Strona 13 z 33 [ Posty: 655 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1533 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 maja 2008, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jaka żałoba.Napewno nie bo ktoś "ztjunigofał" tylko pewnie zależy to od rocznika i od wersji. :|


Post Wysłano: 19 maja 2008, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Obrazek


Post Wysłano: 20 maja 2008, 13:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 22:37
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Hungary

Post Wysłano: 21 maja 2008, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Witam jak spisują sie Silniki w Scani R 470 słyszałem rożne opinie, lecz w Scaniach 4 czy to ten sam silnik? co był w 4-kach proszę o opinie tego silnika i podanie jego spalania Pozdrawiam :]


Post Wysłano: 26 maja 2008, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Cytuj:
Witam jak spisują sie Silniki w Scani R 470 słyszałem rożne opinie, lecz w Scaniach 4 czy to ten sam silnik? co był w 4-kach proszę o opinie tego silnika i podanie jego spalania Pozdrawiam :]
W modelach R470 siedzą silniki takie jak w Scaniach "4" tylko tych z oznaczeniem czerwonym czyli HPi.Do tego Scania R470 ma pdwujną turbinę i tym się różni od Scani R420 oczywiście mówimy tu o silnikach Euro3.Co do spalania to tak jak wszędzie oczywiście zależności jaką ciągamy naczepę i pod jakimi ładunkami.Nie powinna więcej palić niż 33l/100km.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Post Wysłano: 27 maja 2008, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
Nie powinna więcej palić niż 33l/100km.
Tematy dotyczące jak zawsze, budzą wiele emocji bo jednemu auto spali tyle, a drugiemu tyle..Wiadoma rzecz!

Ja jednak będę drążył temat dotyczący spalania Scanii R 470, a konkretnie stosunku spalania tego silnika do "erki" 480 konnej. Niejednokrotnie spotykałem się z opiniami kierowców, że R 470 to jeden wielki niewypał, który tak naprawdę od wspomnianej 420 nie różni się wieloma rzeczami..a od 480 diametralnie spalaniem! Z kim bym nie rozmawiał, słyszałem, że "pali jak głupia".. Może są gdzieś tu użytkownicy Scanii z takim motorem? Liczę na jakieś konkrety...


Post Wysłano: 27 maja 2008, 13:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Napisałem o tym spalaniu w R470 ponieważ w firmie użytkujemy taki model i przez pierwszy rok (pochwale się pierwsza salonowa Scania R470 kupiona w salonie Polskim) jeździł/użytkował mój tata i brat.Auto do dzisiaj jeździ i z tego co wiem nie miała naprawianego nic poważniejszego co najwyżej małe usterki które nie wpłynęły np. na silnik.Spalanie tak jak pisałem auto jest na "małych" kołkach ciąga firankę i praktycznie ma pełne ładunki w obie strony.Spalanie jest w granicach 32-34l/100km.Osobiście ani tata ani brat nigdy nie narzekali na auto , a wręcz byli zadowoleni z tej dodatkowej turbiny ponieważ było ją czuć w terenach górskich(Hiszpania, Portugalia, Włochy).

SCANIA R470

http://zapodaj.net/4583886.jpg.html

(C) fotka by marcinp1985

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Post Wysłano: 28 maja 2008, 11:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2008, 10:07
Posty: 2
GG: 0

124-470 nie był udany więc sądze że R470 również.
Widziałem na własne oczy jak przy przebiegu 780tyś km urwał się korbowód w silniku z turbocompound 470.


Post Wysłano: 08 cze 2008, 1:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2006, 23:05
Posty: 170
GG: 7828199
Lokalizacja: Szczecin

Obrazek


Post Wysłano: 08 cze 2008, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2008, 14:31
Posty: 7

Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 11 cze 2008, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2007, 23:32
Posty: 17
Lokalizacja: Irlandia Cork

Drodzy forumowicze,znawcy...mam pytanie ,które juz jakis czas temu zadawałem choc przyznam ,że może troche nieudolnie.Interesuje mnie rozwiązanie zawieszenia na 4 poduszkach tylnego mostu,czy ktoś ma jakies informacje na ten temat a najlepiej prosze o zdjęcia lub rysunki.Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, 17:06 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tematy połączone.


Post Wysłano: 19 cze 2008, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Jeśli chodzi Ci o komfort jazdy to jest całkiem dobry. A jeśli o awaryjność to przy przebiegu 300 000km nic sie jeszcze nie działo, a zdjęcia nie mogę podesłać bo nie mam na bezie teraz żadnej R-ki.


Mam pytanie odnośnie scanii serii R z silnikiem XPI
Mógłby ktoś napisać ile taka skakanka pali i ja sie ją jeździ czy silnik jest elastyczny, czy jest awaryjny i jaka jest kultura pracy silnika?


Post Wysłano: 22 cze 2008, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Cytuj:
Nie powinna więcej palić niż 33l/100km.
Tematy dotyczące jak zawsze, budzą wiele emocji bo jednemu auto spali tyle, a drugiemu tyle..Wiadoma rzecz!

Ja jednak będę drążył temat dotyczący spalania Scanii R 470, a konkretnie stosunku spalania tego silnika do "erki" 480 konnej. Niejednokrotnie spotykałem się z opiniami kierowców, że R 470 to jeden wielki niewypał, który tak naprawdę od wspomnianej 420 nie różni się wieloma rzeczami..a od 480 diametralnie spalaniem! Z kim bym nie rozmawiał, słyszałem, że "pali jak głupia".. Może są gdzieś tu użytkownicy Scanii z takim motorem? Liczę na jakieś konkrety...
Pisałem już na ten temat na tym forum i powtórzę jeszcze raz. Wszystkie silniki 420,470 i 480 to silniki HPI. 470 i 480 jest kontynuacją 470 z serii 4. Zmieniono parę tylko elementów z tego co pamiętam to uległ modyfikacji korpus silnika i parę innych podzespołów. Kwestia mocy wtych silnikach zależy tylko od dwóch góra trzech elementów turbiny, pompowtrysków i jednostki sterującej silnikiem EMS. Co do spalania to jest tak wiele czynników że w ciężarówkach nie istnieje coś takiego jak norma spalania. Choćby konfiguracja pojazdu ma znaczenie. Czy to pojazd na długie trasy, czy do zadań w budowlance. Już na etapie konkretnego zamówienia klienta u dealera handlowiec tak dobiera parametry pojazdu żeby jazda tym pojazdem była jak najbardziej ekonomiczna. Poza tym na spalanie ma wpływ charakterystyka drogi, wartości i ilości przewożonych ładunków, warunki atmosferyczne, aż w końcu drobne mankamenty w pojeździe np. nieszczelności w doładowaniu, drobne usterki w zasilaniu paliwem, ba... jakość paliwa ma zasadnicze znaczenie. Na samym zaś końcu najważniejszym według mnie ogniwem jest PAN KIEROWCA. I nie łudźcie się Panowie. Wielokrotnie rozmawiałem, widziałem nawet uczestniczyłem w szkoleniu kierowców w szkole nauki jazdy SCANIA. Nawet tym którym wydaje się że są najlepsi pokazują instruktorzy co zrobić by bardziej oszczędzić i na dodatek przyjechać szybciej. Ciekawe prawda.


Post Wysłano: 25 cze 2008, 18:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Mały OT,widze że zamieszcacie tu też fotki Scanii R, oto link do zdjęć tych furek:
http://www.scandinaviantruckpictures.com/scaniar.htm


Post Wysłano: 01 lip 2008, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Mam problem ze scania R420

Otóż posiadam 2 w firmie z jednakowym silnikiem 420km. I jedna jest baardzo mocna jak by miała za 500km, a druga jest słabiudka :( Oba silniki spełniają norme spalin euro3.

A najciekawsze jest to że obie palą średnio 30l/100km ze średnim tonażem 18ton. Moze wie ktoś co poprawić aby ta druga była mocniejsza a przy tym nie zmieniło sie jaj spalanie. Prosze o pomoc


Post Wysłano: 03 lip 2008, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2008, 17:24
Posty: 2
GG: 3838545

Witam a posiada ktoś może fotke samej scani bez naczepy oraz uchylonej szoferki ....


Post Wysłano: 12 lip 2008, 16:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Cytuj:
Mam problem ze scania R420

Otóż posiadam 2 w firmie z jednakowym silnikiem 420km. I jedna jest baardzo mocna jak by miała za 500km, a druga jest słabiudka :( Oba silniki spełniają norme spalin euro3.

A najciekawsze jest to że obie palą średnio 30l/100km ze średnim tonażem 18ton. Moze wie ktoś co poprawić aby ta druga była mocniejsza a przy tym nie zmieniło sie jaj spalanie. Prosze o pomoc
Kolego, nie dalej jak wczoraj miałem przyjemność poprowadzić R-kę z silnikiem 420km. Odniosłem pozytywne wrażenie, gdyż samochód po stopniowym wciskaniu gazu, rwał się dość porywczo do przodu.. Ponadto norma jest na poziomie bardzo zadowalającym :wink:


Post Wysłano: 13 lip 2008, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 13 lip 2008, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

No przyznaje, iż zaprezentowana Scania prezentuje sie wspaniale.. Dodatkowe halogeny, ksenony oraz malowanie ciągnika przyciąga wzrok..


Post Wysłano: 17 lip 2008, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Cytuj:
Mam problem ze scania R420

Otóż posiadam 2 w firmie z jednakowym silnikiem 420km. I jedna jest baardzo mocna jak by miała za 500km, a druga jest słabiudka :( Oba silniki spełniają norme spalin euro3.

A najciekawsze jest to że obie palą średnio 30l/100km ze średnim tonażem 18ton. Moze wie ktoś co poprawić aby ta druga była mocniejsza a przy tym nie zmieniło sie jaj spalanie. Prosze o pomoc
Powiem ci kolego tak mamy na firmie taki sam kłopot z tymi własnie R420 z E3 , tak jak u ciebie jedna jest dużo silniejsza od drugiej.Problem powstał przy docieraniu silnika i układaniu się jego czyli zaraz od nowości.U nas jedną jeżdził od nowości jej jeden kierowca tą silniejszą , a tą drugą słabszą kierowcy zmieniali się.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 13 z 33 [ Posty: 655 ] Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1533 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: