Strona 23 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2008, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

czy odróżniasz słowo 'nie później' od słowa 'nie wcześniej' ??

ja znam róznice między AETR /i opartym na nim starym 3821/ a obecnym 561, ale ty pomyliłes pojęcia

to co zacytowałeś oznacza jedynie że kolejny okres odpoczynku weekendowego /24 lub 45h/ ma sie rozpocząć nie później niż po 6 okresach 24h (czyli 144h) od zakończenia poprzedniego okresu odpoczynku dobowego /skróconego lub pełnego/ niezależnie od ilości jazdy w tym czasie.

przy starym aetr była mowa o 'szesciu' okresach jazdy, tu mamy mowe o 144h od poprzedniego odpoczynku, róznica z jednej strony żadna - przy założeniu jazdy w pelnym wymiarze, z drugiej strony znacząca, jeśli nie jeździmy na maks i czasem wydłużamy sobie odpoczynki dobowe do powiedzmy 18 godzin , po prostu wtedy przy starym AETR i tak mielismy szesc okresów jazdy, a przy 561 weekend zacznie nam sie tak czy siak konkretnego dnia o konkretnej godzinie, nawet jeśli nie wyjeździliśmy wszystkich godzin jazdy ktore bysmy mogli.

na temat długości trwania jednego dnia pracy kierowcy, ilosci godzin jazdy, pracy innej, odpoczynku itd itp było już powiedziane chyba wystarczająco dużo żeby nie musiec tego powtarzać.

chyba w zadnych obecnie dzialajacych przepisach nie ma napisane ze jak zaczynam prace np. we wtorek o 4:30 to nie moge ruszyć w srode wczesniej niż o 4:30 :) moge ruszyć w dowolnym momencie _PO_ odbyciu odpoczynku dobowego - czyli 9 albo 11h, i czy to wyjdzie jeszcze we wtorek o 23 czy w srode o 1:15 to zalezy wylacznie od tego jak długo we wtorek jechałem i kiedy ten odpoczynek rozpocząłem :) to wszystko. inaczej było by bez sensu, taki standardowy dzień pracujesz za kółkiem 9h, odpoczywasz 11h+jeszcze w czasie jazdy była przerwa 45minut to razem daje 20h45minut, z tego co napisales wczesniej wychodziło by ze jeszcze musze ekstra 3h15m siedzieć i sie nudzić żeby zamknąć pełne 24h :) A wiemy że tak nie jest. Wstaje, myje ząbki i jade dalej :)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 24 lut 2008, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2007, 15:22
Posty: 28

wprawdzie kolega @yooras wywołał mnie "do tablicy", ale po wypowiedzi @krecika ....nic dodać ...nic ująć.
Ale policz to sobie jeszcze raz. Przecież musi być jakaś rezerwa - prawda - chociażby na oddanie Ci rekompensaty za skrócenie tygodniowego okresu odpoczynku ( tych 24h). Nikt też nie neguje tego, że jak dziś zaczniesz pracę o 4.oo to nowy okres pracy zaczynasz jutro o 4.oo - tak też jest prawidlowo. Jesteś wypoczęty z co za tym idzie bezpieczny.
-----Pozdrawiam kolegów i śpiocha @yoorasa-----

_________________
Ja tam kocham swój motór WSK
Wygoda - Szybkość - Komfort


Post Wysłano: 24 lut 2008, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 11:02
Posty: 6

3821/85
art.6
Kierowca musi, po nie więcej niż sześciu okresach dziennych prowadzenia pojazdu, odebrać tygodniowy okres odpoczynku, określony w art. 8 ust. 3.

561/06
art.8 ust.6
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku

jeśli masz jeszcze watpliwosci zawsze mozesz zadzwonic do ITD maja dyzury i napewno to wyjasnia
A tak miedzy nami wszyscy jezdza tak jak piszecie bo to toleruja jeszcze, ale prawo jest prawem i taka jest wykladnia niestety
pozdrawiam


Post Wysłano: 24 lut 2008, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

@yooras - zrób to, zadzwoń do ITD i napisz czego sie dowiedziales...

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 24 lut 2008, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 11:02
Posty: 6

wyobraz sobie ze juz to zrobilem i to dawno temu dlatego jestem pewien tego co pisze malo tego to nie byl jeden inspektorat tylko Lodz i Poznan ale mimo to wystarczy przeczytac to co zacytowalem i bez emocji nie na zasadzie chce wiedziec co mi pasuje

pozdrawiam


Post Wysłano: 24 lut 2008, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

napisz mi wprost ze inspektor powiedział ci ze masz prawo prowadzic pojazd przez 9 godzin w ciągu 24 godzin, i po odpoczynku dobowym masz siedzieć w aucie tak długo, az nie upłynie 24 godziny od startu w dniu poprzednim...

naprawde tak ci powiedział ?:>

i tak jeździsz?

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 24 lut 2008, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2007, 11:02
Posty: 6

Tak mi powiedzial (Poznan)i powiedziala (Lodz) zaznaczam dzwonilem po przeczytaniu dyrektywy by sie upewnic.

To nie jest moja wina ze tak jest ja tej dyrektywy nie pisalem.

Ty tez i Ci co w to nie wierza (bo otrzywiscie moge pisac bzdury) mozesz zadzwonic tak jak ja od tego oni sa by uswiadamiac

pirwszy z brzegu kontakt

Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie udzielają informacji w każdy...
poniedziałek w godzinach 8.00-16.00 pod numerem telefonów:

(022) 831-60-82 lub (022) 831-39-18


Post Wysłano: 24 lut 2008, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

moze sie źle zrozumieliście...

na szczęście nie jest tak jak piszesz
nie znam przepisu nakazujacego ci kiblowanie w aucie 24h


spróbuj wyobrazić sobie coś takiego:

start 7:00
jazda 1 godzina
parking przed załadunkiem - informacja od łądującego że załadunek o 20:00

ładują cie od 20:00 do 21:00
startujesz o 21:00

pytania dwa:
- ile godzin od tego momentu możesz jechać - 'ciurkiem' i 'maksymalnie'
- w której dobie pracy się znajdujesz o tej 21 - pierwszej czy drugiej


'Doba pracy kierowcy' nie musi mieć 24godzin, może mieć mniej, ale nie może mieć więcej, czyli jazda + praca + przerwa + odpoczynek dobowy musi się zamknąć w ciągu 24 godzin, ale moze też trwać krócej

Natomiast przepis ktory cytowałeś mówi jedynie że tydzień pracy kierowcy musi się zmieścić w 144 godzinach od zakończenia poprzedniego odpoczynku tygodniowego. I tyle.

niejeden już doktorat zrobił z tych przepisów ;)
zainteresowanym polecam ksiązke "Czas pracy kierowców - vademecum 2007" wszystko opisane w miarę przystępnie.

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lut 2008, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jedno jest przerażające... niekompetencja inspektorów ITD. No chyba, że kolega źle zrozumiał.


Post Wysłano: 25 lut 2008, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

ja obstawiam to drugie...


przynajmniej ci inspektorzy z ktorymi mialem do czynienia byli raczej kompetentni, czasem tylko nie mieli czasu zeby cos dokladnie wytłumaczyc i pewnie stąd późniejsze komplikacje

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lut 2008, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2008, 11:58
Posty: 9
GG: 0

a czy nie mogłoby być, że np. te wyżej cytowane, brakujace kilka godzin nazwane kiblowaniem do pelnych 24h, są oczywiście do dyspozycji np. wykonania jazdy lub innej pracy - oczywiście po odbyciu (nieplanowanego) ale niezbędnego odpoczynku dobowego a mimo to zaliczone do tego jednego (dalej) okresu pracy ?


Post Wysłano: 25 lut 2008, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

odpoczynek dobowy - 9h lub 11h w zaleznosci czy skrócony czy pełny - zamyka ci okres pracy.

"okres pracy zakończony jest odpoczynkiem dobowym" - tak to chyba bylo w ustawie opisane

wszystko co 'później' to już jest przypisane do kolejnego okresu pracy

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lut 2008, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2008, 11:58
Posty: 9
GG: 0

Właśnie już dałem za wiarę,tak mnie przekonywano, że to była zasada według starej ustawy,potocznie interpretowana jako dwukrotne rozpoczynanie okresu pracy w ciagu jednej doby.
Lepiej o ile to możliwe tutaj rozwiać te wątpliwość.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2008, 18:44
Posty: 7
GG: 0

Witam :)
to moj pierwszy post na wagaciezka.com wiec jak pisze nie tu gdzie trzeba to z gory przepraszam.
chcialbym sie dowiedziec czy jesli pracuje jako kierowca w transporcie dystrybucyjnym (lody, mrozonki) autem do 7.5t i towar dostarczam do ok. 50 punktow dziennie to czy obowiazuja mnie takie same przepisy jak innych kierowcow jezdzacych na tacho. niby wydaje mi sie ze tak, ale nieraz zdarza sie ze stoi sie pół godziny pod sklepem, bo trzeba wyladowac towar. jak to dokladnie wyglada z czasem jazdy? rowniez moge jezdzic tylko 9h na dzien z przerwa 45min? pozdrawiam i dziekuje za odp.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2007, 15:22
Posty: 28

No i dobrze Ci się wydaje. Ale sprawdź sam w Rozporządzeniu 561/06 WE ( art.2 lit. a).
------Pozdrawiam---Szerokości----------



Dzęki CI Boże za wszystkie zakęty które juz pokonałem i pomóżmi mi na tych które jeszcze przedemną

_________________
Ja tam kocham swój motór WSK
Wygoda - Szybkość - Komfort


Post Wysłano: 26 lut 2008, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Auto ma tachograf ? Jeśli tak, to musisz się trzymać przpisów dot. czasu pracy :].

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 27 lut 2008, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2008, 18:44
Posty: 7
GG: 0

Dzięki za potwierzenie moich przypuszczeń :).


Post Wysłano: 05 mar 2008, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Pytanko odnośnie podwójnej obsady.

Doba w obsadzie 2 kierowców trwa 30 godzin. Odbywa się to tak:
1. kierowca - 4.5h jazdy
2. kierowca - 4.5h jazdy
1. kierowca - 4.5h jazdy
2. kierowca - 4.5h jazdy
1 + 2 kierowca - 12 godzin odpoczynku.

To rozporządzenie jest nadal aktualne?


Post Wysłano: 05 mar 2008, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

A gdzie pauza po 9h jazdy?

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 05 mar 2008, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Hmm dziwne, dostałem jakiś czas temu wydruk znaleziony gdzieś w sieci i o takowej pauzie nie było napisane.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 23 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: