Otoz mam problem z blokowaniem sie skrzyni biegow w Jelczu,ktorym jezdze na codzien.Zazwyczaj dzieje sie to gdy stoje i chce wyrzucic/wrzucic bieg,no i blokuje sie tak ze nie sposób nic zrobic[dzis jechalem 20 km na zblokowanej jedynce],Czy jest na to jakas rady,azeby nie dochodzilo do takich sytuacjii,i co zrobic by usunac ta usterke w krotkim czasie po zblokowaniu skrzyni?
W pierwszej kolejności to trzeba sprawdzić czy są dobre kamienie i łożyska w skrzyni, (jak już robić to raz a porządnie) a jak już jesteś pewien że to wszystko jest w porządku, ewentualnie co jest nie w porządku to naprawić by się to zdało.
Następny krok to z tyłu skrzyni jest czujnik świateł cofania i właśnie ten czujnik włącza wodzik, do tego wodzika należy przyspawać odpowiedniej grubości rurkę nagwintowaną w środku tak żeby szło do niej wkręcić haczyk zrobiony i nagwintowany o długości takiej że jak wykręcisz czujnik i wkręcisz ten haczyk żebyś mógł swobodnie nim pociągnąć lub wsunąć ów wodzik. Po zamontowaniu tego pomysłu odkleszczanie trwa 10 sekund.
Jeździłem Jelczem przez pięć lat i też miałem ten problem i właśnie w ten sposób go rozwiązałem. Budowa tej skrzyni jest taka, że się często zakleszcza, i to w najmniej spodziewanym momencie. Mam nadzieje że dość jasno opisałem i będziesz wiedział o co chodzi.
Hmm mam specjalnie zagety haczyk,jednak nie zawsze udaje sie odblokowac bez sciagania bocznego dekla.A z gwintowaniem to rewelacyjny pomysl,bo bedzie duza sila ciagniuecia/pchania,dzieki za ciekawawskazowke!!.
Żadna naprawa nie zmienie blokowania się jednynki, to jest normalne, najlepszym sposobem na unkinięcie zakleszczania się jedynki jest jej nie używanie, spokojnie Jelcz będzie ruszał z 2 przy pełnym obciążeniu.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Zgadzam się z Bania998,,,, moze to byc dziwne ale sprawdz czy wogóle masz olej w skrzyni ... albo co jest malo prawdopodobne skrzynia jest tak styrana ze blokują się cięgła i trzeba je wymienić
_________________ Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka
Kamil nie masz racji ja jezdze Jelczem 325 pompą i właśnie od jakis 5 ciu dni mam podobny problem tak jak pisałem wczesniej myslalem ze jak wymieni sie olej i cięgła to problem zniknie. Ale jak rozebrałem skrzynię z mechanikiem w betoniarni na bazie, to nawet głupi by wiedział że trzeba wymienić kamienie. Wymieniłem wszystko działa ok. u mnie blokowała sie 2 i 4
_________________ Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka
Skrzynie V biegowe miały to do siebie, że od nowości blokowała się jedynka, więc tak sądziłem, że raczej naprawa nie zmieni tego stanu widocznie się myliłem. Ogulnie skrzynie V nie należą do najlepszych.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Zgadzam sie w sumie sam nie wiem czy u mnie sie blokowala jedynka od poczatku bo jezdze tym Jelczem 1 miesiąc a wczesniej jak jezdzilem na szubienicy mialem kamienie i łożyska w skrzyni od Steyra
_________________ Wciśnij F13, a wyświetli Ci się niespodzianka
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę