Strona 32 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 34162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 wrz 2008, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Dobra dzięki a za granicą :?: mam mieć zaświadczenie od pracodawcy :?:
Dokładnie tak jak mówisz. :)


Post Wysłano: 10 paź 2008, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 15:30
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Volvo FM12
Lokalizacja: Londyn

Witam, przejrzałem kilka stron wstecz lecz nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Otóż, jak wygląda sprawa z czasem pracy kierowcy drobnicowego w firmie kurierskiej (DHL, UPS).
Czy również obowiązują go przepisy jak pozostałych kierowców ? Czy musi robić przerwy po 4 godzinach jazdy ?
Czy czas który kurier poświęca na rozładunek/załadunek towaru jest jakoś wliczany do przerwy ?
Dodam, że chodzi o tachograf automatyczny.
Jak wygląda sprawa kiedy zostaniemy zatrzymani przez ITD ?


Post Wysłano: 11 paź 2008, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

no pewnie. musisz normalnie przestrzegac czasu pracy kierowcow. zaznajom sie z ustawa to bedziesz wiedzial jak mozesz sobie robic pauzy.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 11 paź 2008, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2008, 20:21
Posty: 5
GG: 0
Samochód: MAN

Witam. Nie spotkalem sie z okresleniem kierowca drobnicowy ale moge sie mylic. Jako kierowca nie mozesz przekroczyc okreslonej ustawa liczby godzin jazdy, tym bardziej, ze jak mowisz masz samochodzie tacho. Sa jakies wyjatki dotyczace jazdy na dystansach mniejszych niz 50 km ale nie jestem tego do konca pewien. Odsylam do Zarzadzenia nr 561/2006 z czerwca 2006 r. Jest to zarzadzenie Komisji Unii Europejskiej regulujace wszystkie zagadnienia dotyczace czasu pracy i przerw dla kierowcow. Tam powinienes znalezc interesujacy cie temat. Pozdrawiam i szerokosci.


Post Wysłano: 28 paź 2008, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 20:43
Posty: 17
GG: 0
Samochód: eg4

a ja mam takie pytanie bo trzeba miec wykresówki wstecz do 28dni przy kontroli,i teraz przykład np jak jezdzę wywrotką np w pon. wt. śr. czw i pia. mam wolny i w sobotę jadę to jak mnie złapią w sobotę to jak to wygląda z tymi dniami wolnymi ?? przecież nie mam wykresówki z czw i pia???


Post Wysłano: 28 paź 2008, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 20:43
Posty: 17
GG: 0
Samochód: eg4

znalazłem pewną informację jakby komuś było potrzebne to proszę


Podatek od środków transportowych


W 2008 r. podatek od jednego środka transportowego wynosi rocznie:

1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 516,00 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 980,00 zł
c) powyżej 9 ton i poniżej 12 ton 1136,00 zł
d) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 29 ton
- niezależnie od liczby osi 2364,00 zł
e) nie mniejszej niż 29 ton
- o liczbie osi - dwie 2364,00 zł
- o liczbie osi – trzy 2364,00 zł
- o liczbie osi – cztery i więcej 2452,00 zł

2) od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) od 3,5 tony i poniżej 12 ton 1444,00 zł
b) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 31 ton
- o liczbie osi - dwie 1754,00 zł
- o liczbie osi - trzy 1754,00 zł
c) nie mniejszej niż 31 ton do 36 ton włącznie
- o liczbie osi - dwie 1938,00 zł
- o liczbie osi - trzy 1754,00 zł
d) powyżej 36 ton i mniejszej niż 40 ton
- niezależnie od liczby osi 2364,00 zł
e) nie mniejszej niż 40 ton
- o liczbie osi - dwie 2364,00 zł
- o liczbie osi - trzy 2506,00 zł

3) od przyczepy lub naczepy, która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą:
a) od 7 ton i poniżej 12 ton 620,00 zł
b) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 33 tony
- niezależnie od liczby osi 1238,00 zł
c) nie mniejszej niż 33 tony do 36 ton włącznie
- o liczbie osi – jedna 1238,00 zł
- o liczbie osi – dwie 1292,00 zł
- o liczbie osi – trzy 1238,00 zł
d) powyżej 36 ton i mniejszej niż 38 ton
- niezależnie od liczby osi 1548,00 zł
e) nie mniejszej niż 38 ton
- o liczbie osi – jedna 1548,00 zł
- o liczbie osi – dwie 1700,00 zł
- o liczbie osi – trzy 1548,00 zł

4) od autobusu o liczbie miejsc do siedzenia:
a) do 15 miejsc włącznie 576,00 zł
b) od 16 do 30 miejsc włącznie 980,00 zł
c) powyżej 30 miejsc 1444,00 zł


Podatek od jednego środka transportowego, posiadającego dokument poświadczający, że pojazd spełnia warunki normy czystości spalin EURO, wynosi rocznie:

1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 258,00 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 490,00 zł
c) powyżej 9 ton i poniżej 12 t 568,00 zł

2) od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) od 3,5 tony i poniżej 12 ton 722,00 zł

3) od autobusu o liczbie miejsc do siedzenia:
a) do 15 miejsc włącznie 288,00 zł
b) od 16 do 30 miejsc włącznie 490,00 zł
c) powyżej 30 miejsc 722,00 zł


Podatek od jednego środka transportowego, posiadającego dokument poświadczający, że pojazd wyposażony jest w oś jezdną (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne, wynosi rocznie:

1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 29 ton
- niezależnie od liczby osi 1652,00 zł
b) nie mniejszej niż 29 ton
- o liczbie osi - dwie 1652,00 zł
- o liczbie osi - trzy 1652,00 zł
- o liczbie osi - cztery i więcej 1654,00 zł

2) od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie
- niezależnie od liczby osi 1548,00 zł
b) powyżej 36 ton i mniejszej niż 40 ton
- niezależnie od liczby osi 1652,00 zł
c) nie mniejszej niż 40 ton
- o liczbie osi - dwie 1652,00 zł
- o liczbie osi - trzy 1722,00 zł

3) od przyczepy lub naczepy, która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą:
a) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie
- niezależnie od liczby osi 1032,00 zł
b) powyżej 36 ton
- niezależnie od liczby osi 1238,00 zł


Uchwała nr XXVII/346/07 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 listopada 2007 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.


Formularze

Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1 z załącznikiem DT-1/A

Procedury

Zgłoszenie obowiązku podatkowego w podatku od środków transportowych
Zgłoszenie wygaśnięcia obowiązku podatkowego w podatku od środków transportowych


Post Wysłano: 28 paź 2008, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
a ja mam takie pytanie bo trzeba miec wykresówki wstecz do 28dni przy kontroli,i teraz przykład np jak jezdzę wywrotką np w pon. wt. śr. czw i pia. mam wolny i w sobotę jadę to jak mnie złapią w sobotę to jak to wygląda z tymi dniami wolnymi ?? przecież nie mam wykresówki z czw i pia???

Ja sobie wypisuję urlopówki(żółte),


Post Wysłano: 28 paź 2008, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2008, 20:43
Posty: 17
GG: 0
Samochód: eg4

no ale trzeba wypisywać?? te urlopówki??


Post Wysłano: 14 lis 2008, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2008, 15:12
Posty: 14
GG: 3415657
Samochód: ???

witam. Mam pytanie w sprawie tego czasu czytam juz 3 dni to forum ale nie znalazłem tego co szukam wiec jak by ktos mi pomógł bym był bardzo wdzieczny.
1. Jestem zatrudniony od 14 listopada pierwszy kurs będę robic 16 listopada i co z tym 14 i 15?? czy musze miec od swojej firmy urlopówke?? Bo nie miałem możliwości wsadzenia tarczki?? co mi grozi jeśli mnie złapie mnie itd i nie bede mieć np tej urlopówki od szefa??
2. i co mam zrobic jeśli weekendy bede w domu siedział a auto na bazie?? bo przeciez nie bede jezdził specjalnie żeby wymienić tarcze??


Post Wysłano: 14 lis 2008, 23:16

Cytuj:
1. Jestem zatrudniony od 14 listopada pierwszy kurs będę robic 16 listopada i co z tym 14 i 15?? czy musze miec od swojej firmy urlopówke?? Bo nie miałem możliwości wsadzenia tarczki?? co mi grozi jeśli mnie złapie mnie itd i nie bede mieć np tej urlopówki od szefa??
Pracodawca wystawia Ci zaświadczenie, że wcześniej nie prowadziłeś pojazdów o DMC powyżej 3,5t. Są tam wpisane daty i w Twoim przypadku powinno to być od 15 października do 15 listopada, bo pierwszy kurs będziesz miał 16 czyli 15 nie prowadzisz.
Cytuj:
2. i co mam zrobic jeśli weekendy bede w domu siedział a auto na bazie?? bo przeciez nie bede jezdził specjalnie żeby wymienić tarcze??
Za każdy dzień kiedy nie prowadzisz dostajesz takie samo zaświadczenie, o którym wspomniałem wyżej.
Cytuj:
a ja mam takie pytanie bo trzeba miec wykresówki wstecz do 28dni przy kontroli,i teraz przykład np jak jezdzę wywrotką np w pon. wt. śr. czw i pia. mam wolny i w sobotę jadę to jak mnie złapią w sobotę to jak to wygląda z tymi dniami wolnymi ?? przecież nie mam wykresówki z czw i pia???
U mnie jest tak, jak napisałem wyżej: za każdy dzień kiedy nie prowadzę, pracodawca wystawia mi zaświadczenie.


Post Wysłano: 15 lis 2008, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Witam, ja mam takie pytanie.
Czy ktoś spotkał się już z takimi zaświadczeniami?
ObrazekObrazek
Szef mi takie wystawił teraz (wcześniej miałem te standardowe, drukowane *.doc i tarczki urlopowe), kupił bloczek takich. Ważne te ustrojstwo jest?

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 15 lis 2008, 9:31

krcr takiego to ja nie widziałem, ale wszystko wygląda na to samo.


Post Wysłano: 15 lis 2008, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ludzie to lubią kombinować... :lol: Jest jednolite ogólnoeuropejskie i ogólnodostępne zaświadczenie to nie, bo "my mamy swoje". :mrgreen:


Post Wysłano: 16 lis 2008, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Wolałem poczciwe i cieszące oko daltonisty tarczki urlopowe.

Swoje tarczki przechowuję w pudełku na CD (na 50 sztuk płytek - tarczek wchodzi "w pytę"), tam urlopówki pasowały aż miło :),a tu dają mi kawałek jakiejś makulatury...
chyba przy okazji spytam ITD, jak się ma takie zaświadczenie do przepisów, bo mimo ze takie dostałem, to się nigdy wcześniej z nim nie spotkałem.

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 16 lis 2008, 0:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Witam, ja mam takie pytanie.
Czy ktoś spotkał się już z takimi zaświadczeniami?
ObrazekObrazek
Szef mi takie wystawił teraz (wcześniej miałem te standardowe, drukowane *.doc i tarczki urlopowe), kupił bloczek takich. Ważne te ustrojstwo jest?
Gdzieś takie mam ale czy ważne nie wiem.
ps. mam też takie z różową ramką i podobno tez ważne :mrgreen:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 17 lis 2008, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Witam, ja mam takie pytanie.
Czy ktoś spotkał się już z takimi zaświadczeniami?
ObrazekObrazek
Szef mi takie wystawił teraz (wcześniej miałem te standardowe, drukowane *.doc i tarczki urlopowe), kupił bloczek takich. Ważne te ustrojstwo jest?
Gdzieś takie mam ale czy ważne nie wiem.
ps. mam też takie z różową ramką i podobno tez ważne :mrgreen:
To zaświadczenie nie jest już ważne, można sobie nim d**e za przeproszeniem podetrzeć. Obowiązują nowe zaświadczenia: " ŚWIADECTWO DZIAŁALNOŚCI NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 516/2006". Znajdziesz je sobie w internecie. Jest dostępne w formie elektronicznej.


Post Wysłano: 19 lis 2008, 9:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2008, 15:12
Posty: 14
GG: 3415657
Samochód: ???

czyli przykładowo jak w weekend nie jezdze to musze wyciagnac tarczke czy ona sobie mze tam lezec od piatku do poniedziałku??


Post Wysłano: 19 lis 2008, 12:56

Cytuj:
czyli przykładowo jak w weekend nie jezdze to musze wyciagnac tarczke czy ona sobie mze tam lezec od piatku do poniedziałku??
Nie możesz, bo tarczka jest na 24h. Musisz mieć zaświadczenie od pracodawcy, że nie prowadziłeś w określonym czasie (w tym przypadku od piątku od konkretnej godziny do poniedziałku do konkretnej godziny).


Post Wysłano: 29 lis 2008, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Nie wiem gdzie więc pisze tutaj, dostałem sms-a od pazdzia masło maślane ale wiem o co mu chodzi ma chłopak dylemat typu
"czy jak jutro przerwę pauzę żeby wjechać na prom o 22 to czy będę miał ciągłość, bo nie wiem czy mi dobówka wyjdzie?"

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 29 lis 2008, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

Cytuj:
Nie wiem gdzie więc pisze tutaj, dostałem sms-a od pazdzia masło maślane ale wiem o co mu chodzi ma chłopak dylemat typu
"czy jak jutro przerwę pauzę żeby wjechać na prom o 22 to czy będę miał ciągłość, bo nie wiem czy mi dobówka wyjdzie?"
Cytuj:
Artykuł 8
1. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku.
2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku.
Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku.
3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku.
4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
5. Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin.
6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
- dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
- jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
7. Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje się łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej dziewięć godzin.
8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju.
9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu.

Artykuł 9
1. Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę.
Może się przyda :wink: .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 32 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 34162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: