Strona 8 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1028 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Scania serii 4
Post Wysłano: 05 lut 2008, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Witam,
Mam do Was takie zapytanie. Czy istnieje takie coś jak Scania Limited Edition ? Uchwyciłem niedawno temu Scanie serii 4 a dokładnie Scanie 124L 420 i tak się zastanawiałem. Moim zdaniem to zwykła nalepka, jednak to tylko moja sugestia, dlatego Was pytam, drodzy forumowicze. Czy jest coś w niej innego co inne Scanie serii L mają ? Proszę zobaczyć na kabinę nad drzwiami. Tam widać tą nalepkę.

Obrazek

Zdjęcie: Adrian Kierepka

Post dołączony do tematu Scania serii 4. / Łukasz

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 23:32 przez Toreba, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 lut 2008, 23:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L. :wink: Jeśli chodzi Ci o literkę L w oznaczeniu 124L to oznacza ona typ pojazdu, w tym przypadku jest to pojazd do transportu długodystansowego. Liczba 124 informuje nas o pojemności silnika (12,4l).

W Scaniach serii 4 możemy się także spotkać m.in. z literką C (pojazd budowlany) i D (pojazd dystrybucyjny). Jest jeszcze G i jest ona oznaczeniem bodajże pojazdów specjalistycznych takich jak hakowce, lecz w 100% nie jestem pewien.

Naklejkę na 99% ktoś sobie po prostu dokleił i raczej nie jest to jakaś limitowana wersja tej Scanii.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Post Wysłano: 05 lut 2008, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Cytuj:
Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L.
Drobny błąd. :wink:

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Post Wysłano: 05 lut 2008, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Łukaszz muszę Cię poprawić bo "czwórka" z liczby 124 oznacza generacją pojazdu czyli w tym wypadku serię 4 :wink:

No fakt, dzięki za sprostowanie. :wink: / Łukasz


Post Wysłano: 05 lut 2008, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Zacznijmy od tego, że jest to seria 4, a nie seria L. :wink: Jeśli chodzi Ci o literkę L w oznaczeniu 124L to oznacza ona typ pojazdu, w tym przypadku jest to pojazd do transportu długodystansowego. Liczba 124 informuje nas o pojemności silnika (12,4l).

W Scaniach serii 4 możemy się także spotkać m.in. z literką C (pojazd budowlany) i D (pojazd dystrybucyjny). Jest jeszcze G i jest ona oznaczeniem bodajże pojazdów specjalistycznych takich jak hakowce, lecz w 100% nie jestem pewien.
Nie ma to jak poprawiać z błędami.

Liczba 124 oznacza:
*12: pojemność silnika
*4: 4 generacja

Literka po 124 oznacza bodajże ramę w jaką wyposażone jest auto co oznacza przeznaczenie pojazdu (tak jak napisałeś). Litera G to symbol najbardziej wytrzymałej ramy.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 09 lut 2008, 10:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Koledzy mam problem ponieważ nie wiem jak rozpoznać czy scania 144L 470 jest V8 czy nie. Problem tkwi w tym że na grillu nie ma tego oznaczenia (dobra może była walnięta z przodu i kupili inny grill bez tego oznaczenia) ale dźwięk wydaje mi sie jak u normalnej Scanii. Wiec do was prośba jak mogę sprawdzić jaki to jest silnik.

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Albo mi się zdaje albo i nie, ale Scania V8 ma chyba 16 litrowy silnik.

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Post Wysłano: 09 lut 2008, 12:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

krzysiekfan no to masz problem, bo typ 144L ma motor V8, lecz oferuje gamę mocy 460 oraz 530km.
Napisałeś, że moc wynosi 470km. Tą moc silnika oferuje model 124, z 6 cylindrowym rzędowym silnikiem.

Wniosek taki, że któreś z oznaczeń nie pochodzi od tego ciągnika.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Może 460, nie jestem pewien jakiej mocy jest ten silnik.

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Może 460, nie jestem pewien jakiej mocy jest ten silnik.
A nie przyszło Ci do głowy, aby zajrzeć pod kabinę?


Post Wysłano: 09 lut 2008, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Możesz także po stronie pasażera,zaraz jak otworzy się drzwi na dole,zobaczyć tabliczkę znamienną dotyczącą modelu,mocy silnika itp.


Post Wysłano: 10 lut 2008, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 gru 2007, 21:49
Posty: 11
Lokalizacja: Brzeg

Cytuj:
Cytuj:
ma małe pytanko przy scani seri 4 topline nie wiem czy przy inych jest więc dokładnie opisze 144 jest taka mała antenka może mi ktos wytłumaczyć co to za antenka na globie
Jeżeli jest w kształcie podobnym do płetwy rekina to najprawdopodobniej jest to toll collect służy do pobierania opłat drogowych za granicą.
witam! :D
Może też być od zestawu głośno mówiącego, który przy sprzedaży auta został wymontowany! :>
U mnie Gulden chyba nie zdążył tego zrobić :!:
pozdro dla fanów SCANI :)
Obrazek


Post Wysłano: 11 lut 2008, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2008, 20:53
Posty: 54
GG: 8193701
Lokalizacja: Stalowa Wola

Cytuj:
Cytuj:
ma małe pytanko przy scani seri 4 topline nie wiem czy przy inych jest więc dokładnie opisze 144 jest taka mała antenka może mi ktos wytłumaczyć co to za antenka na globie
Jeżeli jest w kształcie podobnym do płetwy rekina to najprawdopodobniej jest to toll collect służy do pobierania opłat drogowych za granicą.
Nie jest w kształcie płetwy,jest to taka jakby antena w osobówce na dachu ucięta prawie na samym dole powie ktoś czy nie

_________________
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=2146
Ten podemną chce lub jest kierowcą ciężarówki
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
\/\/\/\/
\/\/
\/


Post Wysłano: 02 mar 2008, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2007, 22:16
Posty: 31
GG: 2936858
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Posiadam kilka fotek mojego autorstwa.

Obrazek

Obrazek

_________________
krzyszek


Post Wysłano: 17 mar 2008, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Witam

Czy moglibyście mi podrzucić opinie nt. Scanii 124 z motorem 470KM?

Robię delikatną przymiarkę do rocznika 2001, silnik 12l, moc 470km, przebieg około 770tys km, kabina topline, skrzynia 900ka, retarder i tak dalej


generalnie do tej pory zastanawialem sie tylko nad silnikami 12litrów 420KM albo 16litrów 480km, ale tu sie akurat trafiła taka 470ka... no i przyznam szczerze, nie jestem do konca przekonany co do trwałości i oszczędności w stosunku do 420 i 480...


moze ktos by z autopsji powiedział żeby omijać z daleka bo silnik wysilony i będą problemy, albo może jestem w błędzie i one bardzo dobrze sie sprawują...


ps do modów - już szukałem, ale niestety wyszukiwarka ignoruje wyszukiwanie ciągu cyferek

Post połączony z tematem Scania serii 4. / Łukasz

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 17 mar 2008, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Kolego krecik Scania 124 z 470konnym motorem ma większość elementów wspólnych z motorem 420konnym, różnica jest taka, że 470ka ma dwie turbiny. Druga turbina dodatkowo schładza spaliny i przekazuje dodatkowy moment obrotowy na wieniec koła zamachowego.
Moim zdaniem auto uniwersalne, w terenie górzystym dodatkowy moment obrotowy pozwala na "łatwiejsze" zdobywanie wzniesień. na równinach autko spali trocszke więcej od 420tki.
Opłaca sie kupić jesli auto bedzie jeździć po górach z pełnym obciążaniem. Spalanie, w trasach na południe od Kielc(Nowy Sącz, Zakopane) Brno-Nowy Sącz, przy jeździe ładowny/pusty + 1h pracy przystawki na 1000obr/min w granicach 31-37L/100km, zależnie od umiejętności kierowcy.
Wadą tego motoru jest owa druga turbina, wytrzymuje 450-700tys km, ale coś za coś. Mimo wszytsko nadal jest to tansza alternatywa wobec 164 480.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 17 mar 2008, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

auto przewidziane na kraj, czyli ciągle zwalnianie/przyśpieszanie, wiec teoretycznie bedzie lepiej niż 420ka

przy tym przebiegu szykowac sie w takim razie na drugą turbine 'od razu' - koszt domyslam sie ze około 10.000 ?

czy były jakies akcje typu wybuchające korbowody albo cos podobnego ???

czy nie ma róznicy w układzie korbowo/tłokowym a zwiekszenie mocy jest tylko za pomocą drugiej turbawki i 'dupereli' ?

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 17 mar 2008, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Zwiększona moc pochodzi z przesterowania komputera + "duperele".
O ile sie to sama turbina chyba 6000(niepamietam czy netto czy brutto) natomiast komplet(turbina + przeniesienia napędu na wieniec ok 10 000). Jak na kraj to polecałbym 420, spokojnie wystarczy a i mniej spali.
O wybuchających korbowodach to słyszałem, że w pierwszych 124 400 było i zaden nie wytrzymał więcej niż 200tys km.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 17 mar 2008, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

W mojej byłem firmie szef tez miał zamiar kupic 124 470,ale w ostateczności zdecydował się na 124 420HPi.Głównym powodem jego wycofania z kupna 470 była właśnie opinia o wadliwości turbin(słyszane od osób drugich).Kiedyś była podobna historia o VOLVO-dużo się też słyszało o awaryjności FH12 500 bo tam też są zastosowane 2 turbiny,ale jakoś nie słychać żeby użytkownicy specjalnie narzekali na ten motor...Co do warunków naszych,krajowych to sądzę że 420 powinno wystarczyć,chociaż wiadomo że zapasu mocy nigdy za wiele...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 18 mar 2008, 0:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

skupmy sie na zagadnieniu 470ki -) a nie tym czy 420ka starczy... bo starczy nawet 360, ale nie o to chodzi ;) (teraz mam 400KM i daje rade nawet pod 25t góry/morze bo co ma nie dać rady)


wiec zasadniczo 'poza' turbiną reszta silnika nie jest bardziej awaryjna niż w innych autach tego producenta, czy mogą byc jeszcze jakies niespodzianki ?

_________________
Krzysiek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 8 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1028 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: