Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 13 lut 2008, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Chyba dlatego że w PRL brakowało dewiz na zakup zachodnich produktów i pół obozu socjalistycznego oprócz ZSRR i NRD jeździło na węgierskich mostach. Daltego też tak kulała produkcja Berlieta, a każdy polski samochód ciężarowy z tamtego okresu był składanką z innych samochodów.
Właściwie to wszystko wyjaśnia.Nasi zawsze udawadniali żeszkłem się tyłek wytrze!


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 16 lut 2008, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Dziś do Jelczy serii 800 stosuje się silniki IVECO CURSOR 10, EURO III, o mocy 316 kW (430 KM), nie jestem przekonany do silników IVECO ale są napeno znacznie lepsze od Mieleckich i znacznie mocniejsze, skrzynie biegów ZF 16-biegowa, Dodam że w Jelczu 862 napęd jest przekazywany na trzy osie, chciałbym widzieć Jelcze 842 i 862 jak sobie radzą w ciężkim terenie.

Jelcz 862
Obrazek

(C) http://www.jelcz-komponenty.of.pl/

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 16 lut 2008, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Ciekawe czy jest model 888?ten zdecydowanie byłby najlepszy w terenie :D


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Jeszcze takiego nie ma ale całkiem możliwe że taki powstanie, jeżeli powstały Jelcze o napędzie 8x4, 8x6 to czemu by miał nie powstać 8x8.
To byłaby ciekawa propozycja dla wojska i na budowę
Wersji 862 raczej nie widział bym w terenie...


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.
Zdecydowanie auto 6x2 będzie gorsze w terenie niż 6x4


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4
no tak,rzeczywiście(miałem na myśli Jelcza z osią wleczoną).W konfiguracji z przednią napędzaną osią 8x6 powinien sprostać terenowej jeździe.W wersji 8x4 może być gorzej.


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 13:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Jelcze z osią wleczoną to 316,416,622 i nie mają one a raczej nie miały przeznaczeina terenowego.
Podobnie jak Jelcze w konfiguracji 4x2kiepskie w terenie.Choć montowano na nich wywrotki


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Zawsze lepszym rozwiązaniem dla wywrotki będzie napęd 8x4 czy 8x6 niż 4x2, jedyne co moge powiedziec to mialem raz przygode z wujkiem wyciągając Steyra z patelnią pełną piasku z błota Jelczem 315 i się nam udalo co prawda tylnie koła Jelcza były na utwardzonej drodze.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 17 lut 2008, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Tylko dlatego,że 315 stało na twardej drodze.W przeciwnym wypadku utknęli byście obaj


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 19 lut 2008, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Mam pytanie, czy w wywrotkach była montowana blokada dyfra?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 19 lut 2008, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 20 lut 2008, 1:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.
Blokada mostów w samochodzie ciężarowym nie powinna podlegać dyskusji.To musi być standard!


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 25 lut 2008, 6:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.
Docenił byś blokadę zimą.Co prawda w autach 4x2 nie wiele ona daje,to nie wyobrażam sobie nawet solówki bez blokady


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 25 lut 2008, 11:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować :wink: bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 25 lut 2008, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować :wink: bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe
Właśnie w autobusach nie montuje się blokad,ale ASR przychodzi z pomocą.Niedawno trochę walczyłem ze śniegiem w naszym polskim autosaniku-poradził sobie całkiem dzielnie!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: