Podobno dosyc dobre, a koszt to ok. 800 zl i kupujesz od razu na karcie. Reszte sprawdz na Allegro. Rozmawialem kiedys z kierowca z Ricoe, to jezdzil na iGo i sobie chwalil.
Witam Wszystkich serdecznie! Poniewaz mam teraz chwile wolnego czasu postanowilem opisac na łamach foum dwa modele nawigacji, ktore miałem okazje wykorzystywac w paracy jako kierowca miedzynarodowy C+E. Może zaczne od informacji, ze na rynku nie ma jeszcze dostepnej nawigacji, ktora uwzgledniałaby jazde pojazdem powyżej 3,5 tony. Kolega, ktory mieszka w Niemczech cos tam wspominał ale jak przyszło sie co do czego okazało sie, ze jest to nie potwierdzona informacja. Chciałem zaznaczyc, ze mam tu na mysli nawigacje a nie program nawigacyjny do laptopa bo takowy juz istniej czyli M&G12
Pierwsza nawigacja z jaka miałem styczność był to palmtop z zainstalowanym programem DESTINATOR 6. Jezdzilem na nim tylko po Anglii solowka i musze przyznac, ze nigdy mnie nie zawiodl. Byly tylko problemy z sygnalem co moza wyeliminowac poprzez zalozenie anteny zewnetrznej ale co do samego prowadzenia, znajdowania ulic nie mam sie do czego przyczepic. Przypominam, ze uzywalem tego urzadzenia tylko na wyspie nigdzie indziej.
Druga nawigacja, ktora wpała w moje rece to Blaupunkt TravelPilot Lucca Mp3. Posiada ona mapy wszystkich krajow Europy zach. Miałem okazje korzystac z jej pomocy w : Wielkiej Brytani, Niemcy, Polska, Francja, Hiszpania, Włochy i mam naprawde mieszane uczucia. Jezeli chodzi o Francje i Wielka Brytanie to daje jej 5. Biorąc pod uwage, ze nie jest to produkt skierowany docelowo do kierowcow ciezarowek naprawde zdawala egzamin. Jezeli natomiast chodzi o Wlochy i Hiszpanie to moja ocena to juz tylko 4-. Jezeli w przypadu Hiszpanii wpadaki nawi moza usprawiedliwic ciagala rozbudowa sieci drog w tym kraju i zmianami w ruchu uliczym to we Wloszech spisywała sie juz słabo. Sama Polska to jakas kpina. Prowadzi z dokładności do miejscowosci o wiekszosci ulic mozemy spokojnie zapomniec. Moje ocena ogolna to 4 nic wiecej.
3 dni temu kupilem Nawigacja GPS Navigon TS7000 Europa z duzym ekranem 4,3 cala i z mapa Polski, ktora podobno ma pokrycie 99% Kiedy juz wroce z kolejnej trasy wypowem sie na jej temat. Wracajac do programow nawigacyjnych na lapsa to sam czesto odpalam AUTOROUTA2007 bez modulu GPS i bardzo lubie ten program. MG12 jest dla mnie troche zbyt "skomplikowany" osobiscie nie znam jez. niemieskiego i w ogole robi na mnie jakies zle wrazenie Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, iz kiedy MG wpadal w moje rece bylem juz uzytkowniekem autorouta i jakos nie chcialo mi sie przestawiac na nowy program. Pozdrawiam wszystkich
Rejestracja:28 sty 2007, 3:02 Posty: 17
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Programem do navigacji w ciężarówkach jest Map&Guide Truck Navigator. Posiadając PC-ta z zainstalowanym Map&Guide Professional i pocketa z Map&Guide Truck Navigator można przenosic trasy z jednego urzadzenia na drugie. Wadą jest brak polskojęzycznej wrsji. Krótki opis jest tutaj http://www.mapycyfrowe.com/products.php?id=16&rid=13
A co do Igo, to i owszem teoretycznie ma on profil wyznaczania dla TIR-a, ale jest to tylko teoria. W praktyce często wyznacza trasy na zakazy tonażowe i niskie wiadukty. I to zarówno w Polce jak i na Zachodzie.
Witam. Chciałem zaczerpnąć informacji o nawigacji Nokia N330 + AutoMapa 4 . Może ktoś z was posiada juz taki zestaw i może podzielić sie informacjami o nim. Z góry dziekuję
Ja posaidam w osobówce navi. marki MIO. Jestem zadowolony wgrałem mape Skandynawi i jest super , tylko jeden mankament to to ze myli sie czasami w taki sposób ze mowi nam ze mamy jechać w prawo a na GPS wyświetliło ze w lewo i to troche dezorjętuje ale zawsze prawda jest po stronie wyświetlacza
Edit : zapomniałem dodać ze to wina mapy którą jest TOM TOM NAVIGATOR SCANDINAVIA
Tak , ja uzywam od grubo ponad pol roku NAVIGON TS7000EUROPA. Jakis czas temu miałem pokusic sie o recenzje na łamach WC. tylko jakos nie mogłem sie zebrać do tego, ale co sie odwlecze to nie uciecze
Na pierwszy rzut oka nawigacja prezentuje sie bardzo ładnie: duzy dotywowy ekran, ładna obudowa, ładana grafika menu. Cały interface jest bardzo prosty w obsłudze i w zasadzie intuicyjny. Jest wszystko to czego potrzeba a niczego co mogłoby nie potrzebnie przeszkadzac lub odwracac uwage podczas jazdy. Mapy sa bardzo dokładne wliczajac to nawet mape Polski, ktora podobno ma 99% pokrycie no ale przejdzmy do praktyki. Jezeli jezdzimy po Polsce uzywajac tej nawigacji to trzeba wszystkie jej wytyczne traktowac z przymruzeniem oka nawet jesli podrozujemy tylko autem osobowym. Po zjechaniu z głownej drogi zaczynaja sie DUZE problemy. Czesto kieruje nas w drogi jedno kierunkowe lub zupelnie wylaczone z ruchu. Wszystkie wieksze miasta jak Warszawa czy Torun jeszcze moga byc ale te mniejsze coz wyglda to jak dla mnie załosnie. Cała Europa( z wyjatkiem PL ) prezentuje sie bardzo dobrze. Nie ma takich numerow jak wspomniałem wczesniej. Jezeli jestesmy kierwca ciezarowki to pomino tego, ze jest taka opcja do wyboru w menu nawigacji, nie zmienia to w zasadzie niczego no moze poza planowanym czasaem przybycia na miejsce, ktory po wlaczeniu opcji ciezarowka proporcjonalnie sie wydluza. Nie zauwazylem zeby trasa kiedykolwiek ulegla zmianie jezeli jezdzimy w wlaczona opcją "cieżarowka" - jednym swowem naigacja nie uwzglednia limitow tonazowych oraz wiadukotow- szkoda, na takie cudenko jeszcze przyjdzie nam poczekac. Samo prowadzenie tras raczej bez zarzutu tylko denerwuje tendencja do czestego prowadzenia przez centra miast, nawet jesli mamy wlaczone opcje trasy jako najszybsza. Łatwo mozna to wyeliminować podajac jakis punkt posredni gdzies na obwodnicy ale nie miłem tego problemu kiedy jezdzilem z blackpunktem. Jezeli jezdzimy po Angli to ucieszy fakt, ze nawigacja posiada opcje wyszukiwania adresu po wpisaniu samego kodu co jest naprawde bardzo ale to bardzo uzyteczne Poniewaz pomału zblizam sie do konca, nadszedl czas na najwieksza wade navigonka. Nawigacje mozna wyłaczyc na dwa sposoby tzn. mozna ja wprowadzic nazwijmy to w stan uspienia po jednorazowym nacisnieciu klawisza power, lub wylaczyc ja na dobre przytrzymujac klawisz ok. 5 sek. Ten pierwszy sposob jest o wiele praktyczniejszy poniewaz oszczedza nasz czas i to znacznie, poniewaz po wylaczeniu nawigacji drugim sposobem tracimy jakies 2-2,5 minuty na jej ponowne odpalenie,zaladownie programu z karty pamieci, dostrojenie ekranu dotywoego, zlapanie syg satelity i przebicie sie przez menu. Niestety jezli wylączamy nawi pierwszym sposobem co pewnien czas potrafi nam sie zawiesic w poczatkowej fazie pracy i wtedy znow musimy ja wylaczyc na dobre, odpalic i tak dalej - MEGA DENERWUJACE!!!!!! mozecie mi wierzyc. Inna dosc denerwujaca cecha jest przednia dioda, ktora sie zapala pdczas przylaczenia nawi do sieci czy zapaliniczki. Ma ona dwojaki kolor- czerowny jezeli bateria jest ładowana zielony kiedy bateria jest pełna. Podczas jazdy w dzien wszysko jest ok, natomiast kiedy jezdziemy noca swiatło jest tak intensywne,ze zwyczajnie oslepia ja sam zakleiłem ta diodke tasma zbrojona bo juz nie moglem wytrzymac tej meczarni.
Ogolnie jestem zadowolony z zakupu w skali 1/5 daje jej 4 z malutkim plusikiem. Na dzien dzisiejszy chyba kupiłbym nawigacje GARVINA nie wiem czy jest dostepna w Polsce ale słyszalem duzo pochlebnych recenzji na jej temat. Jezeli jezdzisz po Europie bedziesz zadowolony ale moze jest juz cos lepszego na rynku.
PS. UWAGA!! Jezeli ktos ma słabszy wzrok to bardzo trudno bedzie takiej osobie odczytac wszystkie informacje wyswietlane na bierzaco podaczas jazdy, samo memu jest ok, ale te informacje na ekranie ile czasu jazdu pozostalo jaka odleglosc troszke za małe jak na moj gust. Zwrocił mi na to uwage moj Tato, ktory pozyczal nawigacje kilka razy. To chyba tyle- zycze udanych zakupow
Rejestracja:09 mar 2008, 16:22 Posty: 6
GG: 1772995
Witam kolegów miał z was ktoś możliwość testowania Mio c720 ? Jak się sprawuje ta nawigacja wg was ? Ja mam ją od paru dni posiada ona funkcję wyboru pojazdu, nie mialem jeszcze możliwości spr jej w trasie ale na sucho moge powiedzieć ze jest znacząca różnica przy wyborze "Tir" a "Samochód" w długości trasy , czyli wskazywało by to na to ze trochę jednak myśli przy wyborze trasy.
Witam Kolegów i Koleżaniki. Mam pytanie: jaką mapę zakupić i wgrać do nawigacji (urządzenie jakie planuje zakupić to NavRoad). Auto jeździ po Polsce, Europie Zachodniej oraz Słowacji.
Chodzi o to aby mapa była bardzo dokładna i w miare możliwości było można coś ustawić dla samochodów ciężarowych, tak aby nie prowadziła przez centrum Warszawy przez Starówkę!!!
Rejestracja:20 mar 2009, 17:20 Posty: 5
GG: 6258303
Ostatnio bawiłem się dwoma NAVROAD-ami (410 i 411)i wrażenia są nawet pozytywne. Świetnie współpracuje z Automapą 5.3 i z I-GO8. Można używać w/w map nawet bez konieczności odblokowywania. Pozdrawiam
Teraz pytanie, jaką mapę zainstalować. Głównie chodzi mi o to, żeby nie pchała mnie jakimiś wąskimi uliczkami, ograniczeniami tonażowymi i wysokościowymi. Przede wszystkim na Francję, bo tam na nacjonalkach jest coraz więcej tonażówek.
Dotychczas jeździłem z iGo 8, ale bez opcji TIR i często trzeba było kombinować objazdy.
Mam trzy typy.
1 Automapa (jakaś najnowsza)
2 iGO (też coś nowego)
3 NavRoad Truck
Jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z w/w programami to proszę o opinie.
_________________ B-1997, C-2009, CE...w planach
gdy ruszam w traskę: Lonstar - Radio
Willie Nelson - On the road again
Tyle tylko, że mój sponsor uważa, że to jest za dużo bo i tak będzie leżecz. Więc szukam czegoś tańszego, ale z porównywalnymi parametrami.
Co sądzicie o GoClever 5066 http://allegro.pl/nawigacja-goclever-na ... 75745.html
Nawigacja będzie działać pod Auto Mapą. Musi łączyć się z telefonem.
Którą byście wybrali, czy macie może jeszcze inną propozycję?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 28 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę