Więc podstawowym aktem prawnym regulującym czas pracy kierowców w tym przypadku jest Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowców (przepisy krajowe). Natomiast okresów prowadzenia pojazdów należy przestrzegać zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr561/2006. Ale to pomijamy, bo jak wspomniałeś czas jazdy i okresy prowadzenia są w porządku.
Z tego co piszesz wnioskuję, że jesteś pracownikiem biurowym w firmie odpowiedzialnym za rozliczanie kierowców - również z czasu pracy. Więc tym bardziej trochę dziwne, że osoba na takim stanowisku, odpowiedzialna za przestrzeganie czasu pracy w firmie nie wie elementarnych rzeczy, które wiedzieć musi.
Otóż wyróżniamy 4 podstawowe typy rozkładu czasu pracy kierowcy:
- standardowy, tj. praca 8 godzin na dobę, 40 godzin tygodniowo.
- równoważony, tj. możliwość przedłużenia czasu pracy do 12 godzin w poszczególnych dniach, ale w zamian za rekompensatę przedłużonych godzin pracy w innych dniach lub w dniach wolnych od pracy.
- przerywany, gdzie przerwa w ciągu dnia wynosi nie więcej niż 5 godzin
- zadaniowy, gdzie pracodawca ustala zadanie przewozowe, natomiast kierowca sam ustala sobie rozkład czasu pracy; ale musi to zrobić w wymiarze standardowego rozkładu czasu pracy.
Natomiast do czasu pracy nie zaliczamy np. czasu dyżuru, jeżeli kierowca w tym momencie nie wykonywał pracy.
Zacząłbym od przeczytania tego ->
KLIK