Autor
Wiadomość
Tytuł: MORD Kraków
Post Wysłano: 01 lut 2008, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 18:01
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: RJS / KR

Cytuj:
MORD Kraków

Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie

Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie jest wojewódzką osobą prawną. Organem założycielskim i nadzorującym jest Zarząd Województwa Małopolskiego. Ośrodek działa na podstawie ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, ze zm.) uchwały Zarządu Województwa Małopolskiego nr 18/99 z 8 lutego 1999 r.

Foto galeria:
* Foto galeria

Kontakt:
Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie
ul. Nowohucka 33a
30-728 Kraków

sekretariat@mord.krakow.pl

tel. - (012) 656 56 20



Źródło: http://www.mord.krakow.pl
Przeglądnąłem całe forum i nie znalazłem zbyt wielu informacji na temat tego ośrodka, dlatego zakładam nowy temat. Chcę sobie zrobić prawo jazdy na kategorię E do C właśnie w Krakowie. Czy ktoś zdawał egzamin na tą kategorię właśnie w tym ośrodku? Jesli tak to niech się podzieli informacjami: na jakim samochodzie się zdaje? (na stronie ośrodka ruchu drogowego jest napisane że posiadają Stara 1142 + przyczepa Autosan, Stara 1142 + przyczepa Tandem, Iveco + naczepa oraz Star + naczepa). Słyszałem że Stara używają do spinania zestawu a jazdę zdaje się na Ivecu. Proszę również o informacje nt egzaminatorów, tras egzaminacyjnych, stopnia trudności egzaminu itp. Z góry dziękuję.

_________________
GG.


Post Wysłano: 01 lut 2008, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2007, 23:16
Posty: 42
GG: 0
Samochód: FIAT
Lokalizacja: kraków

Niestety nie mogę ci pomóc, ale myśle że ty mi pomożesz.
Mam zamiar zdawać w Krakowie prawko kat.B.
Powiec mi czy rzeczywiście jest tak ciężko zdać jak niektórzy piszą. Zresztą napisz wszystko co mi może być przydatne.
Z góry ci bardzo dziękuje.


Post Wysłano: 01 lut 2008, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 18:01
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: RJS / KR

Niestety kolego nie pomogę Ci ponieważ prawo jazdy kat. B jak i C zdawałem w innym ośrodku ruchu drogowego. Mogę jedynie odesłać Cię na inne forum, myślę że tam znajdziesz przydatne informacje (link wyślę na PW).

A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedź.

_________________
GG.


Post Wysłano: 25 lut 2008, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2007, 21:09
Posty: 31
GG: 7984400

Kolego, co do zdawania w Krakowie. 25.01.07 zdawałem na B i poszło bezproblemowo. 18.01.08 miałem egzamin na C i także bez najmniejszych problemów. Niewiem jak inni, ale ja jestem zdania, żę jak umiesz dobrze jeździć to poradzisz sobie wszędzie i w każdych warunkach, niezważając na to jakie to miasto. Widziałem przypadki, że ludzie zdawali w mniejszych miastach a potem wjeżdzali w Kraków i niewiedzieli co mają robić. Kolego, jak coś potrzebujesz to pytaj, służę pomocą.


Post Wysłano: 27 lut 2008, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2007, 23:16
Posty: 42
GG: 0
Samochód: FIAT
Lokalizacja: kraków

Dzięki!
ja jestem tego samego zdania co ty, tylko różni ludzie różniesię wypowiadają na temat egzaminatorów w Krakowie. Ja mam termin dopiero na kwiecień.
Mój kolega zdawał tydziń temu prawko i nie zdał, następny termin ma na kwiecień- to jest chyba chore!

Powodzonka na egzaminie C+E!


Post Wysłano: 27 lut 2008, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2007, 21:09
Posty: 31
GG: 7984400

Wielkie dzięki. Na E wybierm się we wakację bo teraz maturka.
Zdając na C trafiłem podobno na najgorszego instruktora na jakiego można było trafić. Ostry, gbur i było widać, że chciał mnie uwalić, ale poradzę Ci tyle, żebyś zachował spokój i niedał się sprowokować. Jak będziesz myślał co robisz to sobie poradzisz.


Post Wysłano: 27 lut 2008, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2007, 23:16
Posty: 42
GG: 0
Samochód: FIAT
Lokalizacja: kraków

Chociaż jedna osoba, która o egzaminie normalnie się wypowiada.

Niewiesz gdzie można zrobić uprawnienia na koparki. Najlepiej w okolicach Myślenic.

A i do zobaczenia na szlaku!!!


Post Wysłano: 28 lut 2008, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2007, 21:09
Posty: 31
GG: 7984400

Kolego, pytałem taty czy niewie, gdzie można zrobić i mi powiedział, że nie jest pewny, ale możliwe, że w Urzędzie Dozoru Technicznego (ul.Śliczna, Kraków) lub w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego (ul. Dietla, Kraków). Możesz zadzwonić i się popytać. Ja w sobotę zaczynam kurs na przewóz rzeczy, bo trzeba się dalej rozwijać :lol:


Post Wysłano: 28 lut 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2007, 23:16
Posty: 42
GG: 0
Samochód: FIAT
Lokalizacja: kraków

Dzięki. Bo sobie może zrobię taki kurs. Narazie czekam na kwiecień na egzamin na osobówkę, a potem pewnie zacznę kurs kat.C.


Post Wysłano: 28 lut 2008, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 18:01
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: RJS / KR

Koledzy, może znacie odpowiedź na pytania które zadałem na samym początku?

_________________
GG.


Post Wysłano: 29 lut 2008, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2007, 21:09
Posty: 31
GG: 7984400

Co do egzaminu na E to doszły mnie słuchy, że niektóre szkoły jazdy z Krakowa podstawiają swoje samochody z przyczepami bo MORD chyba nie posiada przyczep bo zakupili nowe Midlumki i kasy brakło. W tej szkole co ja się uczyłem na C to wiem, że na egzamin C+E podstawiają swojego Dafa 45 z tandemem. Jeśli się dowiem coś więcej to napisze.


Post Wysłano: 16 mar 2008, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 15:30
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Volvo FM12
Lokalizacja: Londyn

Większość ośrodków podstawia swoje zestawy na kat. C+E, np. LOK podstawia :
Iveco Eurostar
Obrazek


Post Wysłano: 15 kwie 2008, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 gru 2007, 23:16
Posty: 42
GG: 0
Samochód: FIAT
Lokalizacja: kraków

Zdałem dziś prawko katB.
Czy możecie mi polecić ośrodek szkolenia kierowców, w którym mógłbym zrobić kurs kat. C (Oczywiście z Krakowa).

Dzięki!!!


Post Wysłano: 19 kwie 2008, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2007, 21:09
Posty: 31
GG: 7984400

Co do ośrodków szkolenia to jest ich dużo w Krakowie. Ja robiłem niedawno w małym prywatnym "Jan Kowalik", poszło szybko i bezboleśnie. Z takich lepszych co wiem to są jeszcze: LOK, Rolminex, OES, Formuła noi pewnie wiele jeszcze innych. Sam teraz potrzebuję zrobić szybko E i zastanawiam się gdzie iść żeby było jak najszybciej.


Post Wysłano: 22 kwie 2008, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 19:38
Posty: 96
GG: 0
Lokalizacja: KWI

Cytuj:
Co do egzaminu na E to doszły mnie słuchy, że niektóre szkoły jazdy z Krakowa podstawiają swoje samochody z przyczepami bo MORD chyba nie posiada przyczep bo zakupili nowe Midlumki i kasy brakło. W tej szkole co ja się uczyłem na C to wiem, że na egzamin C+E podstawiają swojego Dafa 45 z tandemem. Jeśli się dowiem coś więcej to napisze.
Dokładnie kolego... Ja zdawalem rok temu.. C na midlumce...a CE własnie na zestawie z OSK.... akurat Daf 45 + tandem... Poszlo bez problemu.. egzaminator ok. 70l. troche upierdliwy ale sie dało rady:) powodzenia dla kursantow..

_________________
[CE][DE]


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 15:28
Posty: 4
GG: 0

Kilka słów o moich egzaminach i sugestii dla zdających w krakowskim MORD-zie.
Historia egzaminowania:

C zdawałem w 2006, wydaje mi się, że na tym Starze, który teraz służy jako symulator do podłączania przyczepy. Poszło jak po maśle za pierwszym razem.

E zdawałem w tym roku, w lutym. Udało się za czwartym podejściem, dwa razy padłem na placu - parkowanie prostopadłe tyłem, raz w czasie jazdy w ruchu miejskim - zakręt w lewo, wykonany z zachowaniem zbyt małej odległości od samochodu osobowego.

D również w tym roku, kilka tygodni po E, poszło za pierwszym razem.

Uwagi praktyczne do E:

Najpierw spinanie przyczepy i odwieczne pytanie o kolejność podłączania przewodów pneumatycznych. Zdającym w Krakowie proponuję, żeby zapamiętali tyle:

Jeśli macie problem z zapamiętywaniem kolorów, przyjmijcie, że najpierw podłączacie przewód elektryczny, później przewód pneumatyczny znajdujący się poniżej, po tej samej (lewej) stronie samochodu, później przewód drugiej stronie.

W żadnym wypadku nie przechodźcie nad ani pod dyszlem przyczepy - przespacerujcie się spokojnie dookoła. Egzaminatorzy, na których trafiłem nie przerywali egzaminu po takim błędzie ale nie warto ryzykować.
Rozpinanie przewodów w odwrotnej kolejności: prawa strona - pneumatyczny, lewa strona pneumatyczny i na końcu elektryczny.

Przewody pneumatyczne miały wymieniane końcówki ale mimo tego podłączając je trzeba zwrócić uwagę na wzajemne położenie uszczelek złączy, czasami trzeba spróbować kilka razy zanim uda się uzyskać szczelne połączenie.

Zwróćcie uwagę na hak paszczowy Stara. Jeśli odblokujecie go przed rozpoczęciem zadania, odjedziecie od przyczepy a następnie do niej wrócicie, zatrzymajcie się i wyjdźcie z kabiny, żeby sprawdzić hak. Trzpień lubi się częściowo zsunąć przy ruszaniu i hamowaniu, jeśli go nie poprawicie, uderzycie nim o kolucho dyszla i ze sprzęgania nic nie wyjdzie. Starajcie się zatrzymać Stara mniej więcej metr od dyszla i upewnijcie się że dźwignia jest w skrajnej górnej pozycji popychając ją ręką.

Po dojechaniu do przyczepy i trafirniu dyszlem w paszczę haka upewnijcie się, że dźwignia blokady jest całkowicie opuszczona, lubi się przyciąć w połowie drogi pomiędzy położeniem "otwarty" a "zabezpieczony". Jeśli nie zaskoczy, można kilka razy delikatnie szarpnąć autem. Zawsze sprawdzajcie pewność połączenia naciskając dźwignię ręką, nigdy "na oko".

Niektórzy egzaminatorzy wymagają ustawienia Stara równolegle do przyczepy, innym wystarczy odjechanie autem do wysokości starej bramy wyjazdowej. W drugim przypadku wystarczy jechać po prostej do przodu i do tyłu sprawdzając położenie samochodu wzdględem linii namalowanej po prawej stronie.

Kilkucentymetrowe pomyłki położenia haka względem dyszla można poprawić delikatnie ruszając dyszlem przyczepy. Większe - niestety tylko manewrując autem.

Przy przyczepie stoją tyczki, którymi można się posłużyć do oznaczenia pozycji przyczepy ale trzeba o to zapytać egzaminatora.

Star ma swoje fanaberie. Prawdopodobnie ma nieszczelną instalację pneumatyczną, czasami nie daje się go zgasić. Zresztą egzaminator prosi, żeby tego nie robić. Jeśli będziesz musiał unieruchomić silnik a nie udaje się tego zrobić normalnie (przyciskiem odprężacza) zawsze możesz postąpić mniej elegancko: wrzucić 4 bieg, włączyć hamulec ręczny i puścić sprzęgło.

W Starze i w przyczepie mogą być niesprawne światła - wszystkie lub niektóre, egzaminatorzy o tym wiedzą i nie robią kłopotów.

Przyczepą nie ruszacie z miejsca, nie usuwacie klocków.

Oczywiście zawsze słuchacie poleceń egzaminatora, może się zdarzyć, że zanim podejdziecie do egzaminu naprawią Stara, zmienią przyczepę albo podstawią inny samochód.


Drugi krok to losowanie zestawu zadań do wykonania na placu i jazda po placu. W praktyce prawie zawsze zestawem podstawionym przez Wasz ośrodek szkolenia.
- zestawy są dwa, ostrożnie podchodźcie do sugestii, że "łatwiejsza" karta różni się czymkolwiek od "trudniejszej". Moim zdaniem trudno ocenić różnicę, nawet jeśli taka istnieje.
- powtórzcie sobie prawidłowe nazwy wszystkich świateł i lokalizację wyłączników w kabinie. Za złą odpowiedź prawdopodobnie nikt nikogo nie obleje ale napięcie wzrośnie a nie o to chodzi. Zwróćcie uwagę na określenia: światła obrysowe, krawędziowe, pozycyjne boczne. Dopytajcie instruktora przed egzaminem.
- powtórzcie lokalizację zbiorników i wlewów płynów eksploatacyjnych, sposób podnoszenia kabiny, pomiaru poziomu oleju (w zależności od pojazdu oprócz bagnetu czasami można go zmierzyć wskaźnikiem umieszczonym w kabinie przed rozruchem silnika).
- pamiętajcie o pasach, światła na placu zazwyczaj mogą być wyłączone ale najlepiej wprost zapytać egzaminatora. W razie wątpliwości lepiej zacząć jazdę z włączonymi światłami, najwyżej egzaminator zasugeruje, żeby je wyłączyć.

Jazda po łuku
Pamiętajcie: dowolna liczba poprawek, byleby nie wyjechać poza linię, nie przewrócić pachołka albo nie przekroczyć czasu przeznaczonego na wykonanie manewru. Naprawdę, można to przejechać w miarę bezstresowo. Jeśli się zdenerwujesz i zacznie ci "chodzić" noga na sprzęgle, oprzyj obcas o podłogę, to pomaga.

Dojazd do tyczek przodem jest w zasadzie prosty i nie wymaga komentarza.

Dojazd do tyczek tyłem jest bardziej emocjonujący. Można sobie pomóc na dwa sposoby:
Jeśli zestaw na początku manewru jest dobrze ustawiony zaraz po wejściu do kabiny ale przed ruszeniem zapamiętaj położenie jakiegoś przedmiotu na zewnątrz względem elementu samochodu - to może być kamień lub patyk leżący na krawężniku, cokolwiek.
Drugi sposób to zapamiętanie położenia tylnego koła przyczepy względem np. pokrywy włazu do kanału. W "moim" zestawie koło musiało na tą pokrywę najechać (ewentualnie znaleźć się obok niej). W przypadku innej naczepy może być inaczej. Zapytaj swojego instruktora. Jeśli wybierzesz ten sposób pamiętaj, żeby cofając zestaw ustawić ciągnik tak, żeby widzieć tylne prawe koło naczepy,bo po tej stronie znajduje się wspomniana pokrywa.

No dobrze, póki co wystarczy. Jeśli uważacie, że przyda się wam do czegoś to moje pisanie - będę je kontynuował.


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2007, 18:01
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: RJS / KR

piotr_k, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Właśnie o taką mi chodziło. Ja nie mam już więcej pytań. Pozostawiam ten temat kolegom, myślę że jeszcze się wielu osobom przyda.

_________________
GG.


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 kwie 2008, 14:39
Posty: 1
GG: 1716585

piotr_k napisałęś ...Drugi sposób to zapamiętanie położenia tylnego koła przyczepy względem np. pokrywy włazu do kanału... .. Jeśli wybierzesz ten sposób pamiętaj, żeby cofając zestaw ustawić ciągnik tak, żeby widzieć tylne prawe koło naczepy,bo po tej stronie znajduje się wspomniana pokrywa...

Wszystko ok z tym że cofając, to koło naczepy najeżdrzającej na studzienkę kanalizacyjną to tylne LEWE koło naczepy... patrzysz przez LEWE lusterko..
Poza tym.. możesz też zasugerować się słupem latarni oświetlającej plac. A dokładniej ...
cofając zestawem "schowaj" zestaw do miejsca w którym przedni zderzak wyrównał się z tym słupem znajdującym się po lewej stronie kierowcy, a prawej "przystanku" .. pozdro..


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 15:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

a nie można po prostu wysiąść z auta i sprawdzić jaka jest odległość i ewentualnie korygować? mówie tu o kat.C+E, u mnie w mieście można wysiąść i obadać całą sytuacje :)

pzdr.

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 29 kwie 2008, 8:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 15:28
Posty: 4
GG: 0

Cytuj:
Wszystko ok z tym że cofając, to koło naczepy najeżdrzającej na studzienkę kanalizacyjną to tylne LEWE koło naczepy... patrzysz przez LEWE lusterko..
Poza tym.. możesz też zasugerować się słupem latarni oświetlającej plac. A dokładniej ...
cofając zestawem "schowaj" zestaw do miejsca w którym przedni zderzak wyrównał się z tym słupem znajdującym się po lewej stronie kierowcy, a prawej "przystanku" .. pozdro..
Racja!!! Przepraszam, kiedy opisywalem sytuacje wyobrazilem sobie zestaw z punktu widzenia kogos, kto stoi na zewnatrz, przodem do kabiny :) Na drodze staram sie pamietac, gdzie jest prawa, a gdzie lewa strona...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: