Strona 26 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 28162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2008, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

Kolego weź mi tu nie pajacuj,
Tak bym tego nie nazwał. Zadałem proste pytanie tylko.
Cytuj:
chłopak sie pyta to trzeba mu odpowiedzieć albo nakierować na odpowiedni dział / temat i po sprawie a Ty mu robisz rachunek sumienia :!: :!: :!:
Powtarzam jeszcze raz : to są podstawy, i każdy kierowca musi to mieć w głowie. Rozumiem jak by robił prawko 100lat temu, to można co nieco zapomnieć. Ale nie świeżo po kursie.

Cytuj:
Podaj mi nazwe tych ośrodków szkolenia i dokształcania kierowców które znasz Ty że są takie idealne i wszystko tłumaczą , piszą itp bo wydaje mi się że takie znasz :twisted: :twisted: :twisted:
Niestety nie znam takich ośrodków, i nie wiem który jest najlepszy. Ja się uczyłem przepisów z książki, wszelkie wątpliwości i niejasności zapisywałem, na jazdach o wszystko wypytałem instruktora, a on mi ładnie wytłumaczył, i dzięki temu nie mam wątpliwości na drodze czy już powienienem stanąć, czy mogę jechać dalej 8)
Cytuj:
A widocznie chłopak chce żeby mu kierowcy i praktycy to wyjaśnili a nie z książki :!: :!: :!: :!: :!:
Chętnie pomogę, jeśli będzie miał pytania w sprawie jakiegoś ciężkiego do zrozumienia szczegółu, bo ja też nie wszystko od razu zajarzyłem. Ale nie będę pisał o podstawowych rzeczach

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 11:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 16:11
Posty: 32
GG: 7569808

Cytuj:
Kolego weź mi tu nie pajacuj, chłopak sie pyta to trzeba mu odpowiedzieć albo nakierować na odpowiedni dział / temat i po sprawie a Ty mu robisz rachunek sumienia :!: :!: :!:
Podaj mi nazwe tych ośrodków szkolenia i dokształcania kierowców które znasz Ty że są takie idealne i wszystko tłumaczą , piszą itp bo wydaje mi się że takie znasz :twisted: :twisted: :twisted:
A widocznie chłopak chce żeby mu kierowcy i praktycy to wyjaśnili a nie z książki :!: :!: :!: :!: :!:
Dzięki kolego. Niestety w moim ośrodku o czymś takim nie było ani słowa o tych sprawach dlatego szukam teraz po internecie i odpowiednich forach.


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Witam.

Znalazłem na forum E-transportu streszczoną wersję ustawy o czasie pracy kierowców. Jest ona wg. mnie opisana w łatwy i zrozumiały sposób, jednakże nie wiem czy pisała to osoba kompetentna, która się na tym zna.
Chciałbym aby ktoś kto ma o tym pojęcie (np. Cyryl ) przeczytał ten tekst i odpowiedział, czy jest w nim zawarta prawda, czy są to brednie.
Cytuj:
Oto ten tekst:

POMOCNY na forum etransport.pl napisał(a):
1. Jazda dzienna 9 godzin (2 razy w tygodniu możesz zrobić 10 gpdz.)

2. Jazda ciągła (bez przerwy) maksymalnie 4 godz. 30 min.

3. Przerwa:
- minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub
- przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min.
np: 15+30.
Rada praktyczna: na każde 5 godzin i 15 minut zapisu na tarczce tachografu
musi być zawsze minimum 45 przerwy.
4. Odpoczynek:

- 11 godzin (norma podstawowa)
- 9 godzin (skrócenie o 2 godz.) można zrobić 3 razy w tygodniu, lecz ten
skrócony odpoczynek należy wyrównać w najbliższym tygodniu
- odpoczynek dzielony (12 godzinny) w kombinacji:
8+4 lub 8+2+2 lub 8+3+1 lub inna kombinacja z czego:
- jedna część musi mieć zawsze 8 godz. a pozostałe (nie więcej niż 2 części)
muszą mieć razem conajmniej 4 godz. tak aby było razem 12 godz. Kolejność
tych części jest dowolna. Z reguły "8" roki się jako ostatnią a te mniejsze
w trakcie dnia (odpoczynek to minimum 1 godz.)

5. W tygodniu można prowadzić pojazd przez maksymalnie 6 okresów jazdy
dziennej lub przez maksymalnie 6 dni. Czym to się różni:
- okres jazdy dziennej jest to okres pomiędzy dwoma prawidłowyni
odpoczynkami
- dzień (24 godzinna doba)
Przykład: kierowca zaczyna jazde o godz. 6.00. Prowadzi pojazd przez 4 godz.
następnie robi przerwe 50 minut (jest godz. 10.50), i prowadzi przez następne
4 godz. (jest godz. 14.50), dojechał do celu. Wykonuje 11 godzinny
odpoczynek (jest godz. 1.50). Wykonał prawidłowy odpoczynek i może zacząć
nowy okre jazdy dziennej.
Doba dla kierowcy zaczyna się momentu rozpoczęcia jazdy - czyli w powyższym
przypadku od godz. 6.00.
Przekładając to na język bardziej normalny, od momentu jazdy - w 24 godz. należy wykonać jazdę przepisową (nie przekroczyć norm) i w tych 24 godzinach musi się zmieścić wymagany odpoczynek. Jeżeli zrobimy to wcześniej to możemy zacząc jechać na "nowo"

6. Czas jazdy w dwóch tygodniach 90 godzin (jeżeli w pierwszym tygodniu będzie
kierowca prowadził pojazd maksymalnie czyli 2x10 godz, + 4x9 godz. co daje
56 godzin to w następnym do 90 czyli 34 godz.

7. Odpoczynek tygodniowy najpóźniej po sześciu okresach jazdy dziennej (jeżeli
wykożystał czas wskazany powyżej) lub najpóżniej po sześciu dniach (dobach)
nawet jeżeli prowadził mniej godzin.
wymiar odpoczynku tygodniowego:
- 45 godzin
- 36 godzin (skrócenie z oddaniem najpóźniej w trzecim nastepnym tygopdniu)
Obydwa te odpoczynki w miejscu zamieszkania lub miejscu postoju pojazdu
- 24 godziny (w trasie - wyrównanie jak wyżej)

Dla załogi dwuosobowej doba wynosi 30 godzin a odpoczynek obydwu kierowców jednocześnie conajmniej 8 godzin.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za fatygę

Kolego to jest pierwszy post tego tematu. Reszty szczegółów dot. tej łamigłówki doczytasz się przeglądajac następne jego 26 stron

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2005, 22:43
Posty: 3
GG: 3420712

Witam :)
To ja tez mam male pytanko jak to jest:

jade 3.5h jestem dajmy nato w centrum miasta stoje w korku czy taez jakis wypadek albo cos tam no roznie bywa podjezdzam co pare metrow i stop i tak przez 1h wypada mi juz przerwa 45min i co teraz ?? a zadnego parkingu nie ma na takie autko ...jak to w miescie pewnie nie raz ktos mial taki przypadek.. co robic? staje na srodku miasta i pierdziele nie jadebo mam przerwe? no tak nie mozna wiec co przeginam taho do najblizszego parkingu a tam kontrola i lipa ...co nalezy w takich sytuacjach robic?


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Opisujesz z tyłu na tarczce sytuacje,a jak cyfrowe to robisz wydruk i tez opisujesz.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2007, 22:46
Posty: 14
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Witam, jak wygląda czas pracy w podwójnej obsadzie ?? Trasa Miedzynarodowa
kierowca nr.1- 4,5 zmiana
kierowca nr.2 - 4,5
pytanie czy po kierowcy nr.2 ma być przerwa 45min ? czy znowu może jechać kierowca nr.1 ?? Czy mogą jechać bez przerw aż do wyjechania czasu, jak to wygląda ?? Jeśli było to omawiane to prosze o link. Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 27 kwie 2008, 19:30 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tematy połączone.


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2008, 20:14
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Witam, jak wygląda czas pracy w podwójnej obsadzie ?? Trasa Miedzynarodowa
kierowca nr.1- 4,5 zmiana
kierowca nr.2 - 4,5
pytanie czy po kierowcy nr.2 ma być przerwa 45min ? czy znowu może jechać kierowca nr.1 ?? Czy mogą jechać bez przerw aż do wyjechania czasu, jak to wygląda ?? Jeśli było to omawiane to prosze o link. Pozdrawiam
Moga jechać bez przerw. Po 18 godzinach jazdy obsada robi 9 godzin odpoczynku dziennego i dalej 18 godzin.. 2 razy w tygodniu można czas jazdy wydłużyć do 20 godzin nieprzerwanej jazdy. potrzeby fizjologiczne tylko podczas zmiany tarczek co 4 - 4,5 godziny. W praktyce kierowcy po ok 4 godzinach zmieniają się aby nie przeciągnąc czasu jazdy przez jakis korek na autobhanie. Często też kręca pauzę po 9 godzinach na kawkę czy herbatkę i rozprostowanie kości - chyba że są wołami roboczymi.... Czasem też tej godziny brakuje do diety ;) Ogólnie rzecz ujmując jazda w podwójnej obsadzie to niezły maraton i nie każdy da radę... Szerokości
Cytuj:
Witam.

Znalazłem na forum E-transportu streszczoną wersję ustawy o czasie pracy kierowców. Jest ona wg. mnie opisana w łatwy i zrozumiały sposób, jednakże nie wiem czy pisała to osoba kompetentna, która się na tym zna.
Chciałbym aby ktoś kto ma o tym pojęcie (np. Cyryl ) przeczytał ten tekst i odpowiedział, czy jest w nim zawarta prawda, czy są to brednie.
To jest stan prawny z przed 1 stycznia br.


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 7:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
2 razy w tygodniu można czas jazdy wydłużyć do 20 godzin nieprzerwanej jazdy.
Gdzie jest napisane że 2 razy w tygodniu można przeciągnąć do 20 godzin? Proszę podać podstawę prawną... Mi sie wydaje że nie ma takiej opcji


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 8:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2008, 22:36
Posty: 91
GG: 2940985
Lokalizacja: Oświęcim

dwa razy w tygodniu mozna wydluzyc ale do 10 godzi :mrgreen: podejzewam ze 20 godz..to tylko blad w pisowni kolegi powyzej

_________________
Zeby bylo o czym myslec, a nie bylo czym sie martwic................


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 15:33
Posty: 6
GG: 0

Co jest- załoga dwuosobowa, więc 20h 2 rzay w tygodniu


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Cytuj:
Co jest- załoga dwuosobowa, więc 20h 2 rzay w tygodniu
Podejrzewam że koledzy myślą że jak 2 razy w tygodniu w pojedynczej obsadzie można przedłużyć do 10 godzin jazdy to w podwójnej 2 razy można przedłużyć do 20 godzin. Dlatego proszę podać konkretny przepis który to reguluje, bo ja się z takim nie spotkałem..


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 15:33
Posty: 6
GG: 0

Cytuj:
Dlatego proszę podać konkretny przepis który to reguluje, bo ja się z takim nie spotkałem..
Kierowca w podwójnej wykorzystuje tali sam czas jazdy jak w pojedynczej, a skoro jest ich dwóch ...?


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Nadal nikt nie podał przepisu prawnego który to reguluje a spekulacje że jeżeli w pojedynczej tak jest to w podwójnej jest podobnie są niepoważne, ciekawe czy tak powiesz BAG....

Ja wiem, że na dzień dzisiejszy doba w podwójnej obsadzie trwa 30 godzin, maksymalny czas jazdy to 18 godzin maksymalnie przez 6 okresów. Każdy kierowca jedzie max po 4,5 godziny ale nie musi być przerwy 45min. Ponadto dzienny odpoczynek wynosi minimum 9 godzin....

Jeżeli się coś zmieniło ( i tu się powtórzę! ) proszę podać podstawę prawną....


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 15:33
Posty: 6
GG: 0

Post Wysłano: 30 kwie 2008, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Mi mowiono na kursie a poza tym kierowcy i ja tak robie, bo przepisy zmienily sie w tym roku i sa 2 opcje jazdy we 2óch:

1 kierowca robi 9 ( wyjatkowo 10h) tak jakby jechał sam czyli robi pauze (-y) a potem wsiada drugi i robi tak samo

lub
kierowcy jadą na zmiane przesiadajac sie bez robienia przerw ale wtedy kazdy z nich moze jechac max 4h czyli w sumie 8 godzin na kierowce a potem odpoczynek dobowy.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Post Wysłano: 01 maja 2008, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Cytuj:
Mi mowiono na kursie a poza tym kierowcy i ja tak robie, bo przepisy zmienily sie w tym roku i sa 2 opcje jazdy we 2óch:

1 kierowca robi 9 ( wyjatkowo 10h) tak jakby jechał sam czyli robi pauze (-y) a potem wsiada drugi i robi tak samo

lub
kierowcy jadą na zmiane przesiadajac sie bez robienia przerw ale wtedy kazdy z nich moze jechac max 4h czyli w sumie 8 godzin na kierowce a potem odpoczynek dobowy.
Pierwszy przykład może i teoretycznie możliwy ale troche bez sensu...

Drugi przykład jak najbardziej poprawny ale możesz jechać 4,5 godziny a potem drugi kierowca. Ale przeważnie się jeździ 4 godziny potem drugi itp... W podwójnej każdy kierowca może jechać 9 godzin a nie tak jak kolego napisałeś że 8

Analizując link który podrzucił kolega wysgab wychodzi na to że ja nie mam racji i jednak można 2 razy w tygodniu pociągnąc na 10 godzin


Post Wysłano: 02 maja 2008, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Nie wiem ile lat juz jezdzisz ale od nowego roku jezdzi sie w podwojnej po 8h, oczywiscie ze mozna wiecej ale konsekwencje tego poniesiesz sam, ja zostałem tak wlasnie poinstruowany.
Cytuj:

Pierwszy przykład może i teoretycznie możliwy ale troche bez sensu...
Jezeli dla Ciebie zrobienie przez załoge 2 x po 10 godzin podług zrobienia 2 x 8 godzin jadac na zmiane jest bez znaczenia no to gratuluje wiedzy praktycznej w tym temacie.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Post Wysłano: 02 maja 2008, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

A w mojej nowej firmie są tylko podwójne, ok 100 kierowców i wszyscy jezdżą 2x9 godzin. Nikt narazie nie robił problemów przy kontrolach.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 02 maja 2008, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2008, 14:40
Posty: 4
GG: 6468697

jeśli jest ktoś zainteresowany posiadam materiały szkoleniowe z kursu dokształcającego kierowców wykonujących transport drogowy...
CZAS PROWADZENIA POJAZDU I OBOWIAZKOWE ODPOCZYNKI KIEROWCY.

proszę, spakowane skany na hoście:
http://www.zippyshare.com/v/64778941/file.html


mona


Post Wysłano: 03 maja 2008, 8:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Do kolegi Adamo:

Jeżeli jedzie załoga i z tego co napisałeś jedzie pierwszy: 4,5h potem 45min pauza znowy jedzie 4,5h i potem wsiada drugi i jest ta sama sytuacja wydaje mi się naprawde bezsensowna. Po co mam jechać 9 godzin ciągiem jak moge 4,5h ( czy 4h ) a potem wsiada drugi. Bynajmniej takie jest moje zdanie.
Napisałem teoretycznie możliwe... bo niby wszystko się zgadza i jazda i przerwy i doba kierowcy, ale ja nie spotkałem żadnego przepisu który pozwala w ten sposób jeździć. Może coś się zmieniło w tym roku, może kolega mona podał go w swoim poście ( niestety nie moge tego otworzyć ). Dlatego najlepiej podać tu na forum źródło na którym opierasz to co napisałeś bo może faktycznie są zmiany a większość o tym nie wie... Podobnie piszesz że w podwójnej jeździ się po 8 godzin. Ja znam przepis który wszedł w życie w kwietniu 2007 i pozwala jeździć po 9 godzin a nawet jak sie ostatnio dowiedziałem 2 razy w tygodniu po 10 godzin.

Więc ADAMO jeżeli masz tekst rozporządzenia regulującego zmiany czasu pracy kierowców od tego roku to wrzuć to na forum, bo jak narazie to piszesz że to w waszej firmie tak jeździcie. Jeżeli wszystko jednak jest po staremu to nikt mi nie zabroni jazdy 18 godzin w podwójnej i żadnych konsekwencji przy kontroli nie będzie...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 26 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 28162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: