Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Volvo FM 2008
Post Wysłano: 01 sie 2008, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Nowe Volvo FM

Obrazek

Cysterny, śmieciarki, pojazdy dystrybucyjne, pojazdy budowlane lub pojazdy długodystansowe. Volvo FM to koń pociągowy, zaprojektowany z myślą o szerokim zakresie zastosowań. Dzięki niskim kosztom eksploatacji i wytrzymałemu, ale lekkiemu podwoziu, pojazd ten jest trwały i niezawodny, jak żaden inny samochód ciężarowy. A bogata gama układów napędowych pozwala dostosować Volvo FM do konkretnych zadań transportowych. Volvo FM pokazuje, czym według nas jest uniwersalność.

Stworzony do wydajnej pracy

■ Rozstaw osi od 3 do 6,7 m
■ Ciągnik siodłowy lub podwozie samochodu ciężarowego
■ Silnik D9B: 300, 340 lub 380 KM
■ Silnik D11B: 390 lub 430 KM (tylko ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2)
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
■ Oszczędność
■ Bezpieczeństwo
■ Kilka wygodnych kabin

Nowy silnik D11B

Silnik D11B charakteryzuje się niską emisją zarówno spalin, jak i hałasu. Wykorzystuje platformę konstrukcyjną wspólną z silnikami D13, D16 i D9. Spełnia normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. W Volvo FM jest dostępny w wariantach o mocy 390 i 430 KM.

Główne cechy:
■ Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych.
■ Niskie zużycie paliwa.
■ Elektroniczny układ sterowania (EMS)
■ Hamulec silnikowy o wyjątkowo wysokiej skuteczności (opcja).
■ Zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej (opcja).

Typ:
D11B 390, EU4 SCR / EU5 SCR.
D11B 430, EU4 SCR / EU5 SCR.
Moc maks.: 430KM (319kW) / 390KM (287kW) przy 1800-1900 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 430KM - 2100 Nm przy 1100-1300 obr/min. / 390KM - 1880 Nm przy 1000-1400 obr/min.
Maks. prędkość obrotowa: 2100 obr/min.
liczba cylindrów: 6.
Średnica cylindra:123 mm.
Skok tłoka: 152 mm.
Pojemność skokowa: 10,8 dm3.
Moc hamulca wydechowego (EPG): 160 kW (2400 obr/min).
Moc hamulca silnikowego (WEB): 290 kW (2400 obr/min).
Ekonomiczny zakres prędkości: 1050-1500 obr/min.
Optymalny zakres prędkości: 1200-1350 obr/min.
Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 650 Nm - standard, 1000 Nm - opcja.
Objętość oleju przy wymianie: 36L.
Liczba filtrów oleju: 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy.
Masa (bez oleju): ok. 980 kg.



(c) http://www.volvotrucks.pl ; czasopismo "kierunek Volvo"


Post Wysłano: 01 sie 2008, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda, bo jak widać ma sporo zastosowań. Z nową kabiną może sprzedaż wzrośnie, szkoda tylko, że nie zmienili lamp na inne :wink:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 02 sie 2008, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda
z tego co zaobserwowalem to sporo fm jezdzi pod cysterkami glownie flota orlen oraz klacska (chyba dobrze napisalem :)) model fm jest rowniez bardzo popularny jako czterooska pod wywrtoem.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 02 sie 2008, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Ale nie jest tak popularny jak na przykład w Holandii, czy Belgii, gdzie ciągniki Volvo Fm wykorzystywane są do ciągnięcia naczep chłodni, izoterm czy silosów w transporcie krajowym (choć w przypadku silosów nawet w międzynarodowym).

Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 02 sie 2008, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 02 sie 2008, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Cytuj:
Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern ;)
Myślę dokładnie tak samo. FM zachowało praktycznie stary, dobrze nam znamy styl i dobrze :D.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 02 sie 2008, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Tak, to jest proste, że w najbliższej przyszłości FM doczeka się elementów z większego brata, ale chodzi mi o coś innego. Volvo wprowadza wersję FM 2008, w której montowane będą nowe silniki, jest nowy rodzaj kabiny i blenda przeciwsłoneczna jest taka jak w nowym FH.

Czy to nie oznacza, że w najbliższym czasie FM pozostanie takie jakie jest?

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 02 sie 2008, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Mi zawsze FM się podobało, teraz również.

Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 02 sie 2008, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie. :mrgreen:

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Post Wysłano: 03 sie 2008, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Cytuj:
Mam takie pytanie
Cytuj:
■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie. :mrgreen:
Otóż to :D najprościej mówiąc. Zapewne już niedługo pod maski nowego FM trafią nowe motory.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 09 sie 2010, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 20:57
Posty: 66
GG: 0

D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR
D13B ma SRC czyli AdBlue

_________________
Elektronika Samochodowa
Grzegorz Kosowski
506 428 888
http://www.elektronika.sos.pl


Post Wysłano: 10 sie 2010, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 mar 2009, 22:15
Posty: 132

Cytuj:
D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR
D13B ma SRC czyli AdBlue
Chyba raczej: SCR :wink:

_________________
Why so serious?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: