Cytuj:
Jeszcze nie jeżdziłem samochodem cieżarowym dopiero sie ucze. Czytaja wasze posty nic mi one nie mówią. Jakie sa hamulce.
1 Hamulec nożny w pedale
2 Hamulec silnikiem retarder
3 Hamulec postojowy ( ręczny) tylko jak auto stoi
4 Hamulec awaryjny & pomocniczy(można użyć podczas hamowania awaryjnego)
Ja to tak zrozumiałem mamy cztery (przełączniki)
Jade sobie przez las. Z lasu wybiega jakieś zwierze to którego hamulca powinno sie użyć. Ja osobiście użył bym pedała jak w samochodzie osobowym.
włos mi się na głowie staje jak czytam niektóre wypowiedzi.
ogóny pomysł zaciągnięcia hamulca ręcznego przy szybkości 80km/h zestawu ciągnik-naczepa sensem przypomina pomysł wlania sobie do otworu odbytowego kwasu siarkowego.
pierwsze pytanie: PO CO?
pojazdy ciężarowe służą do przewożenia ładunków, a nie do wygłupów. jeżeli ktoś kupi sobie ciążarówkę i pojedzie na jakiś zamknięty dla innych teren może robić z nią co mu się podoba, nawet może ją spalić.
tylko proszę o jedno: niech nie nazywa siebie miłośnikiem pojazdów ciężarowych.
nie jeżdżąc pojazdem ciężarowym można się uczyć mechaniki i budowy pojazdów, forum nie jest najlepszym źródłem, bo żaden z użytkowników nie jest autorem podręcznika.
w pojeździe ciężarowym wyposażonym w układ pneumatyczny masz następujące układy hamulcowe:
1. układ zasadniczy działający poprzez siłowniki pneumatyczne na wszystkie koła.
2. układ pomocniczy (postojowy) zwany ręcznym działa na koła osi tylnej.
3. układ awaryjny połaczony z pomocniczym działa na koła osi tylnej i reaguje na spadek ciśnienia w układzie pneumatycznym.
4. hamulec silnikowy dawniej zwany górskim, działa na koła osi napędowej poprzez wał napędowy, działa poprzez zdławienie spalin i odcięcie paliwa, moga być inne rozwiązania.
5. zwalniacz (retarder, intarder itp) działa na koła osi tylnej poprzez wał napędowy, jest hydrauliczny lub elektromagnetyczny. nie jest związany z silnikiem.
6. urządzenia wspomagające: czyli ABS, kontrola trakcji itp.
wracając do pytania, jak hamować. jedziesz pojazdem ciężarowym nie dla własnej satysfakcji, tylko przewozisz powierzony Ci ładunek. jeżeli występuje zagrożenie to najpierw musisz się zastanowić czy Twoje hamowanie nie stworzy większego zagrożenia niż doprowadzenie do kolizji. jeżeli masz zestaw postawić bokiem przy szybkości 80km/h, gdy na drodze w tym momencie są pojazdy osobowe, to lepiej uderz to zwierzę, bo zamiast zostać mordercą zwierząt, możesz zostać przyczyną śmierci paru ludzi.
co do formu postu:
jak już się wybrałeś do lasu ciężarówką dla przyjemności (romantyk), to nie dziwię się że osobiście użyłbyś pedała.
tylko pytanie w jaki sposób?