Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lis 2007, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Daf xf euro3 przerywa i kopci ale tylko w jednym położeniu pedału gazu. Jak wcisnę pedał głębiej lub popuszczę to jest ok.Może ktoś może mi pomóc.


Tytuł: Gaz DAF
Post Wysłano: 21 lis 2007, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Się najprawdopodobniej zanosi wymiana potencjometra pedału gazu.Da się to zrobić we własnym zakresie.Choć tani ten element to nie jest...

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lis 2007, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Dodam jeszcze,że jak na tempomacie ustawię te same obroty to robi to samo co na gazie nożnym. A gdzie szukać tego potencjometra?

_________________
dafffik


Tytuł: Gaz DAF
Post Wysłano: 21 lis 2007, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

To jest po prostu to "coś" co jest poruszane pedałem gazu gdy sie na niego naciśnie.Pod nim się toto znajduje.Choć warto by wpierw do komputra w serwisie się podłaczyć. Bliźniacza część jest przy pompie wtryskowej. I też zdarza się że "padnie".Szkoda by było się w podwójne koszty pakować

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lis 2007, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Dzięki ego.Pytam bo mam możliwość przełożenia ale tylko na próbę i nie wiem ile to jest roboty i czy warto. może lepiej kupić.

_________________
dafffik


Tytuł: Pedał gau DAF
Post Wysłano: 21 lis 2007, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Jeśli jest mozliwość, to można na próbę przełożyć.Zaoszczędzi się za usługę w serwisie.Godzina dobra zejdzie, ale nowy kosztuje ponad 2 tys. zł.Ja kupiłem z odzysku za 500 przed rokiem.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jeśli to samo jest na tempomacie to nie pedał gazu


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

A jak myślisz co może jeszcze być tego przyczyną?


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Bliźniacza część jest przy pompie wtryskowej. I też zdarza się że "padnie".
Wystarczy logicznie pomyslec ...

Zwykle pedal gazu i tempomat to dwa odrebnie dzialajace podzespoly, ale obydwa oddzialuja na element wykonawczy - w tym przypadku sterowanie pompa wtryskowa. Jezeli na obydwu ukladach jest to samo zjawisko - kopcenie itd. przy danych obrotach to calkiem prawdopodobne ze padl uklad przy pompie wtryskowej.

[ Dodano: Czw, 22.11.2007, 20:01 ]
W przypadku uszkodzenia potencjometru gazu (przy pedale gazu) na tempomacie powinno byc wszystko OK - a nie jest.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 lis 2007, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jaki masz tam system wtrysku i przy jakich obrotach to się dzieje


Tytuł: DAF przerywa
Post Wysłano: 22 lis 2007, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
Bliźniacza część jest przy pompie wtryskowej. I też zdarza się że "padnie".
Wystarczy logicznie pomyslec ...

Zwykle pedal gazu i tempomat to dwa odrebnie dzialajace podzespoly, ale obydwa oddzialuja na element wykonawczy - w tym przypadku sterowanie pompa wtryskowa. Jezeli na obydwu ukladach jest to samo zjawisko - kopcenie itd. przy danych obrotach to calkiem prawdopodobne ze padl uklad przy pompie wtryskowej.

[ Dodano: Czw, 22.11.2007, 20:01 ]
W przypadku uszkodzenia potencjometru gazu (przy pedale gazu) na tempomacie powinno byc wszystko OK - a nie jest.
Też tak dokładnie uważałem.A jednak na tempomacie też nie szło jechać.Szarpało albo w ogóle nie szło.W serwisie w Wolicy stwierdzono potencjometr pod pedałem.Załozyłem chyba z rok temu z odzysku i do dziś problem się nie powtórzył.Starsze modele miały awaryjnie linkę gazu przyczepioną i w takich przypadkach mozna było z niej jakiś czas korzystać.Ok. 2000 roku zaprzestano jej montowania.A szkoda, bo czasem mogla wręcz życie uratować

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 8:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Jest to euro3 z sierpnia 2002 nie wiem jaki to system.Przerywanie jest tylko jak ustawię pedał lub tempomat na ok. 1100obr. Niżej i wyżej jest wszystko ok. autko ma moc i nic się nie dzieje.

_________________
dafffik


Tytuł: DAF szarpie
Post Wysłano: 23 lis 2007, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Ja intuicyjnie postawilbym na podzespół sterujący pompą.Nadal sugerując krótką wizytę w serwisie.Kilkanaście minut wystarczy ,by potwierdzić jednoznacznie przypuszczenia.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

wydobywający się czarny dym z rury wydechowej świadczy o niespalonym paliwie.
ale przecież na innych obrotach jest OK, więc dlaczego?

otóż jest coś takiego co zmiena kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli przy zwiększających się obrotach, wtrysk paliwa musi odbywać się z większym wyprzedzeniem zajęcia przez tłok górnego położenia zwrotnego.

wygląd na to, że akurat w tym zakresie obrotów ten czas wyprzedzenia jest na tyle nie dostosowany w skutek czego część paliwa jest spalana, a część wyrzucana w postaci dymu.

w nowoczesnych samochodach ciężarowych steruje tym układ elektroniczny i tak trzeba szukać.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Przełożyłem pedał gazu z auta bliżniaka 100% ok. ale dalej było to samo. Pojechałem na komputer ale jak dojechałem do Gdańska (30km) chodził równiutko w pełnym zakresie obrotów i ani dymka nie puścił ani dymka! Komputer też nic nie wykazał! W aucie nie wyświetla żadnego błędu. Zobaczę za godzinę jak przestygnie jeżeli będzie to samo to już nie wiem co robić.

_________________
dafffik


Tytuł: DAF
Post Wysłano: 23 lis 2007, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A to perfidia złośliwa! Trzeba go z zaskoczenia wziąć chyba :-) Korzyść z tego na razie taka,że w przyszłości wymiana pedału gazu problemem nie bedzie :) Powodzenia dalej.

[ Dodano: Pią, 23.11.2007, 18:29 ]
Się mi przypomnialo: przerywa przy określonych obrotach na każdym biegu, czy prędkości? Bo jesli to drugie, to może w ograniczniku,czyli tachografie przyczyny moznaby szukać.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lis 2007, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

1100obr.zczyna kopcić i przerywa objętnie czy stoisz czy jedziesz ale wystarczało dodać gazu lub upuścic i jak ręką odjął!

[ Dodano: Nie, 25.11.2007, 8:15 ]
Na zimnym silniku znowu przerywa! Może ktoś coś doradzi?


Post Wysłano: 02 wrz 2008, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2007, 10:44
Posty: 27
Lokalizacja: Świebodzice

Witam

Tak sobie przegladam ten temat i tak z ciekawosci do Agro-Car jak sie skonczylo z tym dymiacym Dafem ?

_________________
carson city


Post Wysłano: 02 wrz 2008, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 20:05
Posty: 56
Lokalizacja: pomorskie

Okazało się ,że był uszkodzony czujnik temp. powietrza doładowanego.

_________________
dafffik


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Jacek C i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: