Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 lut 2008, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2007, 18:06
Posty: 30
GG: 47555270
Samochód: MB ATEGO
Lokalizacja: Śląsk

witam jakie są przepis, ustawy itp dotyczące transportu do DMC 3,5t ?
narazie dowiedziałem sie iż należy tylko założyc DG i to wystarczy, prowojazdy na B wystarczy i nie używa sie techografów (chyba że w skrajnych przypadkach kiedy to jest on już umieszczony w autku)

ale nadal nurtują mnie pytania :roll: a więc pokolei:
1)czy w takim trensporcie także jak wystawią mi fakture za transport to musze zapłacic od owej faktóry 22% vatu ?
2)czy mogę odliczac vat z paliwa, rat leasingu oraz innych potrzebnych firmie rzeczy ?
3)czy jest nadal takie dofinansowanie z unji iż płacą 50% wartości auta (wyłącznie nowych) ?
4)jeśli nie ma tachografu w autku czy znaczy to iż moge jezdzic nawet 24h na dobę ?
5)czy napewno moge prowadzic autko w wieku 18 lat ?

Jakie jeszcze są ważne i mniej ważne sprawy dotyczące transportu o DMC 3,5t dotyczące kwesti prawnych choc niekoniecznie :wink: ?

_________________
...


Post Wysłano: 25 lut 2008, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 gru 2007, 0:23
Posty: 109
GG: 10480858
Samochód: 440 dxi
Lokalizacja: Pniewy

Cytuj:
witam jakie są przepis, ustawy itp dotyczące transportu do DMC 3,5t ?
narazie dowiedziałem sie iż należy tylko założyc DG i to wystarczy, prowojazdy na B wystarczy i nie używa sie techografów (chyba że w skrajnych przypadkach kiedy to jest on już umieszczony w autku)

ale nadal nurtują mnie pytania :roll: a więc pokolei:
1)czy w takim trensporcie także jak wystawią mi fakture za transport to musze zapłacic od owej faktóry 22% vatu ?
2)czy mogę odliczac vat z paliwa, rat leasingu oraz innych potrzebnych firmie rzeczy ?
3)czy jest nadal takie dofinansowanie z unji iż płacą 50% wartości auta (wyłącznie nowych) ?
4)jeśli nie ma tachografu w autku czy znaczy to iż moge jezdzic nawet 24h na dobę ?
5)czy napewno moge prowadzic autko w wieku 18 lat ?
WITAM. ja odpowiem tylko do 4 i 5 bo reszty nie kojarze. Wiec tak 4: Mozesz prowadzic auto 24h no bo kto ci udowodni ze jachałes tak długo jak nie masz tacha
5: A co do wieku to jesli DMC nie przekracza 3,5t to mozesz smiało smigac.

_________________
Uczeń Technikum Logistycznego ;)


Post Wysłano: 25 lut 2008, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Ad1. Tak, jak od każdej usługi 'standardowej'
Ad2. Zależy od auta- są przepisy o vacie ktore precyzują kiedy mozemy odliczać tenże bez limitów w przypadku pojazdów < 3.5 tony, niestety, przepisy te zmieniają sie w czasie i raz mozna odliczac, raz nie mozna, jak jest teraz nawet nie wiem
Ad3. Hmm... unia rózne dziwne rzeczy finansuje, generalnie przy 'dorosłych' firmach transportowych - srodków transportu z dofinansowania nie kupisz, ale np. baze wybudujesz i wyposażysz. przy firmach transportowych < 3.5 tony, nie mam bladego pojęcia, to normalna DG nie podpadająca zbyt mocno pod ustawe o transporcie, kto wie, moze i są jakieś promocje :) ale trzeba pytać w tych biurach co tą pomocą unijną pomagają załatwiać. Tylko uważaj - bo np;.dużą ciężarówke dofinansują jesli sie powie ze to na potrzeby własne, tylko nie daj boze potem sie okaże ze ty tą ciężarówką usługe zrobiles 'komus' to cale dofinansowanie trzeba oddać. Jak przy małych to wyglada - nie wiem
Ad4. oczywiście tak. W tym celu kupuje sie pudełko zapałek do podpierania powiek. Wersja zaawansowana hardcore - nożykiem introligatorskim powieki sie wycina, zeby sie oczy nie zamykały, i można jeździć nonstop ;) Przebiegi typu 300 tys km busem w ciągu roku to 'norma'
Ad5. Możesz, przepisy definiują granice 21 lat przy pracy > 7.5 tony, a i to z wyjątkami do obejscia

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 25 lut 2008, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Cytuj:
2)czy mogę odliczac vat z paliwa, rat leasingu oraz innych potrzebnych firmie rzeczy ?
Cytuj:
Ad2. Zależy od auta- są przepisy o vacie ktore precyzują kiedy mozemy odliczać tenże bez limitów w przypadku pojazdów < 3.5 tony, niestety, przepisy te zmieniają sie w czasie i raz mozna odliczac, raz nie mozna, jak jest teraz nawet nie wiem
Na 99% możesz, gdyż auto będzie zarejestrowane na pojazd ciężarowy, przestrzeń ładunkowa będzie przekraczać 50% długości auta i gdy spełnione są te warunki można odliczać VAT od paliwa. Tak samo jak autobusy. Dajmy przykład Fiat Ducato DMC 3,5t. Wersja 9-cio osobowa VAT-u od paliwa nie odliczysz gdyż jest to auto osobowe. Wersja ponad 9 osób, VAT odliczysz, gdyż pojazd jest już jako autobus, ale wymagane jest zawodowe prawo jazdy. Oczywiście pojazd musi być zarejestrowany na firmę nie na osobę fizyczną, bo nawet gdy będą spełnione warunki to VAT-u od paliwa nie można odliczyć
Raty leasingowe itp. to tak jak każda firma.

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 26 lut 2008, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Oczywiście pojazd musi być zarejestrowany na firmę nie na osobę fizyczną,

przy jednoosobowej Działalności Gospodarczej wpisanie czegos innego niż swoje imie i nazwisko w dowodzie rejestracyjnym może byc trudne , to nie wpływa na odliczenia vat przy rozliczeniach działalności :) Gorzej, moze być tam nawet wpisana nasza babcia, byle by nam dała jakis papier typu użyczenie, pożyczenie zeby była podstawa do księgowania kosztów związanych z eksploatacją tego pojazdu. Chyba piszesz że pojazd musi być 'wpisany w firmie' - jako środek trwały czy coś tam , to już księgowa bedzie wiedziała co i jak ma byc zeby było dobrze ;)


przy przewozach osobowych pojawiają sie już przebitki licencji, nawet < 9 osob, ale pewien zupełnie nie jestem, nie moja branża:)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 26 lut 2008, 0:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Cytuj:
przy przewozach osobowych pojawiają sie już przebitki licencji, nawet < 9 osob, ale pewien zupełnie nie jestem, nie moja branża:)
O tym to się przyznam że słyszę pierwszy raz... Ma ktoś jakieś szersze info na ten temat??

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 26 lut 2008, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

jak pisalem, nie moja branża przewóz osob
ale coś mi sie kołata że warto temat zbadać bliżej nawet przy wożeniu < 9 osob bo chyba byly jakies wymagania formalne ktorych przy wożeniu ziemniaków nie było.

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 26 lut 2008, 0:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

USTAWA
z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób.
(Dz. U. z dnia 24 listopada 1997 r.)


[pewnie są później jeszcze jakieś]

Art. 1. Ustawa określa warunki wykonywania krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi w kraju oraz używania prywatnych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów do celów służbowych.


Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) przewóz zarobkowy - działalność gospodarczą polegającą na odpłatnym przewozie osób pojazdami samochodowymi,
2) przewozy regularne - przewozy osób wykonywane po drogach publicznych według uzgodnionego rozkładu jazdy,
3) przewozy nieregularne - przewozy wykonywane w czasie i na warunkach wzajemnie uzgodnionych pomiędzy przewoźnikiem i klientem, w szczególności wycieczki zakładowe, turystyczne, przewozy pracownicze, szkolne, a także pielgrzymki, zjazdy, zloty itp.,
4) linia komunikacyjna - połączenie komunikacyjne na wyznaczonej drodze publicznej, po której odbywają się regularne przewozy osób oraz na której znajdują się miejsca do wsiadania i wysiadania podróżnych.

Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu osób na potrzeby własne, za które uważa się niezarobkowe przewozy osób wykonywane przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności przedsiębiorcy pojazdami samochodowymi będącymi jego własnością.

Art. 4. 1. Działalność gospodarcza polegająca na wykonywaniu krajowego zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi wymaga zezwolenia.
2. Udzielenie, odmowa udzielenia, cofnięcie, zmiana lub wygaśnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej.



w skrócie
niech sie ktos rozejrzy czy są później jakieś zmiany, anulacje przepisów itd itp

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 27 lut 2008, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Odnośnie pkt.2 to u mnie w firmie jest bus do 3,5t i sam kiedyś jechałem nim do stacji diagnostycznej gdzie diagnosta wystawił zaświadczenie do skarbowego tzw. Vat 1 jeśli dobrze pamiętam. Na tej podstawie chyba wbili w wydziale komunikacji pieczątkę VAT 1 aby można było odliczać cały VAT z paliwa.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 14 maja 2008, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Mam pytanko w pracy mam kolegę tylko z prawkiem kat B.Twierdzi on,że może ciągnąć przyczepę taką aby nie przekroczyć DMC zestawu 3,5t.Wydaje mi się,że do 750kg DMC przyczepy.Kto ma rację?


Post Wysłano: 14 maja 2008, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

michale, ty masz takie pytanie ????

niewierze ;)


obaj macie racje
on - bo faktycznie moze ciągnąć dowolną przyczepę pod warunkiem że sie w DMC 3.5 tony zmieści

ty - bo przyczepka do 750kg jest tym jednym wyjątkiem kiedy może to 3.5 tony DMC przekroczyć i cały zestaw moze ważyć 4250kg DMC

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 15 maja 2008, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
ty - bo przyczepka do 750kg jest tym jednym wyjątkiem kiedy może to 3.5 tony DMC przekroczyć i cały zestaw moze ważyć 4250kg DMC
Kolego krecik i właśnie tu jest pies pogrzebany...Nie można"trochę być w ciąży".Albo zestaw do 3,5t,albo powyżej,albo ja czegoś nie rozumię?Albo po prostu ja mam rację,że z przyczepką do 750kg i pod warunkiem,że zestaw nie przekroczy 3,5t.To chyba trzyma się kupy?
Ewentualnie poproszę o interwencję kogoś z wydz.ruchu drogowego :wink:


Post Wysłano: 15 maja 2008, 8:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Ale czym innym jest PRD a czym innym Ustawa oTransporcie Drogowym i o Czasie Kierowców,tu jest kolizja.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 15 maja 2008, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

no akurat tutaj mozna być 'troche w ciązy'

przykład, kierowca z kat. B.

Volvo V70 może jechać z przyczepą o DMC 1.5 tony
auto ma DMC własne 1960kg, dodając do tego 1.5 t z przyczepki mamy 3.460kg
/pomińmy fakt że takie volvo nie powinno holować takiej przyczepy mimo ze w dowodzie ma wpisane ze może, to tak naprawde nie moze, bo przepisy w innym miejscu itd itp nie chce mi sie o tym pisac bo to wypracowanie trzy strony powstanie, tu w tym przykladzie - moze holować :)/

Toyota LandCruiser 100 - może jechać tylko z przyczepką 750 kilo
auto ma DMC własne 3.400kg, wiec dzięki tej możliwości bycia 'troche w ciąży' - może holować przyczepkę lekką na lejcach "B". i dopiero po zdaniu B+E możesz za nią holować wszystko z przedziału 751kg - 3.5 tony/

Ot, taki kraj, trzeba sie przyzwyczaić.


Jeśli DMC zestawu przekracza 3.5 tony i przyczepa holowana ma DMC większe niż 750 kilo - potrzebne jest prawojazdy kat B+E.

Jaśniej ?
Cytuj:
Ale czym innym jest PRD a czym innym Ustawa oTransporcie Drogowym i o Czasie Kierowców,tu jest kolizja.
a to w ustawie o transporcie i w przepisach o czasie pracy kierowców jest cos nt. przyczep ktore mozna na danych kategoriach holować ?:>

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 15 maja 2008, 9:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

No jeśli chodzi o kategorie to nie ,ale licencja i tacho i winieta, już tak.Nawet jak zapnie 750-ątke,i przakroczy zespół 3,5t DMC to co? :]

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 15 maja 2008, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Jeżeli auto (DMC=3,5t) jest jego, przyczepka (DMC=750kg) jego może śmigać i tacho nie jest mu do niczego potrzebne. Jeżeli jest to firma, nie zależnie jaka, czy transport drogowy, czy na potrzeby własne, potrzebny jest już tachograf.
Nie wiem czy są jakieś rozwiązania z książką kierowcy czy coś takiego, jeżeli auto nie jest wyposażone w tachograf, ale na ten temat się nie wypowiadam, bo nie wiem. Niech ktoś inny rozwinie tą kwestię.

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 15 maja 2008, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Volvo V70 może jechać z przyczepą o DMC 1.5 tony
auto ma DMC własne 1960kg, dodając do tego 1.5 t z przyczepki mamy 3.460kg
/pomińmy fakt że takie volvo nie powinno holować takiej przyczepy
Dlaczego?Nie widzę żadnej nieścisłości?Ciężkie auto ciężka przyczepka.


Post Wysłano: 16 maja 2008, 8:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
Volvo V70 może jechać z przyczepą o DMC 1.5 tony
auto ma DMC własne 1960kg, dodając do tego 1.5 t z przyczepki mamy 3.460kg
/pomińmy fakt że takie volvo nie powinno holować takiej przyczepy
Dlaczego?Nie widzę żadnej nieścisłości?Ciężkie auto ciężka przyczepka.
zaufaj ;)
w polsce - zgodnie z przepisami - nie może jechać z przyczepką o takiej masie
w niemczech - może ;)
homologacja pozwala,ale polskie przepisy są troche głebiej popieprzone

chyba ze przyczepce zamontujesz hamulec hydrauliczny albo pneumatyczny ;) i odpowiedni układ w aucie, wtedy kto wie, moze by mozna było 'full legal'

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 16 maja 2008, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

A słyszał coś ktoś o takim prostym, a skutecznym wynalazku jak hamulec najazdowy? On spełnia rolę hamulca w przyczepach powyżej 750km DMC przyczepy. A wymienione Volvo nie może holować np. bo hak nie jest przystosowany do takiej masy przyczepy.

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 16 maja 2008, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

zajrzyj do przepisów - akurat te znajdziesz w warunkach technicznych dla pojazdów...


Akurat to volvo V70 ma w papierach wbite bodajże 1600kg, a na haku 1900kg, miałem, sprawdzałem, holowałem, przyjemność holowania 1.5 tony na haku - zero

niestety polskie przepisy są dość pokomplikowane i utrudniają zrozumienie czegokolwiek

"7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.
"
czyli - żeby holować V70ką przyczepe 1.5 tony musiała by mieć DMC 1.99 tony, a ma mniej :( że o holowaniu wbitej w papiery 1.6 tony juz nawet nie wspomne bo wtedy powinno mieć > 2.1 tony

_________________
Krzysiek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: