No bo "typowe" Tatry 815 wywrotki (najczesciej u nas spotykane) powinny byc uzytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem (tzn glownie wykop i troszeczke asfatu). Robienie wiekszych tras po zwyklych drogach asfaltowych, bez terenu tym samochodem jest bez sensu (wtedy lepiej kupic Scanie, Mercedesa, Mana, Dafa, itp). W terenie wykorzystuje sie zawieszenie, napedy, ..., czyli mozliwosci tego auta.
Cytuj:
Chcąc intensywnie uzytkować tatrę musisz mieć zapewniony najlepiej wykwalifikowany serwis z Czech bo oni te auta znają najlepiej.
Fakt, ze Tatra jest jedyna w swoim rodzaju pod wzgledem konstrukcji, ale bez przesady. Sam naprawiam te samochody od A do Z i z czeskim serwisem nie mam nic wspolnego.
Dosc duze spalanie i brak elektroniki dotyczy tych starszych 815. Nowe silniki z turbodoladowaniem (ktore moga spelniac nawet euro 4) pala (nawet musza palic) sporo mniej. Elektronika zapewne tez sie w nich rozrasta. W dodatku wprowadzenie zwolnic na wszystkicj osiach w nowszych modelach mocno poprawi bezawaryjnosc napedu (wczesniej w terenie bywalo roznie).
Moim zdaniem awaryjnosc Tatry nie jest az tak wysoka, a ceny czesci sa dosyc niskie. Jezeli wpuscic by w taki sam teren pojazd "zachodni" to wg mnie nie bylo by tak rozowo (pod wzgledem przeniesienia napedu, zawieszenia).