Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lut 2008, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 14:17
Posty: 7
GG: 0

Witam - jestem kierowcą w OSP i jezdzę starem 266 z silniczkiem s359 150km. I mam wielką prośbę i wielkie pytanie ostatnio wpadł nam do głowy pomysł żeby podkręcić naszego stara. Mam wielkie pytanie czym różni się s359 od s359 turbo. Chodzi mi tu o tłoki, stopień sprężania korbowody i tego typu historie. Rozmawiałem z dwoma osobami i jedna powiedziała ze jak wsadze do mojego stara turbine i moc mu wzrośnie do 190 koni to może mi powyginać korbowody lub porobić jeszcze jakieś dziwne historie. Ale drugi facet powiedział że gdyby ten samochód ciągał drzewo gdzieś w górach i faktycznie dostawał w pedał to silnik może skonałby szybciej - ale dla potrzeb osp - gdzie auto wozi na plecach 2,5 tony wody i troche sprzętu i nie jeste pałowane to te konie które będą słuzyć do rozpędzenia go i utrzymywania prędkości nie zrobią mu krzywdy i moje podrasowanie moge śmiało ograniczyć do przeróbki wydechu, zamontowania turbiny i przestojenia pompy... mam troche dylemat - nie chce rozwalić silnika a te 150 koni to tak troche mało..


Post Wysłano: 06 lut 2008, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Konstruktorzy silnika tworząc go nie uwzględniali montażu turbo doładowania więc materiały z których wykonane są niektóre części mogą nie wytrzymać takiego obciążenia.
Tłoki, korbowody do silników turbodoładowanych są wzmacniane głowice mają większe i mocniejsze zawory inne są również końcówki wtrysków o większym ciśnieniu otwarcia i pompa na zmienioną dawke paliwa itd.
Więc raczej bym odradzał wsadzanie turbiny to silnika wolnossącego bo może długo nie pochodzić.
Lepiej oddać pompe i wtryski do sprawdzenia i wrazie potrzeby zregenerować jeżeli zrobi Ci to dobry fachowiec to Star będzie chodził jak by miał turbo :wink:


Post Wysłano: 06 lut 2008, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

To wsadź motor z 1142turbo innej możliwości podciągnięcia kopyta nie ma.No chyba że chcesz zakatować silnik


Post Wysłano: 06 lut 2008, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Najlepiej przejdź sie do sklepu z częściami i dowiedz czy jesteś jakaś różnica w częściach miedzy jednostka turbo a wolno ssąca, może sie okazać ze są to te same części ...
Ponadto weź pod uwagę czy silniki z turbem nie maja większej chłodnicy
słyszałem o przypadkach zaturbienia rozmaitych aut . skody MSK kamaza Jelcza
pojawiał się problem za przegrzewaniem ...także to tez będziesz musiał wziąć pod uwagę
ze silnik nie o tyle ze zajedzie sie w ciągu 10 tys. km. bo to jest mało realne
tylko będzie sie przegrzewać i trzeba będzie sie z tym problemem uporać

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 07 lut 2008, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Odbuduj fabryczną stajnie pompa wtryski itp., po takich zabiegach tuningowych jak turbo poza silnikiem most, skrzynia nawet zawieszenie, piasty i cała reszta może źle znosić wyczynową jazdę tym bardziej że w tej robocie liczy się czas a nie jazda jak w przypadku zwykłej eksploatacji.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 14:17
Posty: 7
GG: 0

silniczek to ja mam zdrowy i nie przepalony - on ma licznikowo 30 000 w tym z tego co rozmawiałem z poprzednim kierowcą to jeszcze dokręcony przebieg - auto pochodzi z BORu i było w wersji wojskowej. My mamy go od stycznia 07 a przerobiliśmy go w maju - od tamtej pory służy. Mam dobrego fachowca od pompek i tak mi go poustawiał ze koni ma pełne stado, nie wariuje z obrotami (pompa wielozakresowa) i nie dymi. gdy wyjezdzam nim alarmowo to zostaje tylko delikatna mgiełka. Silnik nie dostaje w palnik wiec się nie boje o niego - faktycznie może być problem z przegrzewaniem się. Mi chodziło jednak o to co napisał slim - potrzebuje informacji na temat tego czym te dwa silniki poza turbo się różnią - bo nie bardzo w necie mogłem coś znaleść. Slim napisałeś - idz do sklepu - gdzie??
tak jak pisałęm wcześniej - on nie chodzi na pełnym obciążeniu bo wozi 2,5 tony wody, nic nie ciąga i nie dostaje w śrube. Cała jega praca polega na tym żeby zajechać na odcinkach kilku do kilkunastu kilometrów i potem pracuje na wolnych obrotach a silnik napędza tylko pompe.. Myśle że go turbina nie zabije ale 150 koni to troche mało.
Filip - zgadza się tylko nęci mnie ta jedna rzecz - chce się konkretnie dowiedzieć czym różni się s359 od s359 turbo - jeżeli jest tak jak mówisz to nie będę się w to bawił - ale może to nie jest zmienione


Post Wysłano: 07 lut 2008, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

mysmy w jelczu zalozylismy głowice od zwyklego bez turbo i wypalilo zawory takze mysle ze roznica polega na tym ze materialy uzyte do silnika turbo są bardziej przystosowane do tego silnika do większych naprężeń i temp, spalania


Post Wysłano: 07 lut 2008, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
mysmy w jelczu zalozylismy głowice od zwyklego bez turbo i wypalilo zawory takze mysle ze roznica polega na tym ze materialy uzyte do silnika turbo są bardziej przystosowane do tego silnika do większych naprężeń i temp, spalania
Doprawdy?Rzeczywiście!Chyba doznałem olśnienia!Wybaczcie sarkazm-pewnie że tak!!!


Post Wysłano: 13 mar 2009, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 14:17
Posty: 7
GG: 0

odgrzewam kotleta. Turbo do stara zaaplikowane. Trzeba było trochę kombinować z dostosowaniem wydechu ale dało się. zobaczymy jak będzie spisywało podczas eksploatacji. Autko stało się sprytniejsze - problem z przegrzewaniem się nie występuje. Puki co jest ok. Myślę że gra była warta świeczki bo atakując pod górę pod która wcześniej samochód nie przyśpieszał teraz bez problemów i kopcenia przyspiesza.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: