Witam Wszystkich!!!! Koledzy mam pytanko chodzi o Scania 114 380KM. Od pewnego czasu zaczeła mi coraz więcej palić. weszła już na 42litry/100km. W kołach 800000km sprawdzałem wtryski i wszystko OK. Czy może być jakaś inna przyczyna tak dużego spalania?
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
znaczy sie pompowtryskiwacze sprawdzone ...
A czy sa jeszcze jakies oznaki oprocz tego duzego spalania ?
co moze ewentualnie byc:
- kierowca sie zmienil i jezdzi dieslem (chyba ze to Ty jezdzisz tym autem)
- filtr powietrza zatkany
- turbosprezarka
- intercooler sie rozszczelnil
- uszkodzony czujnik doladowania
Nie wiem czy autko ma moc czy ja stracilo ?
Miałem ze dwa razy pęknięty kolektor wydechowy(tą pierwszą, najdłuższą część) od spodu.Przy innym (była to 113 ,nie jestem pewien czy tu to rozwiązanie zostało) była pęknięta sprężyna w siłowniku przestawiającym klapę ,przez co powietrze przy niższych temperaturach omija intercooler.Bywa ,ze elektrozawór nim sterujący się uszkodzi.
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
jedz na serwis na diagnostyke komputerowa bo tak na odleglosc to ciezko cos powiedzec (tym bardziej ze niby wszystko jest OK oprocz spalania). Diagnostyka nie jest droga - w granicach 200zl (w porowaniu na stratach w paliwie to nic).
Podlacza kompa posprawdzaja wszystko. W tym modelu ktory masz idzie juz odczytac dane robocze z jednostki EDC i tam m.in. bedzie srednie spalanie (tylko ze jezeli nie byles na serwisie to bedzie spalanie z calego przebiegu). Niech Ci to zczytaja i zapisza, autko pojezdzi troche i znowu udaj sie na serwis. W ten sposob mozna odczytac spalanie i inne parametry z tego krotkiego odcinka przebiegu. Jezeli wsystko bedzie dobrze i spalanie wg komputera bedzie duzo nizsze niz to co "tankujesz" to pozostaje Ci jedynie zasadzic filcaka kierowcy.
PS. 11 380 jak ktos dobrze jezdzi to potrafia palic do 30L (z reguly 24-26). A 42 litry to nawet 500konna V-ka nie wezmie (no chyba ze ja w lesie uzytkujesz).
Rejestracja:13 mar 2007, 23:08 Posty: 183
Lokalizacja: śląskie
Witam!!! Nie wiem skąd jesteś ale przydałoby się w tej scanii zrobić regulację silnika i tyle. Zazwyczaj pomaga. Spalanie zawsze idzie w dół. A serwis tylko sprawdzi spalanie na komputerze i na tym się skończy ponieważ nic innego w serwisie autoryzowanym nie potrafią zrobić. Kiedyś znajomy przywiózł mi wykresy z komputera SCANII do interpretacji bo oni sami na serwisie nie potrafili powiedzieć co z tym autkiem się dzieje. Dali mu tylko dwie kartki i stwierdzili że autko dużo chodzi na wolnych obrotach stąd wysokie normy spalania. Powiedzieli mu że na tych wykresach jest test pompowtryskiwaczy i go zbyli. Jak później się okazało wykresy dotyczyły prędkości pojazdu, prędkości obrotowej silnika, temperatury płynu chłodzącego oraz obciążenia pojazdu i średniego zużycia paliwa. Gość z serwisu stwierdził że auto za dużo pali ponieważ dużo chodzi na wolnych obrotach i dlatego dużo pali. Goście na serwisie widocznie nie potrafili zrobić testu wyrównoważania cylindrów. Takie to serwisy są w Polsce niestety. Po wykonaniu regulacji silnika przeze mnie spalanie spadło o 3-4 litry oraz autko odzyskało moc. Powodzenia
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
no bo serwis serwisowi nie rowny ...
Jak zaczniesz grzebac sam - "regulowac" to moze wyjsc jeszcze gorzej
PS. Jezeli wyciagane i sprawdzane byly pompowtryskiwacze to i regulacja powinna byc zrobiona, a wiecej oprocz tego nic sie nie reguluje.
PS.2 Proponuje moze jakos ostrzegac o konkretnych serwisach w ktorych sie niedouczeni mechanicy, a nie wrzucac wszystkie do jednego worka ...
Artur29 moze zaczniesz ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę