Witam! Mam pytanie do bardziej doświadczonych posiadaczy ciągników. Od pół roku posiadam Mana F2000 z 1998 roku. Niestety zauważyłem, że nieznacznie bierze olej ( na 1000 km ubywa na miarce jakieś 5 mm, zwłaszcza jak ciągnie większy tonaż). Spaliny z rury wydechowej nie są zabarwione, ani białe,a ni czarne. Co do mocy, to trudno mi ocenić, bo jeżdzę nim dopiero 6 miesiący a ma tylko 340 km, więc pod górki biegi trzeba zmieniać. Czy to początki końca silnika?, czy może być inna przyczyna ubytków oleju (wycieków nie ma). Może ktoś sie orientuje ile trzeba wywalić pieniążków na remont silnika w przypadku wyciochanych pierścieni i cylindrów? Dodam jeszcze, że ciśnienia oleju w silniku zegar prawidłowo nie pokazuje, bo ktoś go kiedyś zmostkował i pokazuje stałą wartość niezależnie od obrotów silnika.
Będę wdzięczny za wszelkie komentarze w tym temacie.
Paweł
Ciśnienie oleju nie ma nic do rzeczy. Trzeba pomierzyć ciśnienie sprężania i będziesz wszystko o silniku wiedział. Czy to pierścienie i tłoki czy głowica. Olej może też brać przez turbo i to jest najczęstsza przyczyna.
Rejestracja:13 mar 2007, 23:08 Posty: 183
Lokalizacja: śląskie
Proponuję wymienić odmę. Odpowietrzenie silnika i jego drożność również ma wpływ na zużycie oleju silnikowego. Rozumiem że nie ma żadnego wycieku oleju na zewnątrz
Dziękuje za dotychczasowe komentarze-porady. Póki co będę po prostu systematycznie uzupełniał olej, bo ubytki nie są duże. Jeśli zużycie wzrośnie, to pomierzę kompresję i zależnie od wyniku będę coś robił z silnikiem lub innymi podzespołami.
Pozdrawiam.
Paweł
Rejestracja:20 mar 2007, 22:02 Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów
Witam. nie bede zakladal nowego tematu tylko spytam tu: mam podobny problem w fh12. Zaczyna mi brac olej-co robic? Kolego artur pisales o wymianie odmy- co to wogole jest? Jak odpowietrzyc taki silnik i sprawdzic jego droznosc? Prosze o pomoc
Odma to w skrócie przewód łączący miskę olejową z atmosferą lub pokrywą zaworów. Wiadomo że silnik w czasie pracy wytwarza w misce olejowej fale ciśnienia od poruszających się tłoków. Odma właśnie służy do ujścia tego ciśnienia. Zatkana odma zakłóca pracę silnika, w misce olejowej narasta ciśnienie, które nie ma gdzie uchodzić. To najprostsza sprawa. Gorzej jeśli silnik jest już zużyty i wymaga remontu (tłoki, pierścienie, cylindry). Olej może też brać przez zużytą turbosprężarkę, sprężarkę powietrza albo walniętą uszczelkę pod głowicą. Pomierz ciśnienie sprężania, popatrz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma na powierzchni płynu plam oleju. Poza tym czy nie ma wycieków, czy równo chodzi, czy nie dymi na niebiesko.
Założyłem ten temat- Man brał mi olej, po wymianie turbo sprawa się uspokoiła, olej już nie znika a samochód jest pod górkę wyraźniej silniejszy. Nowe turbo do mana F2000 to wydatek ok. 2000 zł netto.
A co z wskaźnikiem ciśnienia smarowania? Nadal zmostkowany? Osobiście bałbym się z podwórka wyjechać w takim stanie.Liczyć tylko na kontrolkę to ryzyko duże.A -teoretycznie- w każdej chwili może zniknąć olej z silnika. Choćby przez pęknięty lub odkręcony filtr.Owszem, sprawa rzadka, ale ryzyko dużo droższe niż wymiana czujnika.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę