Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 10:45
Posty: 38
Lokalizacja: Sląsk

Witam może wiecie jaka wartość ciśnienia powietrza ma być na siłownikach naczepy tarczowej. Ciągnik Man latał na bębnowych naczepach, teraz przepieliśmy na tarczową naczepę i mam problem słabo hamuje.


Post Wysłano: 30 lip 2008, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Z którego roku jest naczepa?


Post Wysłano: 30 lip 2008, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Możliwe że to tylko takie "odczucie". Nie raz już słyszałem opinie że ktoś po przepince z bębnów na tarczowe, uważał że tarcze słabo hamują. Ale jeśli chodzi o naczepy, to bardziej skuteczniejsze są hamulce bębnowe. :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

zwiększ siłę hamowania w naczepie


Post Wysłano: 31 lip 2008, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 10:45
Posty: 38
Lokalizacja: Sląsk

Wielton rocznik 2000, jakie ciśnienie na siłownikach hamowania ma być po nacisnięciu hamulca.


Post Wysłano: 31 lip 2008, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Widzę że kolega ma taką samą naczepę jak ja. Więc niestety muszę ci powiedzieć że te naczepy tak już mają, a zwiększając ciśnienie możesz sobie tylko pogorszyć stan tarcz i klocków. Prawidłowe ciśnienia masz podane na tabliczce, która znajduje się z prawej strony na ramie, zaraz za "nogą". :wink:


Post Wysłano: 17 sie 2008, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

"Bardziej skuteczne sa hamulce bebnowe..." hehehe sie poplakalem ze smiechu normalnie :lol: Chlopaki Wy slyszeliscie kiedys o budowie i zasadzie dzialania wogole a co to jest fading? zycze milej lektury i szybko sie wyjasni niektorym ze beben niema szans... 8)


Post Wysłano: 17 sie 2008, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 sie 2008, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny :wink:
Dlatego że jeszcze nie rozwiązano wszystkich problemów związanych z konstrukcją hamulców tarczowych w ciężarówkach między innymi pękanie tarcz.
Hamulce tarczowe rospowszechniły się w ciężarówkach w latach 90 czyli nie tak dawno porównując z samochodami osobowymi i wciąż ewolują konstrukcje hamulców tarczowych.
Pozatym nie wszędzie hamulce tarczowe się sprawdzają np w budownictwie gdzie często osie pojazdów brodzą w błocie czy piachu gdzie hamulce bębnowe lepiej się sprawdzają od tarczowych poniewarz elementy robocze hamulca są osłoniętę i nie nararzonne na czynniki zewnętrzne które skracają żywotność układu hamulcowego.
Z swojego doswiadczenia wiem że jazda ciągnikiem wraz z naczępą wyposarzoną w hamulce tarczowe daje lepsze efekty hamowania nisz na bębnach które tracą skuteczność hamowania gdy się rozgrzeją czego nie uswiadczysz przy hamulcach tarczowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 sie 2008, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

A mi tam bęben czy tarcza. W usa większość jeździ na bębnach i nikomu to nie przeszkadza.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
To dlaczego nadal stosuje sie hamulce bębnowe? Jak by tarcze były tak dobre to ju z dawno wyparły by bębny :wink:
-Bo nadal wielu przewoźników wierzy w zabobony, tarcze są nieporównywalnie lepsze lecz trzeba je szanować.
-Ciśnienie na naczepie ja sprawdzałem w ten sposób że podpinałem jeden manometr na siłownik jadnego z przednich kół , a drugi manometr na żółty przewód ( ten od sterowania hamulcami) . Wówczas przy minimalnym dotknięciu w żółtym przewodzie wyskakuje ciśnienie ok 1,5 atm , a w siłowniku przedniego koła jest znikome ciśnienie. Potem wraz mocniejszym naciskaniu hamulca ciśnienia wzrastają z różnicą 1,5 atm. jeśli przednie koło np. 1atm to żółty przewód 2,5 atm , 2-3,5 atm itd. Jest takie duże wyprzedzenie z ciśnieniem na naczepę gdyż potem wszystko koryguje korektor siły hamowania naczepy ( system EBS). Dawniej w starszych autach różnica ciśnień była tylko 0.5 atm i to wystarczało przy starszych naczepach bez EBSu. Teraz sedno sprawy;
Jeśli podpinasz do nowego ciągnika ( różnica ciśnień 1,5 atm) starą naczepę na ABSie lub bez najczęściej na bębnach to jest mocny hamulec na naczepie, a jeśli potem zapinasz nową tarczówkę to jest wszystko tak jak ma być a ty powielasz wówszas opinię że nie ma to jak starocie na bębnach.
P.S. oparte na moich doświadczeniach , nie poparte naukowo. Proszę o ustosunkowanie się do tej wypowiedzi bardziej doświadczonych.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: