Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

mam pytanie jak odpowietrzyc lewarek hydrauliczny od zmiany biegów w mercedesie atego. Wymieniałem sprzegło i poodkrecałem przewody i teraz jest mały problem jak odpowietrzyc!!!!! prosze o pomoc!!!


Post Wysłano: 13 lip 2008, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Wydaje mi się że chcesz odpowietrzyć sprzęgło a nie lewarek biegów który raczej ma wspomaganie pneumatyczne. Jeżeli masz auta z dodatkowym odbiornikiem mocy np winda, hds itp to: Na skrzyni jest pompka centralnie z przodu u góry jest przy niej odpowietrznik (na klucz7lub8), jeden pompuje po kilkunastu ruchach trzyma pedał sprzęgła drugi w tym czasie popuszcza odpowietrznik i tak do skutku aż popłynie płyn który dolewasz z przodu auta na pompce przy serwie.


Post Wysłano: 14 lip 2008, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

to jest mercedes atego i siłownik sprzegła ma razem z łozyskiem wyciskowym sprzegła i jest ono hydrauliczne. I lewarek zmiany biegów jest hudraliczny tzn: nie ma zadnych cięgien od lewarka w kabinie do skrzyni tylko sa przewody hydrauliczne. Pod kabina jest zbiorniczek na płyn a przy skrzyni sa dwa siłowniki hudrauliczne jeden pradopodobnie od luzu a drugi od biegów. przy wyciagniu sprzegła pod odkrecałem przeodu hudrauliczne bo nie wiedziałem jak siagnac te siłowniki i teraz jest problem bo nie ma wogule biegów.


Post Wysłano: 14 lip 2008, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:48
Posty: 52
GG: 0
Lokalizacja: Otwock

kolego Syrka, sam nie odpowietrzysz (tzn. odpowietrzysz ale na krótko) musisz mieć specjalistyczny przyrząd (pompka z płynem zasilona sprężonym powietrzem, bodajże pod ciśnieniem 2 atm), mialem taki problem w Actrosie i odpowietrzałem u mechanika specjalizującego się w Mercedesie za bardzo małą kasę ( nie opłacało sie brudzic). Jednym słowem ten lewarek to niewypał:)


Post Wysłano: 14 lip 2008, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 kwie 2008, 20:43
Posty: 2
GG: 0

Kolego do odpowietrzenia potrzebna będzie pompka która poda ciśnienie co najmniej 1.5 atm. Ja zastosowałem pompkę zasilającą od scanii 4. Od strony ssącej podłączyłem bańkę z płynem dot-4 a przewód z ciśnieniem do odpowietrznika na siłowniku (tam są dwa połączone ze sobą kanałkiem). Pompowałem płyn i jednocześnie odkręcałe odpowietrzniki (najpierw ten niżej a później ten wyżej). Po odpowietrzeniu wszystko było w porządku. POWODZENIa


Post Wysłano: 16 lip 2008, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

a leawarek musi byc jakos ustawiany w odpowiednich pozycjiach podczas odpowietrzania??? czyli kabine trzeba uniesc do góry bo pod kabina jest zbiorniczek z płynem do lewarka!!!!! Daf ma cos podobnego i wiem ze tam leawrek trzeba w odpowiednich pozycjiach trzymac zeby odpoietrzyc ten lewarek!!!!


Post Wysłano: 17 lip 2008, 2:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2008, 1:51
Posty: 7
GG: 0

odpowietrzanie podobnie jak sprzęgło w VOLVO przez dolny odpowietrznik musisz ''Przepchnąć '' płyn do góry aż wypchniesz całe powietrze do zbiorniczka *musi być otwarty* no i przełącznik na lewarku w pozycji (otwarty), musisz użyć zamkniętego naczynia (umieść go powyżej skrzyni biegów) i podpiąć przewód powietrzny (w niektórych przypadkach potrzeba nawet 4 bary zależy od systemu i typu) po przepchnięciu całego powietrza ( nie ma bąbelków wychodzących górą ze zbiorniczka) zakręć wszystko odczekaj kilka minut i popuść trochę odpowietrznik spuszczając trochę płynu ''w dół'' powinno działać


ps; w extremalnych przypadkach i bardzo dużej determinacji wystarcza pompka spryskiwacza ale trzeba całość powtórzyć kilka razy :D


Post Wysłano: 19 lip 2008, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2007, 13:26
Posty: 67

mowa cały czas o systemie hps? jeśli tak to w mercedesie( actrosie ) wymieniałem weże bo ciekły łaczenia ... do odpowietrzenia wystarczy zwykła pompka do podnoszenia kabiny o ile atego ma hps to zbiorniczka pod kabina sie nie odkręca , przelewem z przodu kabiny zleci powietrze bądź ewentualnie płyn . lewy siłownik słuzy do przebitki , natomiast ten z prawej musi działac w 3 pozycjach tak aby funkcjonowały biegi... jezeli odpowietrzasz lewy siłownik to pompujesz i odkręcasz co jakis czas odpowietrzmik( w actrosie na klucz 11` ) , oczywiscie musisz miec nabite powietrze bo bez jego wspomagania nic nie zrobisz ... niestety z tym..przekleństwem,, jest tak ,że czas tego zabiegu zalezy od szczęscia, może się udac za 1, a moze trwadc to dosyc długo
P.S Jezeli odpowietrzasz lewy to szukasz cały czas luzu, ( pompujesz ) , natomiast prawy wrzucasz bieg( np. z 3 na luz i na 4 )
Pozdrawiam

_________________
Najlepsza cięzarówka to taka... która sie nie psuje ;-d


Post Wysłano: 19 lip 2008, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

panowie to jest m ercedes atego!!! moze to sie naywa hps!!! zwykła skrynia z 6-sioma biegami i ma dwa siłownik na skrzyni hydraulicne!!! problem teraz jest taki ze szlak trafił ten lewarek bo po róznych próbach co piszecie jak to odpowietrzyc ( juz nie wiem która jest dobra) lewarek jest do wyrzucenia poniewaz pogieły sie "szkalanki" co sa w lewarku a dwie sie zatarły. Wiec kupiłem nowy lewarek:(( I tera niech ktos normalnie wytłumaczy jak to odpowietrzyc!!!! ( tzn jak lewarek ustawic i gdzie pchac płyn i co popuszczac itd). A i jeszcze wymieniłem pompke od sprzegła bo pedał został w podłodze!!! Niech ktos wytłumaczy to na prosty rozum jak to zrobic!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam wszytkich


Post Wysłano: 19 lip 2008, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 19:23
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: LJA

Witam
Pedał został w podłodze bo masz zapowietrzone sprzęgło i dlatego. Nie ma konieczności wymiany pompki bo po odpowietrzeniu wszystko wraca do normy. Przynajmniej ja tak miałem w swoim Ategu jak robiłem siłownik sprzęgła ale ja lewarek w swoim mam na szczęście normalny mechaniczny i nie mam pojęcia jak odpowietrzyć hydrauliczny. Tak ap ropo to ja też wymieniałem tą pompkę - ale dlatego że już nie dawała ciśnienia. Po jej wymianie nadal miałem pedał w podłodze aż do odpowietrzenia siłownika sprzęgłowego.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 24 lip 2008, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

to kolego jakuubek masz szczescie ze masz mechaniczny lewarek!!!!! bo hudrauliczny jest fajny jak wszytko jest oki ale jak sie cos spier.... to dopiero sa problemy!!!! A ja nadal nie odpowietrzyłem tego lewarka :((((


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: