Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sie 2008, 12:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 15:59
Posty: 135
GG: 0
Samochód: 4141
Lokalizacja: BIAłystok

Głupie... Absolutnie sie nie zgadzam! Czyli wykształcenie kierowcy na zestaw z naczepą trwał by minimum 3 lata... 3 lata praktyki na samym C i dopiero później E. Czy od tego że będziemy jeździć 3 lata solówką to od tego będę jeździł lepiej z naczepą/przyczepą? Zapisując sie na prawo jazdy C zapisałem sie od razu na E. Bo jazdy (czyli cofania po łuku, parkowania itp) też sie trzeba nauczyć. Jeżdżąc solówką nie będę doświadczony przy jeździe z przyczepą. Zresztą to pracodawca decyduje czy wybrać osobą doświadczoną czy nie a i doświadczenie sie zdobywa z czasem. Więc jeżeli jest głupi przepis o DMC 7,5 tony i nie zniknie z kodeksu to przynajmniej mogli by podnieść DMC do 12 ton. Moje zdanie :wink:

_________________
Praca- DRIVER


Post Wysłano: 03 sie 2008, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
....... to przynajmniej mogli by podnieść DMC do 12 ton.
:wink:
A jak już będzie 12t. , to ktoś następny wymyśli :arrow:
....mogliby podnieść do 15 t. :lol:



ps.
Jeżeli już bawić się w "aptekarzy", to Ja bym powiedział, że 1 rok realnej praktyki na Solówce jest wystarczający aby opanować gabaryty,zdolność hamowania pojazdu ciężkiego, manewry itd.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 04 sie 2008, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2008, 21:07
Posty: 25
GG: 2543900
Lokalizacja: Rzeszów

Tylko jak chcesz opanować chamowanie ciężkim autem mając 7,5t DMC? a w takich autach brak jakich kolwiek retarderów,intarderów, telm i innych [wycenzurowano]...? Jezdze teraz w firmie na 7,5t i sporadycznie jakies załadunki rozładunki w kolo komina zestawami dokładnie Actrosem1840 z naczepą. i uważam ze jest mase lepszych rozwiązań niż 7,5t!! jeżeli na sile chcą ograniczyć tonaż to do 12tDMC bo chcesz poćwiczyć zestawem pojdziesz do firmy gdzie woza pianke tapicerską czy steropian i mają kubatury auto mega rozmiarow z przyczepą i ćwicz bo ma 11900kg chcesz jezdzic solówką idziesz do firmy mającej solówki a duża cześć z nich ma 11900kg DMC zeby uniknąc zakazów wiec nie ma problemu... a firm mających 7,5t? w większości sama dystrybucja i to bardzo śladowe ilości takich firm!! takze jak dla mnie to jest paranoja bo nie ma możliwości nabrania doświadczenia. Dawaliście przykłady kogo byś zatrudnił 40latka z 20letnim stażem czy 18sto latka? a co byś powiedzial na 21latka z 3latami stażu i 40 latka bez stażu? dalej skłaniałbyś sie do wieku? Przychodzą takie orczyki z SKR-u bo jemu sie podoboją wielgaśne auta a potem jezdzi tym jak traktorem! nie ma reguly trafisz na profesionaliste majacego 18-19lat i na kretyna majacego 30-40lat. Sumując przepisy nie mają sensu!!

_________________
W Naszym Fachu Nie Ma Strachu
Jedni marzą o pięknym domu, drudzy o dobrym aucie, trzeci o podróżach, czwarty o pieniądzach kolejni o pracy dającej przyjemność.
Ja te marzenia zawieram w byciu międzynarodowym kierowcom Daf-a XF105 SSC ;D


Post Wysłano: 04 sie 2008, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2007, 13:58
Posty: 8
GG: 0

Witam!
Ja mam takie pytanie. Właśnie robię kurs na prawo jazdy kat. C.
Mam ukończone 21 lat.

Pytanie dotyczy tego: czy bez skończonego kursu na przewóz rzeczy mogę jeździć zawodowo pojazdem o DMC 7,5 t czy mimo wszystko muszę mieć ukończony ten kurs?


Post Wysłano: 04 sie 2008, 11:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Poczytaj :arrow: viewtopic.php?f=47&t=15418

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 04 sie 2008, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2007, 13:58
Posty: 8
GG: 0

Czytałem to i (chyba) nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.


Post Wysłano: 04 sie 2008, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

§ 3. Kierowca pojazdu lub zespołu pojazdów, o którym mowa w art. 115b ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy, gdy pojazdem tym wykonywana jest działalność gospodarcza w zakresie przewozu rzeczy - podlega szkoleniu na kursie dokształcającym, które obejmuje:

1) szkolenie podstawowe, jeżeli ubiega się po raz pierwszy o świadectwo kwalifikacji w tym zakresie,

2) szkolenie dodatkowe, jeżeli miał wydane:

a) przed dniem 1 stycznia 2002 r. świadectwo kwalifikacji w zakresie prawa jazdy kategorii C, C1+E lub C+E albo

b) zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego w zakresie przewozu osób.



....i dalej
:arrow:

Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 149 poz. 1452

USTAWA

z dnia 23 lipca 2003 r.

o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw1)

(Dz. U. z dnia 28 sierpnia 2003 r.)


Art. 1. W ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 89, poz. 804 i Nr 199, poz. 1671 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302) wprowadza się następujące zmiany:
1) art. 3 otrzymuje brzmienie:
"Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:
1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób,
2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy,
3) zespołów ratownictwa medycznego oraz w ramach usług transportu sanitarnego.
2. Do przewozów drogowych wykonywanych:
1) w ramach powszechnych usług pocztowych,
2) w ramach usług polegających na przewozie odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3) przez podmioty niebędące przedsiębiorcami
- stosuje się odpowiednio przepisy ustawy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego.";




Czyli -

Jeżeli od 3.5 t. potrzeba, to dla 7.5 t. nie :?: :?: :?:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 04 sie 2008, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Cytuj:
Tylko jak chcesz opanować chamowanie ciężkim autem mając 7,5t DMC? a w takich autach brak jakich kolwiek retarderów,intarderów, telm i innych [wycenzurowano]...?
...
Sumując przepisy nie mają sensu!!
Ta, ja to bym w zerówce z dyplomem dawał C+E
HAMOWANIE opanujesz stopniowo, widomym jest ze w 7.5 nie nauczysz sie jezdzic zestawem, ale przyblizy cie to troche. Jest duża róznica miedzy 7.5 a lanosem taty, na którym np ktoś jezdzi na codzien. W 7.5 chodzi o to, aby było coś pomiedzy samochodem osobowym a zestawem. Moim zdaniem nawet 40 latek jezeli dopiero zdał CE powinien przejść przez 7.5t (rok jazdy jezeli nie jezdził niczym wczesniej ciezarowym). Ja jezdziłem 3 autami o dmc 7.5 woziłem spozywke, fakt nie u nas, w kazdym byl hamulec silnikowy(dekompresyjny), pozatym nauczysz sie takich rzeczy jak obycie z masa, ładunkiem, gabarytem auta, zabezpieczania ładunku. jak Ci sie poprzesuwaja jakies palety na takim autku to jeszcze pól biedy, bo mało tego i lekkie. gorzej jak nie zabezpieczysz poprawnie calego ładunku na naczepie.

7.5 wybacza błędy 40 ton już nie


Post Wysłano: 05 sie 2008, 8:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 15:59
Posty: 135
GG: 0
Samochód: 4141
Lokalizacja: BIAłystok

12 ton też by wybaczyło parę błędów :) a i doświadczenie zdobyło by sie zdecydowanie szybciej. Co do przejścia przez obowiązkowe 7,5 przynajmniej przez rok dla doświadczenia to chyba jak ktoś by w siebie nie wierzył to mógł by potrenować na mniejszym zestawie ale o tym czy zatrudnić osobę doświadczoną czy nie decyduje pracodawca

_________________
Praca- DRIVER


Post Wysłano: 06 sie 2008, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Najlepszym podsumowaniem tych przepisów jest fakt że jeżdżac na kursie kat. C jeździmy samochodami, którymi nie będzie można nam jeździć po zakończeniu kursu, a na kursie jeszcze było można...

czyli tak jakby zamiast kontynuowac nauke cofamy sie wstecz.
Popieram stopniowanie gabarytów ale coś chyba jest nie tak.
Z drugiej strony DMC 12 ton to całkiem spore autko.

Z kolejnej zas strony uwazam za nieporozumienie iż 21latek nie ma zadnego stopniowania.

Albo wszystkim do 7,5 tony, albo wszystkim do 12 ton (powiedzmy pierwszy rok), bo sprawa jest dosyć zagmatwana.

Poza tym myśle że najlepszy sposób zdobywania doświadczenia to w firmie ktora wozi towary na potrzeby własne, a w takich również dotyczy nas granica wieku.

Wydaje mi sie ze w takich firmach, kiedy to z reguły ma sie doczynienia z tym samym ładunkiem każdorazowo, a w interesie pracodawcy jest nas nauczyć jeździć i ładowac konkretne auto, to nie ma przeszkód żeby zabraniać takiemu młodemu kierowcy jeździc na czymś do 12 ton.

Rozumiem, ze chodzi o to iż w transporcie drogowym 18latek ma za małe pojęcie o rozmaitych ładunkach itd.

Jest w tym na pewno bardzo sporo racji, ale jakie pojęcie ma 21latek?


Post Wysłano: 06 sie 2008, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 15:59
Posty: 135
GG: 0
Samochód: 4141
Lokalizacja: BIAłystok

I znów powrót do Pytania o wiek i o kary. Przeglądając forum w: Kwestie prawne, przeczytałem parę tematów o wieku kierowcy 21 lat i to wszystko co wałkujemy w tym temacie...
Cytuj:
Idz do firmy ktura wykonuje przewozy na potrzeby własne !
nie jest powiedziane ze wogule nie mozesz jezdzic .Nie moszesz na
Licencji ale na przewozach na porzeby własne to nawet kursu nie
potrzebujesz ! ja jestem w identycznej sytuacji jak ty ! mam 20 lat
i czekam na lipiec tez mam kursy badania i narazie jezdze
w Firmie na potrzeby własne i święto :)
to ktoś napisał w temacie wymagania wiekowe i nikt mu nie zaprzeczył...

Co do kary to:
Cytuj:
Wykonywanie transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne z naruszeniem warunków dotyczących dokumentacji pracy kierowcy w zakresie:
3. wystawiania kierowcy zaświadczenia poświadczającego jego zatrudnienie oraz spełnienie wszystkich wymagań określonych ustawą,
wysokość kary 500 zł.
Na podstawie załącznika do Ustawy o transporcie drogowym.

Wcześniej przeczytałem że czy to firma transportowa czy jakiś zakład rozwożący swoje produkty trzeba mieć 21 lat... to co znalazłem w innym temacie temu zaprzecza.

I podam jeszcze 2 przykłady co mi może grozić w zależności od firmy która mnie zatrudniła:

1. Pracuje w firmie spedycyjnej (Rico, DHL, T2B, Obojętnie) która zajmuje sie wyłącznie transportem towarów. Jeżeli złapie mnie ITD to (z tego co wyczytałem w różnych tematach) Ja dostaje mandat 500zł pracodawca dostaje 500zł i może stracić licencje przewoźnika i mnie prawdopodobnie zwalnia :shock:

2. Pracuje jako kierowca w firmie zajmującą sie produkcją np. siatki ogrodzeniowej lub paszy dla zwierząt obojętnie ale na pewno nie zajmującą sie spedycją itp. Zatrzymuje mnie ITD i grozi mi: Mandat 500zł (500zł dla pracodawcy (chociaż niekoniecznie zależy to od tego co napisali forumowicze)) i pracodawca nie traci licencji przewoźnika bo takiej nie ma...

Jeżeli wiecie to napiszcie coś o tym bo już trochę pytań zadałem w tym temacie ale każdy odpowiadał mi Cytatami z kodeksu drogowego więc jeżeli wiecie piszcie

_________________
Praca- DRIVER


Post Wysłano: 06 sie 2008, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Cytuj:
Rozumiem, ze chodzi o to iż w transporcie drogowym 18latek ma za małe pojęcie o rozmaitych ładunkach itd.
Mysle ze ma takie samo pojecie jak 21 czy 40 latek ktory dopiero zaczyna prace jako kierowca. Tu raczej chodzi o wieksze sklonnosci do ulanskiej fantazji u tak mlodego kierowcy i jej ewentualne skutki, ktore moga bys "troszke" gorsze w sytuacji gdy mamy pod soba kilkanascie zamist kilku ton.


Post Wysłano: 06 sie 2008, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a wiesz co tak generalnie jestem skłonny przyznać Ci racje pomimo iż mam 18 lat, nie uwazam jednak że granica 21 lat zapewnia "wyeliminowanie" ułańskiej fantazji... Trudno wszystkich wrzucać do jednego wora...

najlepiej by było jakby na psychotestach było badanie na poziom "ułańskiej fantazji" wówczas przyznawano by ograniczenia do 5 ton, 7,5 ton, 12 ton, 15 ton, bez ograniczeń bądź wystawiono by skierowanie na leczenie...

:)

Wiesz kolego o co mi chodzi... Ten nasz polski system nie jest doskonały inne kraje sobie radzą bez niego.


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 06 sie 2008, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
no a co w przypadku gdy mnie złapią autem do 7,5 a gośc se zarząda tarczki wstecz... po sprawdzeniu firmy wyjdzie na jaw że auto miało 12t? czy w tym przpadku też mnie mogą ukarać? i pracodawce?
jak masz w dowodzie ze auto do 7,5t to jak cie zlapia. jak zwarza dostaniesz za przeladunek
Cytuj:
Witam!
Ja mam takie pytanie. Właśnie robię kurs na prawo jazdy kat. C.
Mam ukończone 21 lat.

Pytanie dotyczy tego: czy bez skończonego kursu na przewóz rzeczy mogę jeździć zawodowo pojazdem o DMC 7,5 t czy mimo wszystko muszę mieć ukończony ten kurs?
nie mozesz auto o dmc 7,5t tylko zwalnia z obowiazku wieku 21l. reszta bez zmian/ rob teraz ma podrozec


Post Wysłano: 07 sie 2008, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2008, 23:15
Posty: 34
GG: 1147226
Samochód: C360
Lokalizacja: Szczecin

Koledzy a na przykład firma SANO która mieści się pod poznaniem i zajmuje się produkcją paszy
zwierzęcej i przyjeżdża do szczecina po zborze na elewator a później wiezie to na przetwórstwo też do poznania i tego dokładnie nie wiem ale prawdopodobnie też rozwożą sami gotowy produkt swoimi firankami.
Czy mogę legalnie pracować w takiej firmie nie mając 21 lat. :?:


Post Wysłano: 07 sie 2008, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

nie mozesz . musi byc spelniony warunek 21l w przypadku firm transportowych jak i tych z transportem na potrzeby wlasne


Post Wysłano: 11 sie 2008, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 10:25
Posty: 99
GG: 0

Z tego co mi wiadomo to w Holandii prawko na zestaw możesz mieć od 18lat, ale to jest tam a nie u nas


Post Wysłano: 12 sie 2008, 6:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Z tego co mi wiadomo to w Holandii prawko na zestaw możesz mieć od 18lat, ale to jest tam a nie u nas
U nas tez możesz mieć prawko ale z używaniem go jest ciężko. Tam nie wiem


Post Wysłano: 28 sie 2008, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2008, 18:24
Posty: 4
GG: 6321632

Witam
Mam takie pytanie jak wygląda sprawa:
Jeśli nie mam jeszcze 21 lat brakuje mi 3 miesięcy mam C+E i wszystkie inne wymagane dokumenty to czy mogę jeździć zestawem za granicą tzn. w podwójnej obsadzie drugi kierowca jeździłby po Polsce a ja bym siadał za granicą (Czechy, Austria) Jest to dozwolone??
Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 28 sie 2008, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Aktualnie obowiązująca ustawa o transporcie drogowym mówi wyraźnie:
Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić
kierowcę, jeżeli osoba ta:
1) ukończyła 21 lat;
(...)
2. Wymaganie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy kierowcy wykonującego przewóz
drogowy rzeczy pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej
przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t.

"Przewóz drogowy" to: transport drogowy lub niezarobkowy przewóz drogowy, a także inny przewóz drogowy.
"Niezarobkowy krajowy przewóz drogowy" - przewóz na potrzeby własne wykonywany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
kolego z tego wynika,ze firma nawet cie nie moze zatrudnic na stanowisku kierowcy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: