli z nią styczność. Jak oceniacie silink HPI: spalanie itp. w porownaniu do "zwykłej" 420.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 kwie 2007, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Witaj.
W Polskim Trakerze Nr 9/2003 jest test takiej Scanii. Jak poszukasz to znajdziesz. Może ktoś na forum ma akurat ten numer i chce sprzedać.

Troszkę danych o silniku:
Silnik sześciocylindrowy, rzędowy, EURO-3, turbo, intercooler
Typ DC1203
Ilość zaworów/cylindrów 4
Pojemność skokowa 11,7 L
Średnica/skok 127mm / 154mm
System wtrysku paliwa bezpośredni, Scania S6 z pompowtryskiwaczami Scania HPi
Moc/obr. 309 kW / 420 KM przy 1900 obr./min
moment obrotowy/obr. 2100 Nm w zakresie od 1050 do 1300 obr./min


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2007, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Mamy jedną na firmie taką właśnie z czerwonym oznaczeniem i kierowca na nią nie narzeka , a wręcz zachwala ten silnik , że jest mocny i elastyczny.Swojego czasu Litewska firma "GIRTEKA" zakupiła właśnie około 50 sztuk bodajże 2004 rok z powodu dość niskiego spalania.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2007, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Hpi jak napisałem oznacza rodzaj wtrysków więc różni się na pewno spalaniem i pracą silnika.


Post Wysłano: 23 lis 2007, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Witam wszystkich forumowiczów! :D Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o Scanii 124L 420 z silnikiem HPI. :!: Proszę o opinie tych, którzy mieli z nią styczność. Jak oceniacie silink HPI: spalanie itp. w porownaniu do "zwykłej" 420.
Ja ci kolego filmik mogę wysłać o Scani i tam mówią o HPI.


Post Wysłano: 20 sty 2008, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 14:57
Posty: 6
GG: 2058929
Samochód: Sprinter
Lokalizacja: Skórcz

Mój ojciec tez jeździ SCANIA 124L HPI i jego Scania spala 32l/100km 36l/100km czasem sie zdarza ze nawet do 40l/100km dojdzie.... :shock: :( Zależy to jak nie którzy uważają że zależy to jak kto prowadzi auto a z doświadczenia wiem że Ojciec ma lekką nogę do gazu... :mrgreen: :D Spalanie zależy również od ilości błedów w komputerze.... :> :]


Post Wysłano: 20 sty 2008, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Mój ojciec tez jeździ SCANIA 124L HPI i jego Scania spala 32l/100km 36l/100km czasem sie zdarza ze nawet do 40l/100km dojdzie.... :shock: :(
W jakie trasy jeździ ta Scania i z jakim ładunkiem :?:


Post Wysłano: 21 sty 2008, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 14:57
Posty: 6
GG: 2058929
Samochód: Sprinter
Lokalizacja: Skórcz

:( :( :( :( Na pusto.... ta Scania jest jakas felerna....


Post Wysłano: 23 sty 2008, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2008, 14:14
Posty: 8
GG: 0

Cytuj:
Mój ojciec tez jeździ SCANIA 124L HPI i jego Scania spala 32l/100km 36l/100km czasem sie zdarza ze nawet do 40l/100km dojdzie.... :shock: :( Zależy to jak nie którzy uważają że zależy to jak kto prowadzi auto a z doświadczenia wiem że Ojciec ma lekką nogę do gazu... :mrgreen: :D Spalanie zależy również od ilości błedów w komputerze.... :> :]


Kolego miałem przyjemność latać taka skakanka pod chłodnią 21 ton ładunku kabina TOPLINE .Prawdę mówiąc to uczyłem sie jeździć na niej i przy mojej niedoświadczonej nodze wychodziło mi 31 a 30 na trasie Belgia-Moskwa.


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 23 sty 2008, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Przeglądam sobie zaległe tematy i dochodzę tutaj. Widzę następującą informację:
Cytuj:
W Polskim Trakerze Nr 9/2003 jest test takiej Scanii. [...]

System wtrysku paliwa bezpośredni, Scania S6 z pompowtryskiwaczami Scania HPi
No i może będzie, że się czepiam, ale tekst ten sugerować może, że to właśnie Scania opracowała system wtrysku HPi. Prawda? W połowie. Jest pewna ciekawostka. Przy opracowywaniu tego typu wtrysku Szwedzi współpracowali z Amerykanami z Cumminsa.
Poruszono tutaj temat silnika 420 konnego, warto jednak dodać, że system HPi zasilał w paliwo także jednostki z podwójnym turbowspomaganiem, czyli 12 litrowce o mocach 440 i 470KM.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2007, 23:32
Posty: 17
Lokalizacja: Irlandia Cork

Latam już półtora roku z tym silnikiem i targam tylko full ładunki na zbożach,jest to R-ka ale silnik ten sam euro 3 420.Bez zarzutu mam narazie 170 tyś zero problemów no może wczoraj hamulec klapowy sie...rozleciał połączenie siłownika z klapką sie przerwało.Jwsli chodzi o paliwo to ekonomia na 1 miejscu na pusto to i 19 na 100,a 42 tony dmc to tak ok 38 litrów

A jeśli chodzi o współprace Szwedów z Cumminsem to zaowocowała ona nowym XPI


Ostatnio zmieniony 09 lut 2008, 19:48 przez Jacek, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie pisz posta pod postem, wybieraj opcję "zmień" :)


Post Wysłano: 28 paź 2008, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 22:49
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania

witam czy orientuje się ktoś co oznacza błąd w komputerze nr 25 a jego opis to >throttle pedal sensor< co z tym zrobić


Post Wysłano: 28 paź 2008, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Throttle pedal sensor - chodzi o czujnik pedału gazu.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 30 paź 2008, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2008, 22:49
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania

witajcie mam pytanie jak sprawują sie w scaniach automatyczne skrzynie biegów


Post Wysłano: 13 lut 2009, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 18:19
Posty: 3
GG: 10950395
Samochód: SCANIA 420HPI, oraz V8

siemanko, mam pytanie: Czy ktoś słyszał o konieczności stosowania oryginalnych filtrów (a przede wszystkim paliwa) w Scania HPI?? Jeśli tak jest to jaki i na co ma to wpływ??
pozdrawiam :P


Post Wysłano: 13 lut 2009, 1:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Lucas,ja myślę że chodziło tu o filtry dla silnika z pompowtryskiwaczami.Nie opłaca się stosować zaminników,może to dużo drożej potem kosztować.Filtr o którym wspomniałem kupisz tylko w serwisie,jest koloru niebieskiego i ma napis koloru białego "High Performance"

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 17 lut 2009, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
siemanko, mam pytanie: Czy ktoś słyszał o konieczności stosowania oryginalnych filtrów (a przede wszystkim paliwa) w Scania HPI?? Jeśli tak jest to jaki i na co ma to wpływ??
To zaloz jakis zamiennik i sie sam przekonasz ile ten filtr wytrzyma w porownaniu do oryginalu. Jak wytrzyma z 1/3 przebiegu oryginalnego i po drodze nic sie nie pozatyka to bedzie OK.


Post Wysłano: 03 mar 2009, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 18:19
Posty: 3
GG: 10950395
Samochód: SCANIA 420HPI, oraz V8

założyłem oryginalny filtr i od razu spalanko o 3litry w dół, na serwisie powiedzieli ze tylko oryginał bo ma inną budowę i działanie.
dzięki za pomoc pozdrawiam Wszystkich:) :lol:


Post Wysłano: 06 maja 2009, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Jaki olej jest zalecany do tego silnika i co ile powinno się go wymieniać?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 25 maja 2009, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

Panowie nam Scania 420HPI 4 oczywiście w Topie pali 25-27 litrów zależy od ładunku :) ale resztę lepiej pozostawić bez komentarzy bo duperele lecą w niej jeden za drugim narazie przez 1 miesiąc spokój zobaczymy co będzie dalej pozdro

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: