Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 maja 2008, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mam mały problem od 2 lat w przyczepie nie był podpinany ABS gdyż było połamane gniazdo jednak nadarzyła się okazja i kupiłem takowe i dziś założyłem ale pamiętam, że kiedy jeszcze ABS działał to często świeciła się żółta kontrolka ABS. W zimę gdy przyczepa szła na przegląda znalazłem urwany kabel złączyłem go na 100% był od ABS-u. Po przeglądzie wyszło iż w prawym przednim kole jest luz po przeglądzie luz został zlikwidowany. Dodam tylko, że ABS najczęściej świecił się na pusto i gdy jechało się po nie równej drodze na pełno przeważnie było ok. I oto moje pytanie czy po dwóch latach ABS będzie działał prawidłowo i czy po złączeniu kabla i usunięciu luzu z koła kontrolka nie będzie się już świecić :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 21 maja 2008, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jakiego koloru zapala się kontrolka od ABSu. Jeśli żółtego to ona sygnalizuje brak podłączonego przewodu od ABSu do przyczepy/naczepy. Gdy jest podłonczony przewód niema prawa się palić żółta kontrolka od ABSu.
Czerwona kontrolka od ABSu powinna się zapalić na chwilę po włonczeniu zapłonu i zgasnąć tak jest w nowych sterownikach ABSu w starszych modelach powinna zgasnąć po przekroczeniu około 20km/h. Jeśli u ciebie się pali nonstop kontrolka od ABSu lub zapala na dziurach sprawdziłbym czujnik od ABSu przy kole zwłascza tym co było luzne czy nie jest odsunięty czujnik od tarczy zębatej z której zbiera impulsy lub został mechanicznie uszkodzony i został starty. Czasami te czujniki padają z starości u siebie w manie jusz dwa czujniki wymieniłem z przodu. Tesz takie objawy miałem że ABS nirmalnie działał jak wjechałem w porządną dziurę zapalała się kontrolka od ABSu i przestawał on działać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Po podłączeniu przewodu zapalła się żółta kontrolka gdy abs jiest nie podłaczony nic się nie świeci pamiętam tylko, że jak się przekręciło kluczyk to w przyczepie coś psykało na wydaje mi się, że teraz powinno być dobrze bo luzów jako takich już nie ma i wszystkie kable są ok :wink:No ale pozostaje jeszcze to, że 2 lata bez użytku robi swoje :wink:
No zobaczymy jak ojciec bedzie jechał w trase to podłącze ten ABS w przyczepie na 100% są te stare czujniki takie jak w f 90 :wink:
Mógłby mi ktos ppowiedzieć co zonaczaję te kable bo podłączyłem tak:
1- 2 białe grube kable
2-cienki szary
3-cieniki brazowy
4-gruby brazowy i czerwony gruby
5-cienki zielony
foty gniazda ABS
Obrazek
Obrazek
Gniazdo jest orginalne niemieckiej firmy Erich Jaeger jest identyczne jak gniazdo po prawej stronie.
Chciałbym jeszcze zrobić centralne smarowanie w przyczepie centralne jest firmy villy vogel czyli takie samo jak w f 90 do centrala idzie wtyczka 4 pinowa którą powinno się podczepić w aucie ale w auce nie ma takowej. Jest tylko wtczka taka jak od absu a w środku jest 13 pinów.
foto: gniazdo po prawej.(białe)
Obrazek
I właśnie nie wiem od czego ono jest wiem, że jest podłączone i to może w nim znajdują się kable zasilające do centrala. Kolega m i mówił, że jest to eurozłączka. Jak można to sprawdzić :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 maja 2008, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie czasem 15 pinowe te gniazdo. Weś miernik lub prubówkę i przy włączonym zapłonie sprawdz na którym pinie masz stały + i - i pod te piny podłącz central. Gdy jest to gniazdo 15 pinowe można je urzywać do swiateł w przyczepie zamiast dwóch przewodów 7 pinowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 maja 2008, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No ale w kostce od centrala są 4 piny czyli trzeba 4 kable a nie 2 :wink: czyli oprucz + i - coś jeszcze :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 maja 2008, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No ale w kostce od centrala są 4 piny czyli trzeba 4 kable a nie 2 :wink: czyli oprucz + i - coś jeszcze :wink:
W której kostce tej przy centralu jeśli ta to pewnie będzie tak + i - oraz dwa do czujnika ciśnienia tak samo jak masz w manie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 maja 2008, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Znacz nie w kostce tylko wtczce co się do auca podpina. No to pod co te czujniki podpiąć bo jak podepnę + i - to central pedzie działał non stop :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 maja 2008, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Znacz nie w kostce tylko wtczce co się do auca podpina. No to pod co te czujniki podpiąć bo jak podepnę + i - to central pedzie działał non stop :wink:
Rozbierz te gniazdo i zobacz ile jest przewodów zeczywiście podłączone.
Central nie bedzie działał nonstop bo w obudowie jego powinna być wbudowana jednostka sterujaca centralem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 maja 2008, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tylko te gniazdo rozebrać się nie da bo zapieczone no dobra zobaczę to ale myślę że jest 4 przewody tylko czy central odpali jak tyle lat nie jest odplana dodam tylko, że przyczepa jest z 86 roku :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 maja 2008, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Tylko te gniazdo rozebrać się nie da bo zapieczone no dobra zobaczę to ale myślę że jest 4 przewody tylko czy central odpali jak tyle lat nie jest odplana dodam tylko, że przyczepa jest z 86 roku :wink:
To zobacz przy centralu ile kabli tam dochodzi. Central może zadziałać gorzej jak stwardniał smar w przewodach a w najgorszym razie w punktach smarnych jak jest zapieczone to pompa nie przepchnie tego i nalerzałoby odkręcić przewody i smarownicą pneumatyczną ręcznie takie punkty zapieczone przesmarować

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 maja 2008, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kurcze MAN, żeby przeczyścić wszystkie te przewody to by trzeba z tydzień, najważniejsze teraz to znaleść zasilanie do tego sentrala a o resztę bede się martwić puźniej, ale według mnie central nie był odpalany od nowosci gdyż widać to po wtyczce że nie była używana. Jutro będe patrzł czy na gniedzi od tej eurozłączki jest stały + i -. Następnie myśle kupić wtyczkę taką jaka jest do ABS-u tylko z 15 pinami. Gdyż takiego gniazda na 4 piny nie mogę nigdzie dostać choć widziałem taki przy MAN-ie L 2000. Aha w tm gnieździe od eurozłączki jest 14 Piny i jednego pina brakuje czyli jest ich razem 14 :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 maja 2008, 16:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Sorry, ze post pod postem ale znalazłem w tem gnieździ jeden + miernik pokazuje 22V a gdy podłącze probówkę po ten + to zapala mi się żółta kątrolka ABS gdy odłącze kątrolka gaśnie co jest grane :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 maja 2008, 17:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Sorry, ze post pod postem ale znalazłem w tem gnieździ jeden + miernik pokazuje 22V a gdy podłącze probówkę po ten + to zapala mi się żółta kątrolka ABS gdy odłącze kątrolka gaśnie co jest grane :?: :wink:
Co powinno być podłączone pod ten pin to niewiem, ale central pewnie też jeśli na tym pinie masz napiecie przy wyłączonych światłach.
Jak wcześniej pisałem jest to prawidłowy objaw że zapala się żółta kontrolka od absu bo tak powinno być. Gdy podłanczasz przewod od swiateł do naczepy i nie masz podłączonego przewodu od absu to zapala się ta zółta kontrolka która sygnalizuje ci ze nie został podłączony przewód absu do naczepy gdy podłączysz przewód absu kontrolka gaśnie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2008, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ten jeden pin jest od ABS-u jak go złącze z masą świeci się żólta kątrolka ABS dobra czyli ten pin odpada, jak włączyłem światła to w paru pinach jest napięcie 24V a w niektórych 14V jak znaleść ten pin od centralnego smarowanie trzeba pociągnąć kabel od gniazdka do kabiny i przekręcać kluczykiem i szukać napięcia na pinach wtedy gdy przez 3 sekundy pali się kątrolka od centralnego :?: :wink: No bo innego sposobu chyba nie ma :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 maja 2008, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ten jeden pin jest od ABS-u jak go złącze z masą świeci się żólta kątrolka ABS dobra czyli ten pin odpada
Chyba nie rozumiesz o co chodzi ten pin niema nic wspulnego z absem ani pozostała reszta z 15 pinów w tym gnieżdzie. Cos masz skopane w samochodzie bo ta żółta kontrolka powinna się zapalić jak podłączysz ten 7 pinowy przewód euro od swiateł do przyczepy. Odpowiedzialny za to może być układ świateł awaryjnych który wykrywa przepaloną żarówkę w kierunkowskazach oraz czy jest podłączony kabel od świateł do przyczepy.
Cytuj:
jak znaleść ten pin od centralnego smarowanie trzeba pociągnąć kabel od gniazdka do kabiny i przekręcać kluczykiem i szukać napięcia na pinach wtedy gdy przez 3 sekundy pali się kątrolka od centralnego
Tesz nie tak bo nikt nie powiedział ci że tam znajdziesz na 100% zasilanie do centralnego skoro w przyczepie od centrala jest gniazdo 4 pinowe.
Pozatym musisz zrozumieć że układ centralnego smarowania w samochodzie niema nic wspulnego z tym w przyczepie. Są to dwa odzielnie działające układy centralnego smarowania i wygląda to tak że pojazd który ciagnie przyczepę z centralem sam nie musi takiego układu posiadać.
Generalnie gniazdo 15 pinowe zatępuje dwa gniazda euro 7 pinowe jedno z bolcem masowym i bez bolca masowego.
Gniazdo euro z bolcem pod 7 pinów ma podłaczone tak
górny pin masa
górny pin lewy i prawy światła postojowe
dolny pin lewy i prawy kierunkowskazy
dolny pin światło stop
środkowy pin światło przeciwmgielne
Gniazdo euro bez bolca
pin bez bolca masa
jeden pin od swiateł cofania
czasem jeden pin do świateł przeciwmgielnych
I zostają jeszcze 4-5 wolnych pinów które różnie są wykorzystane np do sterowania podnoszenia oś lub do włanczania oświetlenia w przestrzeni ładunkowej lub załączenia świateł błyskowych kogutów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2008, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2008, 23:51
Posty: 4
GG: 13215249

tak wogule to o czym wy tak rozprawiacie masz problem z abs-em czy ze ,swiatłami ,i kiedy ci sie zapala ta kontrolka jak podpinasz kabel abs czy 15 pin czy wtyke od wstecznego i mgły prosze napisz mi to a Ci pomoge i jeszcze na którym dokładnie kole miałes ten luż????napisz na gg


Post Wysłano: 24 maja 2008, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kolega nie moze zrozumieć tego że jak jeżdzi manem z przyczepą bez podłączonego absu to powinna się cały czas palić żółta kontrolka która informuje o tym ze nie został podłączony przewód od absu do przyczepy. A szuka zasilania z samochodu do centralnego smarowania w przyczepie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2008, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dobra teraz wam wytłumacze oco mi chodzi:
1 Mam 1 gniazdo od świateł w którym jest:
MASA
Kierunek lewy
Kierunek prawy
Swiatła obrysowe
Stop
Swiatło przeciwmgłowe
Swiatło cofania
2 drugie gniazdo to ABS
3 trzecie gniazdo to ta eurozłączka na 15 pinów
W gnieździ jest 14 Pinów
Wiem oco chodzi gdyż swiatła w przyczepie powinny być podłączone na 2 małe gniazda 7 pinowe typu: N i S czyli z bolce i bez bolca lub jueden kabel (eurozłączka) która po podłączeniu swiateł powinna sygnalizować brak podłączenia ABS-u
Natomist u mnie swiatła podłączone ją pod gniazdo opisane w punkcie pierwszym i dlatego nawet jak nie podłącze ABS-u to kontrolka się nie świeci.
Teraz troche o centralnym
W eurozłączce czyli gnieździe 14 pinowym nie ma stałego plusa czyli trzeba będzie ciągnąc nowy kabel.
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz gdy już podłącze central pod + i - to gdy w centralnym bedzie mało środka smarnego to gdzie będzie to sygnalizowane wydaje mi się, że w tej wtczce przy przyczepie te 2 pozostałe piny są od kątrolki :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 maja 2008, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
1 Mam 1 gniazdo od świateł w którym jest:
MASA
Kierunek lewy
Kierunek prawy
Swiatła obrysowe
Stop
Swiatło przeciwmgłowe
Swiatło cofania
Powiedz mi na którym pinie masz podłączone światło cofania
Cytuj:
Wiem oco chodzi gdyż swiatła w przyczepie powinny być podłączone na 2 małe gniazda 7 pinowe typu: N i S czyli z bolce i bez bolca lub jueden kabel (eurozłączka) która po podłączeniu swiateł powinna sygnalizować brak podłączenia ABS-u
Natomist u mnie swiatła podłączone ją pod gniazdo opisane w punkcie pierwszym i dlatego nawet jak nie podłącze ABS-u to kontrolka się nie świeci.
Przy obu wariantach podłączenia powinna sie kontrolka zapalić dlatego pytam w jaki sposub masz podłączone światło cofania w tej wtyczce 7 pinowej skoro fabrycznie takiej opcji nie przewidziano. Co będzie skutkować tym jak podłączysz inną przyczepę to bedziesz miał szopki z światłami w przyczepie
Cytuj:
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz gdy już podłącze central pod + i - to gdy w centralnym bedzie mało środka smarnego to gdzie będzie to sygnalizowane wydaje mi się, że w tej wtczce przy przyczepie te 2 pozostałe piny są od kątrolki
I to jest minus całej tej instalacji że nie bedziesz wiedział kiedy ci się skończy smar. Zostaje ci tylko wizualne sprawdzenie przez przezroczysty zbiornik ile smaru w nim się znajduje. Na pojemniku masz zaznaczone gdzie jest poziom miminium smaru

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2008, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dobra więc tak w przyczepie przeciwmgielne i światła cofania nie działają jutro zobacze czy w gnieździe czy w wtyczce jest coś zwalone.
A co do centralnego + i - wystarczy :?: to po co sa 2 pozostałe kurcze ja chce żeby było tak jak powinno być fabrycznie nie jakaś prowizorka bo ja tego nie lubie :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: