Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lut 2008, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2007, 20:43
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: Tychy

Witam poruszam dość ciekawy temat, może koledzy go rozwiną a mianowicie chodzi mi o dokument jaki musimy mieć gdy np,nie jeździmy??.
Podaję przykład cały tydzień stałem(przykładowo nie było zleceń)w następnym tygodniu jechałem poniedziałek i środa jakie zaświadczenie muszę mieć w przypadku kontroli ITD czy wystarczy same tacho słyszałem ze są jakieś specjalne tarczki gdy sie nie jeździ .Wiem ze bylły te żółte weekendowe jak to jest panowie??? dodam że jeźdzę po kraju jako jeden kierowca cały czas jednym autem.
Drugie pytanie które mnie nurtuje mój czas pracy mianowicie wyjechałem o 7:00 przyjechałem dajmy do firmy "a"o 7:40 czekam na załadunek ok 45 minut 8:30 jade do firmy "b" od 9:00-9:40 rozladunek i tak cały dzień przerwy ok 30-40 minut jazdy 20-40 minut kończe prace ok 19 jest ok ???? czy nie?????czy mogę tak jeździć czy musi być drugi kierowca dodam że kręce sie wokół komina (do 40 km)

_________________
Transport Krajowy Man 19 292 wywrot + Hds
Mercedes 22 33 skrzynia + Hds


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Witam poruszam dość ciekawy temat, może koledzy go rozwiną a mianowicie chodzi mi o dokument jaki musimy mieć gdy np,nie jeździmy??.
Podaję przykład cały tydzień stałem(przykładowo nie było zleceń)w następnym tygodniu jechałem poniedziałek i środa jakie zaświadczenie muszę mieć w przypadku kontroli ITD czy wystarczy same tacho słyszałem ze są jakieś specjalne tarczki gdy sie nie jeździ .Wiem ze bylły te żółte weekendowe jak to jest panowie??? dodam że jeźdzę po kraju jako jeden kierowca cały czas jednym autem.
Drugie pytanie które mnie nurtuje mój czas pracy mianowicie wyjechałem o 7:00 przyjechałem dajmy do firmy "a"o 7:40 czekam na załadunek ok 45 minut 8:30 jade do firmy "b" od 9:00-9:40 rozladunek i tak cały dzień przerwy ok 30-40 minut jazdy 20-40 minut kończe prace ok 19 jest ok ???? czy nie?????czy mogę tak jeździć czy musi być drugi kierowca dodam że kręce sie wokół komina (do 40 km)
Chyba ze sto razy było o tym mówione.A może by tak użyć funkcji "szukaj" ?

_________________
ego


Post Wysłano: 13 lut 2008, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2007, 20:43
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: Tychy

Wiesz ja tego nie widzę,może mam za słabe okulary, może nie mam czasu bo jestem w pracy a może Ty jesteś chamem po prostu ? Brak słów,dziękuje Ci za pomoc kolego.Oby tak dalej.Pozdrawiam.

_________________
Transport Krajowy Man 19 292 wywrot + Hds
Mercedes 22 33 skrzynia + Hds


Post Wysłano: 13 lut 2008, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Wiesz ja tego nie widzę,może mam za słabe okulary, może nie mam czasu bo jestem w pracy a może Ty jesteś chamem po prostu ? Brak słów,dziękuje Ci za pomoc kolego.Oby tak dalej.Pozdrawiam.
Może i tak, ale pewnie nieco lepiej wychowanym.
Zaś problem jest po prostu tak elementarny ,podstawowy,że przy bardzo minimalnej inicjatywie z własnej strony mozna odpowiedź w bardzo wielu miejscach znaleźć.Chyba,że i to minimum przekracza możliwości.. W takim razie czarno widzę tak zrozumienie, jak i sens tłumaczenia.
Jeśli pracujesz 24 godziny na dobę, to faktycznie możesz nie mieć czasu.

_________________
ego


Post Wysłano: 14 lut 2008, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

a ja mam pytanie
jezdze caly tydzien i weekendy mam wolne od jazdy firma nie jest transportowa tylko na potrzeby wlasne.
1 czy za te dni moge wypisywac tarcze tacho zwykla i na odwrocie rysowac w kratkach lozko i ja opisac?
2 jak nie moge tak robic czy zaswiadczenie na kraj musi byc wypisane na komputerze jak na miedzynarodowke?
3 ma ktos wzor tego zaswiadczenia?

szukalem odpowiedzi na te pytania juz. wzor zaswiadczen tez szukalem tylko ze na miedzynarodowke jest a na kraj nie znalazlem


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
Drugie pytanie które mnie nurtuje mój czas pracy mianowicie wyjechałem o 7:00 przyjechałem dajmy do firmy "a"o 7:40 czekam na załadunek ok 45 minut 8:30 jade do firmy "b" od 9:00-9:40 rozladunek i tak cały dzień przerwy ok 30-40 minut jazdy 20-40 minut kończe prace ok 19 jest ok ???? czy nie?????czy mogę tak jeździć czy musi być drugi kierowca dodam że kręce sie wokół komina (do 40 km)
faktycznie było to już wyjaśniane, ale cóż. sprawa jest prosta: 4.5h jazdy 45 min przerwy (możliwy podział 15 + 30 minut - nie można odwrotnie) potem znowu 4.5h jazdy i przerwa 45 min lub przerwa dobowa. dwa razy w tygodniu zamiast dobowego odpoczynku po 45 min przerwy możliwa jeszcze jedna godzina jazdy (przedłużenie do 10h jazdy). dodam, że przerwy nie mogą mieć około 45 minut. muszą mieć przynajmniej 45 min. pamiętaj, że skrócenie przerwy choćby o minutę jest traktowane jako brak przerwy ! coś mi się wydaje, że przydałby Ci się stoper. kolega wozi ze sobą taki stoper sportowy elektroniczny z dużym wyświetlaczem. może bardzo ułatwić życie.


Post Wysłano: 15 lut 2008, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Jako brak przerwy a nastepujacy po tej przerwie czas jazdy jest traktowany jako przekroczenie czasu jazdy. Reasumujac jezeli skrocisz przerwe wszystko co nastepuje po niej trafia szlag i jestes liczony za to przez ITD. Czyli jedna minuta moze spooooro kosztowac.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Post Wysłano: 17 lut 2008, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

Cytuj:
Drugie pytanie które mnie nurtuje mój czas pracy mianowicie wyjechałem o 7:00 przyjechałem dajmy do firmy "a"o 7:40 czekam na załadunek ok 45 minut 8:30 jade do firmy "b" od 9:00-9:40 rozladunek i tak cały dzień przerwy ok 30-40 minut jazdy 20-40 minut kończe prace ok 19 jest ok ???? czy nie?????czy mogę tak jeździć czy musi być drugi kierowca dodam że kręce sie wokół komina (do 40 km)
14 do 16 max godzin możesz pracować, z czego 9 godzin siedzieć za kółkiem.Poźniej 11 godz pauzy.


Post Wysłano: 17 lut 2008, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2007, 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: dolny śląsk

witam. problem jaki poruszył Marjan Urbańczyk dotyczy właściwie kierowców którzy wykonują transport w tzw. wokół komina lub pracują na kiprach na budowach gdzje czas pracy-jazdy jest zależny od wielu nie dających się przewidzieć sytuacji.Według mnie dla takiego charakteru wykonywanej pracy przepisy o czasie pracy powinne być bardziej elastyczne

_________________
Vier zylinder und schwarz plasick-meine motor ist phantastick!


Post Wysłano: 17 lut 2008, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
witam. problem jaki poruszył Marjan Urbańczyk dotyczy właściwie kierowców którzy wykonują transport w tzw. wokół komina lub pracują na kiprach na budowach gdzje czas pracy-jazdy jest zależny od wielu nie dających się przewidzieć sytuacji.Według mnie dla takiego charakteru wykonywanej pracy przepisy o czasie pracy powinne być bardziej elastyczne
W ogóle nie obowiązują jeśli kierowanie nie jest Twoim głównym zajęciem np:
-dźwigi,
-samochody asenizacyjne,
-podnośniki,


Post Wysłano: 17 lut 2008, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2007, 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: dolny śląsk

Cytuj:
W ogóle nie obowiązują jeśli kierowanie nie jest Twoim głównym zajęciem np:
-dźwigi,
-samochody asenizacyjne,
-podnośniki,
Zgoda co do pojazdów które tu wymieniłeś może z wyjątkiem sam.asenizacyjnego, ale co z samochodem z hds ?

_________________
Vier zylinder und schwarz plasick-meine motor ist phantastick!


Post Wysłano: 17 lut 2008, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Zgoda co do pojazdów które tu wymieniłeś może z wyjątkiem sam.asenizacyjnego, ale co z samochodem z hds ?
Samochód przeznaczony do obsługi kanalizacji jest wyłączony w myśl rozp. 561/2006.

Samochodem z hds jest tak samo jak z autem z windą.


Post Wysłano: 18 lut 2008, 7:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...W ogóle nie obowiązują jeśli kierowanie nie jest Twoim głównym zajęciem np:
-dźwigi,
-samochody asenizacyjne,
-podnośniki,
w sobotę 16.02 byłem na szkoleniu w dolnośląskim ITD i przekażę parę uwag:
1. samochody asenizacyjne tylko jeżeli wywożą z gospodarstw, natomiast w myśl ustawy, jeżeli taki pojazd wywozi nieczystości z firmy musi już posiadać rejestrowany czas pracy kierowcy.
2. w UE poza Polską kierowca na czas weekendu nie musi mieć żadnego zaświadczenia, przykład: zjeżdża w piątek, wyciąga tarczkę i zostawia tacho otwarte. przychodzi w poniedziałek, rysuje na odwrocie tarczki piąkowej przerwą, wypisuje tarczkę sobotnią, z tyłu rysuje pauzę, niedzielną też rysuje pauzę, poniedziałkową na której rysuje pauzę do momentu włożenia jej do tachografu.
3. ale aby nie było tak pięknie aby dojechać do granicy krajów starej UE musi przejechać kawałek po Polsce, a tu wymagane są żółte tarczki na czas nie kierowania.
4. wzory nowych druków do krajów UE, które weszły w listopadzie wymagane są tylko w wypadku choroby, lub urlopu kierowcy. nie ma na nich określenia "nie kierował", jest albo 'chory", "urlop", albo "pracował na innym pojeździe niewymagającym rejestracji czasu pracy".

w razie wątpliwości dzwonić do dolnośląskiego ITD: +48 (71) 326-51-60, lub zadawać pytania elektronicznie: witd@witd-wroclaw.pl

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 lut 2008, 10:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
żółte tarczki na czas nie kierowania.
4. wzory nowych druków do krajów UE, które weszły w listopadzie wymagane są tylko w wypadku choroby, lub urlopu kierowcy. nie ma na nich określenia "nie kierował", jest albo 'chory", "urlop", albo "pracował na innym pojeździe niewymagającym rejestracji czasu pracy".
Kolego,trzeba dodać,że każdy ma prawo wykreślić wolne na odwrocie wykresówki.Oczywiście tylko wówczas gdy jest poza firmą i nie ma dostępu do auta.Przypadek raczej rzadki.
A co do zaświadczenia to obowązek jego wydania spoczywa na pracodawcy i w przypadku kontroli to jego będzie zmartwienie


Post Wysłano: 18 lut 2008, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

trudno mi jest dyskutować, ale opieram się na tym co usłyszałem podczas szkolenia od inspektorów ITD i jest to dla mnie wiążące.

inaczej patrząc:
na żółtych tarczkach, które w Polsce obowiązują na czas nie kierowania zakreśla sie pole: "chory, niezdolny do pracy, na urlopie, na okresie wolnym od pracy" i w normalne weekendy odnosi się to do części "na okresie wolnym od pracy". natomiast na nowym druku obowiązującym w UE są tylko trzy możliwości:
- chory
- urlop
- prowadził pojazdy wyłaczone z rejestrowania czasu pracy.
więc jeżeli jest normalny weekend, to nawet nie ma jak to zaznaczyć.

natomiast nic mi nie wiadomo o zakazie zakreslania wolnego na odwrocie wykresówki w miejscu zamieszkania / bazie macierzystej przez kierowcę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 lut 2008, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
2. w UE poza Polską kierowca na czas weekendu nie musi mieć żadnego zaświadczenia, przykład: zjeżdża w piątek, wyciąga tarczkę i zostawia tacho otwarte. przychodzi w poniedziałek, rysuje na odwrocie tarczki piąkowej przerwą, wypisuje tarczkę sobotnią, z tyłu rysuje pauzę, niedzielną też rysuje pauzę, poniedziałkową na której rysuje pauzę do momentu włożenia jej do tachografu.
:shock: no to teraz zdebialem , do tej pory wszedzie bylo mowione ze na czas nie prowadznie czy to 3 czy 5 dni pisze sie zolta tarczke ,a to co mowi Cyryl stosuje sie np. jesli stoimy poza firma....
2.sprawa jesli w trakcje tych np.5 dni chodzilem do pracy ale nie prowadzielem ciezarowki
to na zoltej zaznaczam "pracowal na innym stanowisku/pojazdem nie wymagajacym rejstracji"
czy taki czas mozna zaliczyc do Pauzy weekendowej?
Czy chcac miec zaliczony czas do pauzy Weekendowej trzeba miec zolta tarcze z zaznaczonym " okres wolnym od pracy,chory,urop ?"
i jescze jedno jak datujemy tarczi zolte ??np.

ostania tarcza z sam. 12.xx
nowa tarcza - poczatek jazdy16.xx
to na zoltej pisze :
od 12.xx do 16.xx
czy
od 13.xx. do 15.xx
zastanawia mnie ta kfestia a nie moge znalezc odp. na ten temat...
Z gory dzieki za Odp.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 18 lut 2008, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

może omówię parę przypadków:
1. auto stoi za granicą na weekend. wystraczą tarczki z tacho na których rysiki leżą martwe. i wracając do kraju też to wystarczy, ale tarczki są archiwizowane i lepiej jest dopisać żółtą tarczkę wymaganą w Polsce.
2. auto stoi na bazie od piątku, kierowca wyciąga ostanią tarczke wyciąga w piątek o 15:00 i zostawia otwarty tachograf. przychodzi o 8:00 w poniedziałek na tarczce piątkowej z tyłu pisze kreskę na łóżeczku, wypisuje sobotnią tarczkę (może nie wpisywać numeru auta) z tyłu pisze kreskę na łóżeczku, tak samo z niedzielą, natomiast na poniedziałkowej pisze kreskę od 0:00 do 8:00 i wkłada w tacho. ale jadąc do granicy musi mieć żółtą na sobotę i niedzielę, natomiast za granicą (D) nie musi legitymować się już żółtą tarczą tylko wypisanymi przez sibie.
3. przypadek 5 dni pracy na innym stanowisku, tutaj jeżeli kierowca jeździ w transporcie międzynarodowym wypisane zostaje zaświadczenie o nowym wzorze od do godziny i daty, natomiast jak jeździ w transporcie krajowym to żółta tarczka od 13.xx do 15.xx.

natomiast ciekawie wygląda kwestia dowozu kierowcy w jakieś wybrane miejsce. powiedzmy, że szef dowiózł go osobówką do granicy z Wrocławia, aby wsiadł na auto pozostawine na parkingu powiedzmy 2h. kierowca wtedy na tarczce tacho z tyłu powinien wpisać kreskę na kwadraciku "do dyspozycji" i już ma mniej niż 15h czasu pracy.
ciekawa sprawa będzie jak kierowca dojedzie pociągiem, to też będzie musiał wpisać kwadracik, chyba że ma do wglądu bilet kolejowy z miejscem do spania - wtedy łóżeczko.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 lut 2008, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

wiec mozna wypisywac biale tarcze i rysowac je na odwrocie?

ja tak robie i opisuje ja "dzien wolny" i podpisuje.
nie wiem czy robie prawidlowo a wolalbym zeby ITD mnie tego nie uczylo mandatem. jezdze w firmie wkolo komina. na potrzeby wlasne. i o tego typu sprawy musze martwic sie sam i jeszcze jedno pytanie
czy ma ktos wzor zaswiadczenia urlopowego na kraj? i czy ono tez musi byc wypisane na komputerze?
slyszalem ze zolte tarcze nie obowiazuja jak z tym jest?


Post Wysłano: 18 lut 2008, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

A nie można by tak. W piątek po pracy np o 17 wyciąga tarczkę, zakłada nową, która kręci się do poniedziałku rano np do godziny 8 wtedy rysuje pauze. Następnie wyciąga ją i zakłada nową. Ciągłość jest bo to do sprawdzenia po stanie licznika. Na tej tarczce z tacho, ktora była przez weekend może właściciel się podpisać i postawić pieczątke. Nie wiem czy to zgodne z przepisami? Tak na szybko coś takiego przyszło mi do głowy.
pozd


Post Wysłano: 19 lut 2008, 0:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Leo,przyjacielu,posłuchaj-tarczka jest na 24h.Nie kombinuj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: